Graspop Metal Meeting 2026

Lijken allemaal openingsacts te zijn. Maar kan op die donderdag inderdaad wel zijn bv dat ze tussen Wind Rose en Tom Morello worden gezet bv

De bands dat nu nog allemaal toegevoegd zijn geweest waren de meeste om onderaan toe te voegen maar er zijn ook bands zoals Sonata Arcrica die tussenin de bands nog zijn toegevoegd
Ik zou er niet op rekenen 🙁... De GMM-organisatoren maken dit jaar een aantal nogal verbijsterende keuzes (dit is geen kritiek, maar als je ziet dat ze bands als Acid Bath, Napalm Death, The Halo Effect, Carach Angren, Borknagar, Rotting Christ, 1914, Non Est Deus, Social Distortion, BVB, Rise Against,... of zelfs GNOME (een Antwerpse band, nota bene!), die allemaal in hetzelfde weekend als GMM op HF staan, over het hoofd zien), dan vind ik het geen wonder dat ze de afscheidstournee van Channel Zero zijn vergeten! 😅

Ik zou er niet op rekenen 🙁... De GMM-organisatoren maken dit jaar een aantal nogal verbijsterende keuzes (dit is geen kritiek, maar als je ziet dat ze bands als Acid Bath, Napalm Death, The Halo Effect, Carach Angren, Borknagar, Rotting Christ, 1914, Non Est Deus, Social Distortion, BVB, Rise Against,... of zelfs GNOME (een Antwerpse band, nota bene!), die allemaal in hetzelfde weekend als GMM op HF staan, over het hoofd zien), dan vind ik het geen wonder dat ze de afscheidstournee van Channel Zero zijn vergeten! 😅
Non Est deus zijn dezelfde personen als Kanonenfieber, dus je krijgt ze wel enkel in een andere vorm ;)

• Leuk
Waarderingen: drinkeriam en MetalLimbo
Non Est deus zijn dezelfde personen als Kanonenfieber, dus je krijgt ze wel enkel in een andere vorm ;)
Het zijn inderdaad twee muzikale projecten van de zanger Noise, maar verder zijn het twee totaal verschillende groepen qua concept... EN WAAROM zouden we ze niet allebei programmeren? 😅 We hebben al artiesten gehad die twee keer op dezelfde dag speelden! (Ihsahn, David Vincent,...) 😉

• Leuk
Waarderingen: Simoni en Joslittel
Ik heb een vraagje, ik zou graag merch willen kopen van Breaking Benjamin maar vind nergens de mogelijkheid online (op hun website is ook alles uitverkocht). Bestaat de kans dat er merch gaat hangen op Graspop zelf? indien ja, is dit enkel dan op de vrijdag (dag dat ze geprogrammeerd staan) of ook op de andere dagen?

Ik ben een grote voetbalfan, maar als de Duivels tegelijkertijd Electric Callboy spelen, weet ik waar mijn prioriteiten liggen. Bij EC gok ik 10x meer ambience 🥳

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik heb een vraagje, ik zou graag merch willen kopen van Breaking Benjamin maar vind nergens de mogelijkheid online (op hun website is ook alles uitverkocht). Bestaat de kans dat er merch gaat hangen op Graspop zelf? indien ja, is dit enkel dan op de vrijdag (dag dat ze geprogrammeerd staan) of ook op de andere dagen?

Ik ben een grote voetbalfan, maar als de Duivels tegelijkertijd Electric Callboy spelen, weet ik waar mijn prioriteiten liggen. Bij EC gok ik 10x meer ambience 🥳
Van het gros van de bands hangt er vaak wel merch. En inderdaad ook wel meerdere dagen volgens mij. Sowieso de grotere bands.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Als er merch staat van een band is dat meestal enkel op de dag dat ze spelen!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Meeste bands hebben wel merch ja. Let op dat dit enkel op het festivalterrein is bij officiële merch stand. Op metal market worden geen shirts verkocht van bands die op de line up staan. Zijn ook duurder trouwens, € 10 ofzo meer dan metal market. En vaak lang wachten zo leert de ervaring van anderen.

• Leuk

De kans is groot inderdaad dat er op het terrein merch te koop is van de band. Soms is dat een heel weekend en soms niet. Hangt af van de band. Maar zeker altijd op de dag dat ze spelen. Prijzen variëren. Een tour tour t-shirt pakweg Decapitated is de kans groot dat het goedkoper is dan een tour t-shirt van pak weg Volbeat of Breaking Benjamin.

• Leuk
Rock Am Ring heeft hun timetable al online staan, die zijn er wel heel vroeg bij.
Kunnen er mogelijk al wel wat uit afleiden voor de clashfinders

Limp Bizkit: 75min
Bad Omens: 90min
Sabaton: 100min
Volbeat: 105min
Electric Callboy: 90min, en dat als sub! (mogelijk op Graspop ook, aangezien er een band ontbreekt op de mainstage zullen meerdere bands meer speeltijd krijgen dan verwacht, dan zou 90min voor EC me niet verbazen)
The Offspring: 75min (ze zijn mainstage sub, ik verwacht wel langere speeltijd op Graspop)
Trivum: 70min (opvallend lang voor derdelaatste band op tweede stage)
Iron Maiden: 140min (niet relevant voor Graspop maar wel opvallend, dacht dat die altijd 2 uur speelden)

Limp Bizkit 75min speeltijd, al zijn die daar ook geen headliner maar Bad Omens krijg op dezelfde spot (afsluiter tweede stage) wel 90min en Sabaton op dezelfde spot zelfs 100min. Mogelijk Limp Bizkit bij ons dan ook 75min? Opzich geen slecht nieuws, heb niet echt behoefte aan een hele lange set van limp bizkit.

