Alcatraz Open Air 2026

Wat betreft de 'clashfinder'.
Er ontbreken 3 groepen.
Ik weet niet of ze op donderdag of vrijdag worden toegevoegd, dus het blijft vrij onduidelijk.
Op de poster heeft nu iedere stage op iedere dag 9 namen (net als vorig jaar), behalve de Swamp en Morgue op vrijdag.
Daar zullen dus 2 van de nog 3 aan te kondigen namen staan, de 3e zal op donderdag staan (waarschijnlijk La Morgue, aangezien er daar pas 2 namen staan).
In de Clashfinder staan de 3 TBA's nu allemaal op donderdag, wat dus niet zal kloppen.

Nog wat (schoonheids- ;)) foutjes in de Clashfinder:
  • A Thousand Suffering ➡️ A Thousand Sufferings
  • Anaal Natrakh ➡️ Anaal Nathrakh
  • Animal as Leader ➡️ Animals As Leaders
  • Bodycount ➡️ Body Count
  • Cowboys and Aliens ➡️ Cowboys & Aliens
  • Crimsons Glory ➡️ Crimson Glory
  • Der Weg Einher Freheit ➡️ Der Weg Einer Freiheit
  • Encouters ➡️ Encounters
  • Igorr ➡️ Igorrr
  • Ill Nino ➡️ Ill Niño
  • Mikke Dee ➡️ Mikkey Dee (with Friends)
  • Of Mice and Men ➡️ Of Mice & Men
  • Ratos de Porao ➡️ Ratos de Porão
  • Sanguisubabog ➡️ Sanguisugabogg
  • The Troop's of Doom ➡️ The Troops Of Doom
  • Turpine Valley ➡️ Turpentine Valley
  • Voivoid ➡️ Voivod

Ben tevreden met de line up.
Naar gelijkaardige festivals in dezelfde periode kijken is wat gevaarlijk. Er zijn wel wat bands die ze 'missen'. Maar als ze die ook nog zouden geboekt hebben, welke zou je dan van de affiche nemen? Blijft een afweging wat commercieel een goeie zet is, en vooral wat mogelijk is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hier ook een tevreden man. Met zoveel first timers valt er weer heel wat te ontdekken. Binnenkort een lijstje maken, maar Alcatraz lijkt het andermaal van Graspop te halen in mijn jaarlijkse keuze.

Met powerwolf / lamb of god hebben we ook gewoon 2 graspop-headliners op één dag bedenk ik me nu, straf.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel
Ben tevreden met de line up.
Naar gelijkaardige festivals in dezelfde periode kijken is wat gevaarlijk. Er zijn wel wat bands die ze 'missen'. Maar als ze die ook nog zouden geboekt hebben, welke zou je dan van de affiche nemen? Blijft een afweging wat commercieel een goeie zet is, en vooral wat mogelijk is.

Tgoh. Ik zou zowiezo al Combichrist en Miracle of Sound schrappen, en er Saor en Grand Magus voor in de plaats zetten. Ik zou Angelus Apatrida en eventueel Tribulation nog eens laten terugkomen (als ze wat ouder werk spelen). Ik zou ook Kannonenfieber niet door mijn neus laten boren (Der Weg Einer Freiheit kan die wonde wel wat zalven...) Slaughter to Prevail en Alien Ant Farm naar huis. Viking Skull er nog ergens tussen foefelen. En vooral de clashes van groepen met dezelfde fanbase proberen wegwerken...

Alle groepen die op andere festivals staan zijn ongetwijfeld ook gecontacteerd door Alcatraz. Maar de puzzel past niet altijd, en meestal hebben die andere festivals rond Alcatraz ook minder druk van een groot livenation evenement in de buurt.

Uiteraard, wat voor ons een menukaart is, is voor de organisatie een puzzel. Volledig mee eens. Maar soms piekt het om te weten dat er een favoriete band hetzelfde weekend op een boogscheut speelt... Met wat geluk komt die band een beetje later/vroeger dan op eigen houtje eens langs. Maar sommige bands doen slechts sporadisch een bescheiden zomertour, en dan weer jarenlang huisarrest. Dan is het spijtig ee.

Tgoh. Ik zou zowiezo al Combichrist en Miracle of Sound schrappen, en er Saor en Grand Magus voor in de plaats zetten. Ik zou Angelus Apatrida en eventueel Tribulation nog eens laten terugkomen (als ze wat ouder werk spelen). Ik zou ook Kannonenfieber niet door mijn neus laten boren (Der Weg Einer Freiheit kan die wonde wel wat zalven...) Slaughter to Prevail en Alien Ant Farm naar huis. Viking Skull er nog ergens tussen foefelen. En vooral de clashes van groepen met dezelfde fanbase proberen wegwerken...
Er zijn nog geen clashes, want er is nog geen timetable.
Volgorde op poster komt lang niet altijd overeen met timetable, weten we van voorgaande jaren.

heel vreemd dat deze gewoon niet op een festival gaan staan, zelfde geval als Trivium vorig jaar.
586933411_1268070118680465_4878469758183726679_n.jpg

ik verwacht eigenlijk deftones op de lokerse feesten. die hun tour is precies verplaatst naar Augustus. die kunnen ook nog op pukkelpop staan maar weet niet als ze de positie gaan krijgen die ze willen daar. en gezien dit jaar is het goed mogelijk dat ze opnieuw 2 metaldagen inplannen

ik verwacht eigenlijk deftones op de lokerse feesten. die hun tour is precies verplaatst naar Augustus. die kunnen ook nog op pukkelpop staan maar weet niet als ze de positie gaan krijgen die ze willen daar. en gezien dit jaar is het goed mogelijk dat ze opnieuw 2 metaldagen inplannen

Deftones - Godsmack, zou een mooie affiche zijn allesinds.

Komt iig. niet echt over als een warm en hartelijk afscheid, eerder een formaliteit die moet worden afgehandeld.

Moest Angela terug komen is het voor mij wel een upgrade maar die zal volgens mij management blijven

Users who are viewing this thread