Lokerse Feesten 2026

Bwa een Rock Werchter headliner en Sportpaleis-naam is toch best groot voor Lokeren? Dus netjes geboekt daar.

Ja zeker netjes. Ik ken LF niet zo goed. Laatste jaren toch wel wat mooie namen op de line-up maar idd misschien niet grootte Sportpaleis.

Dit is niet die verrassende aankondiging waar voor vrijdag op gehint werd. Die zit nog in de pijplijn dus, of heb ik die inmiddels ergens gemist?
Dat is voor de Lokerse feesten toch wel een serieus grote naam, Lenny was enkele jaren geleden nog headliner op werchter. Mogelijk wel hun grootste naam sinds Neil Young.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Dit is niet die verrassende aankondiging waar voor vrijdag op gehint werd. Die zit nog in de pijplijn dus, of heb ik die inmiddels ergens gemist?
Ik vermoed Neil Young. Op efest werd bevestigd dat die vrijdag zou aankondigen maar op laatste moment is uitgesteld. En ik denk dat die voor Rock Zottegem gaat zijn...

• Leuk
Waarderingen: JP5
In Flames voor de metal dag wordt minder waarschijnlijk vrees ik. 13 augustus in Luik en ik denk niet dat die 2 maal in een maand in een klein land als België gaan spelen

Vergroot denk ik wel de kansen op godsmack en Helloween

In Flames voor de metal dag wordt minder waarschijnlijk vrees ik. 13 augustus in Luik en ik denk niet dat die 2 maal in een maand in een klein land als België gaan spelen

Vergroot denk ik wel de kansen op godsmack en Helloween
Deftones lijkt me groot kanshebber om die metaldag te headlinen, en anders Helloween idd
In Flames lijkt me nu idd wel uitgesloten
Godsmack naar pukkelpop of lokerse?

• Leuk
Waarderingen: won666 en koolket
Deftones lijkt me groot kanshebber om die metaldag te headlinen, en anders Helloween idd
Halloween alleen kan toch geen dag lokeren dragen, moet sowieso wat anders groot bij staan.
Godsmack zie ik niet werken op Pukkelpop, zou niet weten waar ze die zouden zetten.

Ik zie Deftones graag naar PKP komen. Het heeft ook een alternatiever geluid en is aan een revival bezig, dus ik denk dat de PKP-organisatie wel geïnteresseerd is.

Godsmack is geen spel voor de bek van PKP met hun Harley Davidson Metal.

Gevoelsmatig lijkt Deftones inderdaad beter bij Pukkelpop te passen. Maar Godsmack en Helloween zijn dan weer iets te klein om de grootste naam te zijn voor Lokeren.

Ik zie Deftones graag naar PKP komen. Het heeft ook een alternatiever geluid en is aan een revival bezig, dus ik denk dat de PKP-organisatie wel geïnteresseerd is.

Godsmack is geen spel voor de bek van PKP met hun Harley Davidson Metal.
Eerlijk gezegd wie gaat daar gaan zien in PKP? Ik denk dat de gemiddelde PKP ganger aan Deftones geen boodschap hebben... Beter op een metaldag zetten op Lokerse.

dit jaar waren er 3 heavy dagen, ik zie een mogelijkheid om volgend jaar voor 2 te gaan met een deftones/godsmack nu metal dag en dan een meer traditionele metaldag met helloween

• Leuk
Waarderingen: won666 en koolket
Ik heb Helloween gisteren gezien in Zurich (als zij niet naar België en enkel maar naar 013 op een dag dat ik niet kan, en mijn baas persee wil dat ik een meeting bijwoon in Zurich als Helloween daar speelt ...). Ik kan zeggen dat de productie vrij groot is. Grote schermen vooral. Qua pyro enkel wat vuur tijdens een nummer. En wat vuurwerk in het begin. En een vuurgordijn op het einde en twee maal confetti. Dus geen zotte pyro, wel grote video schermen. Was een arena van ik geloof 10000 en stond goed vol. Pak daar nog bij dat Helloween al 8 jaar niet meer in België heeft gespeeld en dat de merch gisteren als zoete broodjes over de toonbank ging (5 verschillende tour t-shirts), en ik ben overtuigd dat die band een dag Lokerse kan dragen

Eerlijk gezegd wie gaat daar gaan zien in PKP? Ik denk dat de gemiddelde PKP ganger aan Deftones geen boodschap hebben... Beter op een metaldag zetten op Lokerse.
Deftones scoort goed bij snobs die qua rock en consoorten quasi alleen maar naar Turnstile luisteren. Zet Deftones op de dag van Turnstile en je hebt een publiek.

• Leuk
Waarderingen: won666 en TheGloaming
Deftones scoort goed bij snobs die qua rock en consoorten quasi alleen maar naar Turnstile luisteren. Zet Deftones op de dag van Turnstile en je hebt een publiek.

De (voor mij ook ietwat onverwachte) revival van Deftones komt er echt wel door de PKP-generatie die die band hebben ontdekt en zich blijkbaar kunnen vinden in de meer dromerige aspecten van de muziek.

Laatst bewerkt:
Ik heb Helloween gisteren gezien in Zurich (als zij niet naar België en enkel maar naar 013 op een dag dat ik niet kan, en mijn baas persee wil dat ik een meeting bijwoon in Zurich als Helloween daar speelt ...). Ik kan zeggen dat de productie vrij groot is. Grote schermen vooral. Qua pyro enkel wat vuur tijdens een nummer. En wat vuurwerk in het begin. En een vuurgordijn op het einde en twee maal confetti. Dus geen zotte pyro, wel grote video schermen. Was een arena van ik geloof 10000 en stond goed vol. Pak daar nog bij dat Helloween al 8 jaar niet meer in België heeft gespeeld en dat de merch gisteren als zoete broodjes over de toonbank ging (5 verschillende tour t-shirts), en ik ben overtuigd dat die band een dag Lokerse kan dragen
Heb het idee dat Halloween niet zo groot of populair hier is, ik zie die echt geen dag lokeren headlinen. Ze kunnen er wel staan, maar dan toch met een andere grote naam erbij.

Deftones is vooral weer groot geworden dankzij (hoe kan het ook anders) TikTok. En Turnstile trekt de Lokerse ook alleen hoor, die hebben geen Deftones nodig lijkt me. Al zou de combo wel top zijn uiteraard.

Heb het idee dat Halloween niet zo groot of populair hier is, ik zie die echt geen dag lokeren headlinen. Ze kunnen er wel staan, maar dan toch met een andere grote naam erbij.
Mag toch niet onderschat worden. Verkopen weken op voorhand de 013 uit. Dat zijn 3000 kaarten "maar" natuurlijk (voor LF is dat maar). Echter we niet mogen vergeten is dat er ook nog veel vraag was naar kaarten

Mag toch niet onderschat worden. Verkopen weken op voorhand de 013 uit. Dat zijn 3000 kaarten "maar" natuurlijk (voor LF is dat maar). Echter we niet mogen vergeten is dat er ook nog veel vraag was naar kaarten
Lf is nog steeds een sportpaleis qua capaciteit, is toch nog ander verhaal

Het publiek op de LF (op de metaldag) is een minder uitgesproken metal-publiek, daar zit veel volk uit de regio tussen die wel eens een dagje naar metal willen gaan. Die willen horen wat Scorpions, Korn, Within Temptation, Gojira en Electric Callboy allemaal brengen, want dat kennen ze wel een beetje. Die hebben geen flauw idee wie of wat Helloween is. Daar moet gewoon nog iets boven staan, dan lijkt zelfs Godsmack me nog iets geschikter.

Users who are viewing this thread