Ik heb geen uitgebreide analyse gemaakt van voorgaande jaren, weet niet of bands op dit festival vaak langere speeltijd krijgen als op Graspop?

Laatst bewerkt:
Ben nu in Trix voor Suffocation maar headliner is natuurlijk Cradle Of Filth. Krijg nu juist te horen dat er amper 700 tickets verkocht zijn. Vraag me toch af wat die de Marquee gaan headlinen.

Nu ik hier toch ben ook ineens is checken hoe de band het tegenwoordig doet maar ik vermoed dat ik na 3 nummers al buiten sta. Vroeger hoorde ik de band wel graag maar nu nog schim van zichzelf

Persoonlijk grote fan van voetbal tijdens festivals. Vallen mijn maten hun zwarte tshirts eindelijk eens beter op tussen al die rode/oranje shirts! 😂

Ben nu in Trix voor Suffocation maar headliner is natuurlijk Cradle Of Filth. Krijg nu juist te horen dat er amper 700 tickets verkocht zijn. Vraag me toch af wat die de Marquee gaan headlinen.

Nu ik hier toch ben ook ineens is checken hoe de band het tegenwoordig doet maar ik vermoed dat ik na 3 nummers al buiten sta. Vroeger hoorde ik de band wel graag maar nu nog schim van zichzelf
CoF heeft ook echt onophoudelijk getourt de afgelopen jaren en de zalen werden steeds kleiner. Ook nog met de goede vorige line-up. Is nu een schim overgebleven en iedereen die CoF live wilde zien heeft zich al lang kunnen uitleven. Dus inderdaad, dat is wcht geen publiekstrekker als Marquee head.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Jamel
Ergens wel opmerkelijk dat het verschil tussen de vier Marquee headliners dit jaar zo groot is. Mastodon en Anthrax vind ik objectief gezien misschien wel bij de beste Marquee heads ooit horen. En daar tegenover staan Cradle of Filth en Six Feet Under die juist beiden een zwakke Marquee head genoemd kunnen worden.

Ja er is duidelijk iets misgegaan in de onderhandelingen met 1 of 2 marquee headliners

Mogelijk Limp Bizkit bij ons dan ook 75min? Opzich geen slecht nieuws, heb niet echt behoefte aan een hele lange set van limp bizkit.

Ik heb geen uitgebreide analyse gemaakt van voorgaande jaren, weet niet of bands op dit festival vaak langere speeltijd krijgen als op Graspop?

Kortere tijd om te voorkomen dat ze hun album 2keer volledig rondspelen?

• Haha
Waarderingen: Dwarf en El_Leipo
Het valt mij de laatste jaren al op met de headliners in de marquee ofwel is hij te klein ofwel geraakt hij maar halfvol.
Vorig jaar carcass(wel tijdens Iron maiden) nog niet halfvol erna wel nog bomvol bij hatebreed
Bij Opeth en Amenra bomvol en bij king diamond een half gevulde marquee.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kortere tijd om te voorkomen dat ze hun album 2keer volledig rondspelen?
Nou, donderdag heeft wel 4 gelijkwaardige (sub)HL’s. 4 x 75 min? Limp Bizkit lijkt wat te licht om met 90 min af te sluiten. Als ze met een uur al twee keer Break Stuff nodig hebben, wat gaan ze dan met 90 min doen?

• Leuk
Nou, donderdag heeft wel 4 gelijkwaardige (sub)HL’s. 4 x 75 min? Limp Bizkit lijkt wat te licht om met 90 min af te sluiten. Als ze met een uur al twee keer Break Stuff nodig hebben, wat gaan ze dan met 90 min doen?
Och stop toch eens allemaal over dat 2x break stuff spelen. Dat doen ze gewoon express en niet uit noodzaak , ze hebben meer dan genoeg nummers om een set van 90min te vullen

Within Temptation en Limp Bizkit 75 min en The Offspring 90min zou ik gokken
Och stop toch eens allemaal over dat 2x break stuff spelen. Dat doen ze gewoon express en niet uit noodzaak , ze hebben meer dan genoeg nummers om een set van 90min te vullen
Hebben inderdaad meer dan genoeg materiaal om 90min te vullen maar kan zijn dat ze maar 75min willen spelen anders hadden ze op RaR ook wel meer speeltijd gekregen lijkt me

Waren hun shows in de zaaltour laatst ook niet vrij kort?

Edit: in Sportpaleis speelden ze ook maar 14 nummers dus lijkt mij dat die band gewoon niet 90min wilt spelen

• Leuk
Het valt mij de laatste jaren al op met de headliners in de marquee ofwel is hij te klein ofwel geraakt hij maar halfvol.
Vorig jaar carcass(wel tijdens Iron maiden) nog niet halfvol erna wel nog bomvol bij hatebreed
Bij Opeth en Amenra bomvol en bij king diamond een half gevulde marquee.
King Diamond was ook op zondag, was ook geen ijzersterke dag en zondag lijkt me lastiger om dan op elk podium een volle wei / tent te hebben.

Amenra is een local hero, Opeth heeft een goede reputatie en is gewoon een grote band. Beide bands krijgen de tent wel vol.

Users who are viewing this thread