Rock Werchter 2026

Die van Mad Cool is wel mooi inderdaad.
Maar toch, daar missen ze dan weer The Cure en The xx. En zitten ze ook met Twenty One Pilots opgezadeld, maar zonder Gorillaz erbij.
Doe mij dan toch maar de bovenkant van Rock Werchter.
The Cure zit je toch niet op wachten na 4 dagen festival. Je wilt zo het weekend niet afsluiten. Uitstekende band voor een losse show hier of daar. Maar vind het echt niets voor Werchter. Laat staan als afsluiter van de laatste dag.

Mad cool maakt gehakt van de Werchter line-up op dit moment. En kost 250 euro voor 4 dagen.

• Thinking
Waarderingen: randyrw
Ik geef mijn mening over de line-up, net zoals iedereen, en ik vind het een achterhaalde line-up die niet meer van deze tijd is. Dat er dan iemand het woord 'boomer' op zichzelf betrekt maakt mij nog niet denigrerend. Het woord wordt 9/10 keer gecharcheerd of ironisch gebruikt. Ik word zelf ook constant voor boomer uitgemaakt. Niet zo onzeker doen mensen.
Nah, je kunt er ook gewoon voor kiezen je mening te delen zonder woorden als boomer etc. Dat is onnodig opruiend.

Ben wel benieuwd naar de namen die je graag wel had gezien (en die dan touren en beschikbaar zijn).

The Cure zit je toch niet op wachten na 4 dagen festival. Je wilt zo het weekend niet afsluiten. Uitstekende band voor een losse show hier of daar. Maar vind het echt niets voor Werchter. Laat staan als afsluiter van de laatste dag.

Mad cool maakt gehakt van de Werchter line-up op dit moment. En kost 250 euro voor 4 dagen.
Nick Cave is nu ook niet meteen een act om je festival feestelijk mee af te sluiten.

Het festival gaat met Moby en The Cure (zeer zeker wel een Werchter band) veel beter eindigen dan hoe het festival dit jaar moest eindigen, waar 2 many Dj's de boel moest redden.

Die van Mad Cool is wel mooi inderdaad.
Maar toch, daar missen ze dan weer The Cure en The xx. En zitten ze ook met Twenty One Pilots opgezadeld, maar zonder Gorillaz erbij.
Doe mij dan toch maar de bovenkant van Rock Werchter.

Het is nog vroeg jongens. Met Byrn, Simz en met mazzel nog een TWOD of Lorde erbij ziet de wereld er na een volgend pakketje alweer een stuk beter uit.

Mid- en undercard zal dit jaar toch wel weer echt sterk zijn, en misschien worden we nog verrast op de do- of vrijdag main of door een paar heerlijke Barn headliners.

Nick Cave is nu ook niet meteen een act om je festival feestelijk mee af te sluiten.
Wel ferm aan het twijfelen om voor die dag naar Madrid te reizen.

De combo Cave en Pulp is voor mij echt bizar, en we gaan beide niet op RW zien. Daar nog eens Byrne en Berninger bij. Is alsof ze die dag voor mij hebben samengesteld.

Ik doe ook maar wat analyse.
KOL valt af door UK data, Lorde en TWOD lijken niet te touren in hun week.

Dan moet je denken, wat blijft er nog over voor de grote massa te paaien? Die nood hebben aan makkelijke en bekende namen. Waar ze niet kunnen op zagen zoals bij The xx.

En dan kom ik finaal uit bij iets niets positiefs. Voor hier dan toch.
En dan moeten we toegeven dat van de hoerastemming van 2 maanden geleden weinig overblijft. En ja, de kleppers touren niet. Zal het een goede affiche zijn? Ongetwijfeld top 3 in juli met wat er beschikbaar is. Maar geen + 300 euro waard voor mij.

• Leuk
Waarderingen: phil en jimmywe

Users who are viewing this thread