Graspop Metal Meeting 2026

Zouden denk ik heel goed staan op de andere MainStage op vrijdag. Maar daar zijn ze vast te groot voor. Maar niet dagafsluiter zijn zou voor mij gevoel beter passen (net als op Hellfest '24).
Ik had verwacht dat jij er als een zaag in kwam haha.
QOTSA is een hele dikke knipoog naar de metalwereld , zo schat ik ze iig in.

met de move van Graspop met Behemoth vorig jaar in het achterhoofd, wat toch een serieus back up plan leek (door de enorm late aankondiging en imo off-mainstage genre)

We gaan er dus van uit dat er achter een back up gezocht wordt:
Welke bands zouden jullie dan dit jaar hetzelfde zien doen als die south spot niet ingevuld raakt.
Dus bands die sub waren of heads van andere podia vorig jaren die dan zouden kunnen daar gezet worden.

The offspring kunnen we hier dus achterwege laten, daar is al genoeg over gezegd en geschreven :)

VB the Dropkick Murphy's stonden in 22 onder maiden en volbeat dus als 3e naam naast Powerwolf (die vorig jaar dan toch ook HL was)
amon amarth

Aerosmith en Yungblud, Foo Fighters, The Offspring ... Allemaal namen die hier al passeerden. In tegenstelling tot The Prodigy. Wat vinden we hiervan? Ze stonden immers al op een gelekte poster!!

/s
Youre Good Robert Deniro GIF

• Geweldig
  • Haha
Waarderingen: jvandeweyer en Steph85
Ik had verwacht dat jij er als een zaag in kwam haha.
QOTSA is een hele dikke knipoog naar de metalwereld , zo schat ik ze iig in.
Veel meer dan een knipoog, QOTSA is gewoon metal.
Misschien meer rock dan metal, maar desalniettemin metal, of op zijn minst toch in het donkergrijze gebied ertussen.

1764855053606.png

Kyuss Lives (weliswaar zonder Homme) en Eagles Of Death Metal hebben er ook al gestaan.
Van alle 'Werchter-bands' die ook goed op GMM zouden passen staat QOTSA toch op de voorste rijen (na eerder ook Tool en NIN).

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en ChrisV
Lijkt me niet echt een belemmering, net als een concert in februari dat ook niet is.
zeker omdat we al hebben gezien dat gaspop bereid is om een act over te laten vliegen voor een exclusieve show, (al vrees is dat ze iets te klein zijn voor de south spot. North had ik logischer gevonden)

Lijkt me niet echt een belemmering, net als een concert in februari dat ook niet is.
een concert in oktober is voor mij minder een belemering op dan vb februari. Dan heb je een volledige show gehad en gaat de festival show mss wat teleurstellend zijn. Andersom kan het net zorgen dat je interesse krijgt in een band en de hele show wil zien.

Dat gaat voor een headliner wel minder op natuurlijk want die spelen wel wat langer als al de rest, al kan ook daar niet altijd de ganse productie mee dus is zever maar wat eigelijk

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Ik ben persoonlijk veel meer benieuwd naar de vernieuwing van de tenten waarover werd gesproken. Die laatste headliner geloof ik wel.
En of Inferno weer verder is geüpgraded. Dat soort zaken vind ik een stuk interessanter. De resterende namen komen vanzelf. Kunnen we hier nog 100 pagina's over vol lullen. We weten het toch pas als de organisatie het bekend maakt.
toch ook wel aan het uitkijken naar wat men bedoelde met 'dat gaan prachtige tenten worden'

En nog steeds met: de look and feel gaat wat anders worden.

nog altijd weinig idee wat men daarmee wil zeggen. buiten blijkbaar random AI word tshirts als merch

toch ook wel aan het uitkijken naar wat men bedoelde met 'dat gaan prachtige tenten worden'

En nog steeds met: de look and feel gaat wat anders worden.

nog altijd weinig idee wat men daarmee wil zeggen. buiten blijkbaar random AI word tshirts als merch
De shirts in de voorverkoop zien er vaak net iets anders uit als de shirts die uiteindelijk op het festival gekocht worden. Verwacht sowieso het standaard ontwerp weer. Logo op voorkant met de bands achterop. Weet eentje voor de verzameling.

• Metal!
Waarderingen: BlackwaterPark
Koop eigenlijk nooit band shirts op Graspop. Wilde destijds die van Pantera wel halen maar kwam er uiteindelijk niet van

Veel meer dan een knipoog, QOTSA is gewoon metal.
Misschien meer rock dan metal, maar desalniettemin metal, of op zijn minst toch in het donkergrijze gebied ertussen.

Bekijk bijlage 17474

Kyuss Lives (weliswaar zonder Homme) en Eagles Of Death Metal hebben er ook al gestaan.
Van alle 'Werchter-bands' die ook goed op GMM zouden passen staat QOTSA toch op de voorste rijen (na eerder ook Tool en NIN).
Amen

Amon Amarth staat op 18 oktober in Lotto Arena
En dat is waarom relevant? Genoeg bands die een zomer en winter tour in Europa. Vooral Europese bands.
Snel voorbeeld. Alestorm dit jaar in januari, april en juni gezien.
Ik verwacht AA niet, idk why maar zie t gewoon niet, maar die oktober datum zou het iig niet in de weg zitten

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Koop eigenlijk nooit band shirts op Graspop. Wilde destijds die van Pantera wel halen maar kwam er uiteindelijk niet van
ik heb gewoon het geduld niet om in die eindeloze wachtrij te staan, ik snap niet dat na de klaagzang jaar na jaar graspop hier nog altijd geen oplossing lijkt gevonden te hebben. volgens mij lopen ze hier een pak inkomsten mis.

Screenshot_20251204_152120_Instagram.jpg

Wie was er hier over Electric Bassboy begonnen? Er is blijkbaar een playlist beschikbaar voor de liefhebbers

• Leuk
Waarderingen: saurus

Users who are viewing this thread