Rock Werchter 2026

Ik geef mijn mening over de line-up, net zoals iedereen, en ik vind het een achterhaalde line-up die niet meer van deze tijd is. Dat er dan iemand het woord 'boomer' op zichzelf betrekt maakt mij nog niet denigrerend. Het woord wordt 9/10 keer gecharcheerd of ironisch gebruikt. Ik word zelf ook constant voor boomer uitgemaakt. Niet zo onzeker doen mensen.
We worden gewoon een beetje moe van het gebruiken van termen als boomer en gen z en blablabla. En dan al helemaal in combinatie met een bepaalde line up die dan specifiek wel of niet voor een bepaalde groep is

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Matjes
En dan moeten we toegeven dat van de hoerastemming van 2 maanden geleden weinig overblijft. En ja, de kleppers touren niet. Zal het een goede affiche zijn? Ongetwijfeld top 3 in juli met wat er beschikbaar is. Maar geen + 300 euro waard voor mij.
Ik heb het omgekeerde eigenlijk, met The Cure, Gorillaz en The Prodigy als acts waar ik nog tickets voor zou kopen en Twenty One Pilots en The XX als leuke acts om meegepikt te hebben op een hoge positie

Behalve Mad Cool steekt Werchter er nog altijd met kop en schouders bovenuit. En zoals gezegd zit je bij Mad Cool met nog meer clashes en is de invulling ook anders, plus hier heb je pareltjes zoals The XX en The Cure. En dan moet de undercard nog komen en die belooft veel moois. Iets minder voor de fijnproevers (al zal dat wel meevallen als je naast The XX, Gorillaz, The Cure, enz. ook nog eens Little Simz, Byrne, Berninger en zo krijgt), des te meer voor de massa. Ik gok dat het festival wel weer zal uitverkopen, gezapig tegen begin juni.

Maar het zal niet zijn dat er bepaalde dagen al direct zullen uitverkopen, lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en JP5
En dan moeten we toegeven dat van de hoerastemming van 2 maanden geleden weinig overblijft.
Ik val blijkbaar middenin de doelgroep van deze editie, want hier nog steeds volop hoerastemming.
Voorlopig vijf namen op zeven waar ik heel veel zin in heb en de overige twee (Mumford en 21P) wil ik ook best nog een kans geven als er niets anders speelt.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en JP5
Wel ferm aan het twijfelen om voor die dag naar Madrid te reizen.

De combo Cave en Pulp is voor mij echt bizar, en we gaan beide niet op RW zien. Daar nog eens Byrne en Berninger bij. Is alsof ze die dag voor mij hebben samengesteld.
Ik vrees wel dat je ze niet alle vier volledig gaat kunnen zien.

Iemand eigenlijk al naar Mad Cool geweest?

Lijkt alsof iedereen gaat met grote verwachtingen, om dan teleurgesteld terugkeert door organisatie, slechte schedules, etc...

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Iemand eigenlijk al naar Mad Cool geweest?

Lijkt alsof iedereen gaat met grote verwachtingen, om dan teleurgesteld terugkeert door organisatie, slechte schedules, etc...
Eindelijk een ander interessant topic!

Qua (middel)grote festivals heb ik zelf eigenlijk enkel nog maar RW en GMM gedaan (PKP eens een jaar, BKS een ander). Ik besef dat ik op vlak van organisatie e.d. eigenlijk steeds verwend ben geweest en heb daarom ook wel wat schrik om andere festivals te ontdekken, zeker in het buitenland. Als ik bv. beelden zie van RaR denk ik 'bah, ziet er niet echt gezellig uit'.

Mijn voorspelling van vier oktober was:
Donderdag 2 JULI Main: Gorillaz /21 Pilots/Pommelien Thijs. Barn: The last Dinner Party

Vrijdag: 3 JULI: Main: Mumford and Sons /Florence and the machine/ Barn David Byrne

Zaterdag: 4 JULI/ Main: Sabrina Carpenter/Benson Boone/Oscar and the wolf. Barn : Pixies
enigste dag waar ik er volledig naast zat:). Pixies blijft een optie.
Zondag 5 JULI: Main: The Cure, The XX. Barn: Teddy Swims : alle drie aanwezig.

