Rock Werchter 2026

Prodigy blijft een rare naam om voor RW nu voor de proppen te komen. In 2023 nog headliner op het 'kleine' festival Vestrock. En een typische Paaspop naam. Doet me een beetje aan Faithless denken, een band die zonder haar charismatische leider verder wil en probeert op een hoger niveau te komen. Maar dan moet vaststellen dat haar glorietijd voorbij is.
Ik verschiet daar niet van....hetzelfde met de line-up van Graspop....Limp Bizkit staat daar ook weer bovenaan na jaren een late namiddag band geweest te zijn.... Sommige bands krijgen weer meer animo door Tik Tok of door ergens een goed optreden (glastonbury)...ook vertaald dit weer in meer Spotify streams en soms met een combinatie van een goede manager kunnen ze zo terug een headlinerpositie terug bemachtigen...

Prodigy blijft een rare naam om voor RW nu voor de proppen te komen. In 2023 nog headliner op het 'kleine' festival Vestrock. En een typische Paaspop naam. Doet me een beetje aan Faithless denken, een band die zonder haar charismatische leider verder wil en probeert op een hoger niveau te komen. Maar dan moet vaststellen dat haar glorietijd voorbij is.
Toen wilden ze een headlinepositie en kregen ze die op kleine festivals zoals Vestrock, of ook op Ronquières bij ons datzelfde jaar.
Nu lijken ze niet meer top of the bill te moeten staan (maar eisen ze blijkbaar wel nog steeds een afzonderlijke aankondiging, getuige vandaag...).

Ik blijf erbij dat The Prodigy volgens mij Barn-headliner is op donderdag en dat het een knaller wordt.
Hen het veredelde voorprogramma van Mumford & Sons of all people zien spelen lijkt mij te bizar voor woorden.

• Leuk
Waarderingen: wess
Ik geef mijn mening over de line-up, net zoals iedereen, en ik vind het een achterhaalde line-up die niet meer van deze tijd is. Dat er dan iemand het woord 'boomer' op zichzelf betrekt maakt mij nog niet denigrerend. Het woord wordt 9/10 keer gecharcheerd of ironisch gebruikt. Ik word zelf ook constant voor boomer uitgemaakt. Niet zo onzeker doen mensen.

als je de post goed had gelezen, dan had je gelezen dat "de boomers" niet zitten te wachten op een halve The Prodigy, we hebben de hele genoeg kunnen zien in full force. Jij zet ze neer als een boomer-booking, terwijl het vooral jongere mensen gaat aanspreken die de hoogdagen van The Prodigy door hun leeftijd niet hebben kunnen meemaken, maar die nu (best wel begrijpelijk) het eens willen zien.

puur hypothetisch: Cabaret Vert Nick Cave + Pulp op Lokerse feesten, gaat u wellicht minder kosten dan Live is live😅
Ja, maar nog een dagje RW voor Byrne erbij tikt nog wel wat extra aan. Is ook niet zozeer die acts afchecken, een dag met die zotte combo spreekt bij mij gewoon serieus tot de verbeelding.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Maak jezelf niets wijs Matt. In deze fase kondigen ze geen Barn heads los aan. En indien ze het wel doen zijn ze zo hot als iets.
Ik geloof dat er maar 3 barn heads een eigen aankondiging kregen in het verleden?
Je gelooft echt dat ze The Prodigy anno 2026 nog op de main gaan zetten? 2015 is al even geleden hoor.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: elo en RubenFrusciante
Maak jezelf niets wijs Matt. In deze fase kondigen ze geen Barn heads los aan. En indien ze het wel doen zijn ze zo hot als iets.
Ik geloof dat er maar 3 barn heads een eigen aankondiging kregen in het verleden?
Als een afzonderlijke aankondiging is wat men nodig heeft om The Prodigy in de Barn te krijgen, dan geven ze die gewoon een aparte aankondiging.

