Rock Werchter 2026

Lekker respectloos weer. 😔 Blijkbaar is het voor sommige mensen echt teveel gevraagd zich een beetje verdraagzaam op te stellen richting andersdenkenden. Smaken verschillen nou eenmaal, accepteer dat gewoon. Ik hoef me hier toch zeker niet ongemakkelijk te gaan lopen voelen omdat ik van Franse stinkkaas houd. Live and let live ajb.
De pijn die ik nu voel als dan brown lezer....

• Haha
  • Winning
Waarderingen: PK82, randyrw en JP5
Even gekeken naar datum open'er waar David Byrne ook in de tent optreedt en mogelijke datum voor Barn headliner en dan kom ik toch als meest waarschijnlijke datum zaterdag vier juli uit. Volgens mij zal Matt Berninger wel vrede nemen met een subheadliner positie in de vernieuwde Barn. De meeste acts die van Open'er naar RW komen, zien we twee dagen later verschijnen op Werchter grond.
Ik denk niet dat Pixies als 4e op de main staat en denk echt dat die Barn headliner gaan zijn op de zaterdag.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Zouden ze Byrne en Little Simz mogelijk niet aangekondigd hebben omwille van DTRH? Elkaar wat ruimte gunnen om elkaars VVK ook niet in de weg te zitten omdat ze ook veel samen boeken.

Ik had gisteren ook als eerste reactie 'oeps, waar zijn David Byrne, Little Simz' en (al lager in het verwachtingspatroon) 'waar zijn Lorde en the War on Drugs'. Maar de eerste luisterbeurten met de namen die wél komen bevallen heel goed.
Byrne gaat wel echt een gigantische teleurstelling zijn mochten ze die echt niet hebben.

Wij kunnen overigens klagen wat we willen, maar de socials overal zijn echt heel lovend.
Ik denk dat die mensen niet weten wat er allemaal tourt in europa. Hier weten de mensen dat David Byrne, Jack White, Florence & the Machine enz enz ook in europa zijn rondom Rock Werchter. Plus dat we elkaar hier allemaal gek maken in de maanden van tevoren dat het alleen maar tegen kan vallen.
Als je de boel relativeert is dit gewoon een heel erg mooi eerste deel van de line up. En natuurlijk kan het altijd mooier.

Ik denk dat die mensen niet weten wat er allemaal tourt in europa. Hier weten de mensen dat David Byrne, Jack White, Florence & the Machine enz enz ook in europa zijn rondom Rock Werchter. Plus dat we elkaar hier allemaal gek maken in de maanden van tevoren dat het alleen maar tegen kan vallen.
Als je de boel relativeert is dit gewoon een heel erg mooi eerste deel van de line up. En natuurlijk kan het altijd mooier.
David Byrne en Jack white zijn niet de namen waar de gemiddelde Werchter bezoeker van wakker gaat liggen of ze komen of niet.

Byrne gaat wel echt een gigantische teleurstelling zijn mochten ze die echt niet hebben.
Simz ook. Eigenlijk toch wel dé naam waarop ik hoop op dit moment (Byrne zie ik nog in Vorst, Simz lukte me planmatig gewoon echt niet om in de AFAS te geraken).

Nu, ik heb nog altijd wel vertrouwen dat beide er nog gaan staan.

Simz ook. Eigenlijk toch wel dé naam waarop ik hoop op dit moment (Byrne zie ik nog in Vorst, Simz lukte me planmatig gewoon echt niet om in de AFAS te geraken).

Ik moest noodgedwongen m’n Simz ticket op de dag zelf op TicketSwap gooien, dat deed best wat pijn 🥲. Hoop haar dus zeker op Werchter te zien. Byrne zie ik in de Afas dus als we die missen kan ik daar nog wel mee leven…

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik heb juist Simz wel gezien (een van mijn shows van het jaar) en kan dan weer niet tijdens Byrne. Laten we inderdaad hopen dat ze er allebei staan.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: JP5 en mattman
  • Thursday, July 3:
    • Deftones
    • Iggy Pop
    • Jacob Collier
  • Friday, July 4:
    • Underworld
    • Purple Disco Machine
    • Mark Ambor
  • Saturday, July 5:
    • Maribou State
    • Amenra
    • Blanco White
    • Gold band
  • Sunday, July 6:
    • Gracie Abrams
    • Dean Lewis
    • GOOSE
I do appreciate there’s been more announced so far but the package before Christmas had 2 main stage subs and 3 Barn Headliners so all isn’t lost for those hoping for some bigger names.

Bij de meeste kanshebbers is er nog genoeg ruimte in hun tourschema om op RW te komen (bij sommigen mogelijk te veel, nl. dat ze in het RW-weekend helemaal niet in de buurt zijn). De line-ups van DTRH en Roskilde zijn qua dagschema nog een mysterie. Voor David Byrne ligt er een logische route om na Polen (woensdag) op vrijdag op Werchter te staan en op zondag op DTRH, maar dat kon ook andersom zijn.

In de tweede kolom staan de dagen die nog voor RW beschikbaar zijn:

1763803868391.png

Bij de meeste kanshebbers is er nog genoeg ruimte in hun tourschema om op RW te komen (bij sommigen mogelijk te veel, nl. dat ze in het RW-weekend helemaal niet in de buurt zijn). De line-ups van DTRH en Roskilde zijn qua dagschema nog een mysterie. Voor David Byrne ligt er een logische route om na Polen (woensdag) op vrijdag op Werchter te staan en op zondag op DTRH, maar dat kon ook andersom zijn.

In de tweede kolom staan de dagen die nog voor RW beschikbaar zijn:

Bekijk bijlage 17112
Aya Nakamura staat op Les Ardentes, verder mooi werk.

• Leuk
Waarderingen: Joss
Vorig jaar in de worp van 5 dec nog
Deftones (sub), Iggy pop (Barnhead), Underworld (Barn head) en Gracie Abrams.

7 feb Semi grote namen als Weezer, Caribou en De La Soul

18 feb kregen we de line up van de slope

4 maart met London Grammar, Soulwax en Finneas nog wat semi grote namen

26 en 27 maart nog KOL en 2Many dj's

Gevolgd door 1 april de podium indeling

Laatst bewerkt:
Last year in the throw of December 5th
Deftones (sub), Iggy pop (Barnhead), Underworld (Barn head) en Gracie Abrams.

On February 18th we received the line up of the slope

March 4th with London Grammar, Soulwax and Finneas some other semi-big names

March 26 and 27 still KOL and 2Many DJs

Followed by the podium division on April 1
Was also 20 names on 7th Feb

• Leuk
Waarderingen: roluf

Users who are viewing this thread