Niet slecht: drie dagen grotendeels goed op vier dagen.
Wat er tegenvalt is dat er nu weinig echt grote namen zijn aangekondigd die veel volk trekken (op The Cure na) en dat
er niemand van de nieuwste generatie jonge artiesten (Rosalia, Eilish, Chappell Roan,....) op RW optreedt of een mogelijke toekomstige headliner type Sam Fender. Normaal gaan de toekomstige drops van namen wel Werchter op een hoger niveau trekken. En een festival kan op voorhand wel impact hebben op tourplannen van artiesten zodat ze wel een week eerder komen.

In recent years, all the headline acts at Mad Cool have played one after the other. I can't say whether that's still the case now that one main stage is gone, but it's likely.
Two main podia for international acts were allways alternatively playing so you could see many big names.

Wel ferm aan het twijfelen om voor die dag naar Madrid te reizen.

De combo Cave en Pulp is voor mij echt bizar, en we gaan beide niet op RW zien. Daar nog eens Byrne en Berninger bij. Is alsof ze die dag voor mij hebben samengesteld.
Pulp is toch nog niet uitgesloten voor Rock Werchter, dacht ik ?
2 en 4 juli in Frankrijk, dus zondag en eventueel vrijdag nog een mogelijkheid.

David Byrne lijkt quasi zeker voor RW en Berninger is ook zeer waarschijnlijk.

Ik zou nog geen vliegtickets beginnen boeken...

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Haha, wat een onzin dit. Ik zie haar zelf volgende week dus vind het geen ramp als er een lekkere boomerband voor in de plaats komt. Maar voor Werchter (en de toekomst van Werchter) zou Lorde een fijne boeking zijn, die de huidige line up weer een klein tikkie afstoft.

Om dezelfde reden: kom vooral maar door met een Addison Rae of Jennie…
Ik heb eens geluisterd naar Lorde omdat ik ik Royals en Team wel aangename liedjes vond maar het is er alleszins niet beter op geworden. Dan ben ik blij dat ze in de plek The Prodigy hebben.
Als je beweert dat Addison Rae en Jennie de toekomst zijn voor Rock Werchter wordt het heel somber voor iedereen die Rock Werchter een warm hart toedraagt. Zulke dingen zeggen is gewoon tegen de schenen stampen van de mensen. 😂

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Prodigy blijft een rare naam om voor RW nu voor de proppen te komen. In 2023 nog headliner op het 'kleine' festival Vestrock. En een typische Paaspop naam. Doet me een beetje aan Faithless denken, een band die zonder haar charismatische leider verder wil en probeert op een hoger niveau te komen. Maar dan moet vaststellen dat haar glorietijd voorbij is.

Pulp is toch nog niet uitgesloten voor Rock Werchter, dacht ik ?
2 en 4 juli in Frankrijk, dus zondag en eventueel vrijdag nog een mogelijkheid.

David Byrne lijkt quasi zeker voor RW en Berninger is ook zeer waarschijnlijk.

Ik zou nog geen vliegtickets beginnen boeken...
Die Cave/Pulp combo gaan we hier toch nooit krijgen denk ik.

Ook echt een prachtig slot voor Nick daar, als grote headliner. Ik wacht sowieso de lineups van BKS en LiL (liever niet daar) af voor ik m'n Cave datum definitief beslis hoor, maar verwacht niet dat je op LiL Pulp en Byrne er nog bij zal kijken. 😅

Vrees met grote vrezen voor Pulp hoor. Kan alleen op zondag.

Die Cave/Pulp combo gaan we hier toch nooit krijgen denk ik.

Ook echt een prachtig slot voor Nick daar, als grote headliner. Ik wacht sowieso de lineups van BKS en LiL (liever niet daar) af voor ik m'n Cave datum definitief beslis hoor, maar verwacht niet dat je op LiL Pulp en Byrne er nog bij zal kijken. 😅

Vrees met grote vrezen voor Pulp hoor. Kan alleen op zondag.
Cabaret Vert niet uitsluiten he, kost u nog het minste van allemaal.

Als je beweert dat Addison Rae en Jennie de toekomst zijn voor Rock Werchter wordt het heel somber voor iedereen die Rock Werchter een warm hart toedraagt. Zulke dingen zeggen is gewoon tegen de schenen stampen van de mensen. 😂

Ook voor jou moet en gaat er voorlopig wat wils zijn, waarschijnlijk zelfs 80+% van de line up.

Maar jij bent niet bepaald de toekomst van het festival te noemen hè. 😅 Voor jongere aanwas moet Werchter voor een deel van zijn line up toch echt met de tijd mee.

• Leuk
Waarderingen: nooley

Users who are viewing this thread