Je gelooft echt dat ze The Prodigy anno 2026 nog op de main gaan zetten? 2015 is al even geleden hoor.
Je kijkt naar het festival dat uit het niets Deftones en Sum41 op de sub plek gooit. Dus ja?

Logischerwijze zet je ze als late night act maar die tijd is ook voorbij.

Je kijkt naar het festival dat uit het niets Deftones en Sum41 op de sub plek gooit. Dus ja?

Dus wat, als sub voor Mumford? Prodigy krijgt gewoon het Iggy Pop plekje denk ik. Perfect voor ze.

Ik verschiet daar niet van....hetzelfde met de line-up van Graspop....Limp Bizkit staat daar ook weer bovenaan na jaren een late namiddag band geweest te zijn.... Sommige bands krijgen weer meer animo door Tik Tok of door ergens een goed optreden (glastonbury)...ook vertaald dit weer in meer Spotify streams en soms met een combinatie van een goede manager kunnen ze zo terug een headlinerpositie terug bemachtigen...

Dit is idd het probleem, ipv het op de boomers te steken en weg te zetten als ouw zakken-affiche, steek het op jullie eigen
:) Bij een goeie band als Idles staat amper volk op Pukkelpop, perfecte frisse headliner voor de toekomst lijkt mij. Maar nee, jullie kijken masaal liever naar dingen die hun vervaldatum eigenlijk al lang voorbij zijn (Macklemore, Limp Bizkit, ...). Niet zagen dat ze dat dan ook blijven programmeren.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ben eens dagje naar Nos Alive geweest. (achtereenvolgens Justice - The War On Drugs - The Strokes en Stromae)
Een erg sterk rijtje, maar de grote reden was uiteraard om The Strokes te zien (kon niet naar BKS door examens toen). Geen idee wat dat is op dat schiereiland met The Strokes maar publiek was wild en zong alles mee. Bij de andere acts was meer gepraat en minder sfeer.
Andere minpunten:
- slechts 1 extra tent met bands (en had vaak overlap met de main), voor de rest nog 1 tent met dj's, 1 prieeltje met wat random akoestische zangers.
Begint veel later op de dag, dus minder artiesten (wel leuk dat er 3 ik het donker speelden, omdat ze ook iets langer door mochten)

• Leuk
Waarderingen: Josy
Ik mag niet hopen dat The prodigy die al hartstikke ver over hun toppunt heen is en waarvan de frontman weg is een van de headliners is op Rock Werchter. Dat zou diep bedroevend zijn.

Deftones verkoopt wel gewoon vlotjes Vorst uit en Sum41 een ING Arena. Dat zie ik The Prodigy toch al lang niet meer doen.

• Leuk
Waarderingen: nooley
Belegen namen allemaal.... komt er niet één wat nieuwere act bovenaan het affiche?
Belegen hier, belegen daar, … liever een band met een hele resem aan hits dan een popster die met 1 of 2 nummers op de radio is geweest en plots als headliner wordt gebombardeerd.
Nu is het aan ons om te zeggen, ze zullen het wel goed maken in de undercard voor jullie hipsters en gen z’ers.

Pulp is toch nog niet uitgesloten voor Rock Werchter, dacht ik ?
2 en 4 juli in Frankrijk, dus zondag en eventueel vrijdag nog een mogelijkheid.

David Byrne lijkt quasi zeker voor RW en Berninger is ook zeer waarschijnlijk.

Ik zou nog geen vliegtickets beginnen boeken...
Uitgesloten is het niet maar ze doen maar zelden twee dagen na elkaar een optreden op verschillende locaties maar omdat er 'maar' 6 uur rijden tussen de Franse locaties en Werchter zit zou het in theorie wel kunnen.
Het mag er alleszins nog eens van komen dat ze in Belge spelen want dat is blijkbaar al van 2011 geleden en zijn volgend jaar toch al voor het derde jaar op rij op het Europese vasteland aan het touren en kwamen al zo goed als overal in West-en Noord-Europa behalve in België, dus hopelijk eindelijk volgend jaar.

Users who are viewing this thread

• Joe