Pinkpop 2026

Het wordt langzamerhand tijd voor de verlossing hier 😅 , wel leuk om te lezen allemaal.

Voorop gesteld ik ben geen Pinkpop fan (massaal, matig geregeld, en veelal grote namen met opvulling). Het voordeel van kids die van muziek houden is dat je nog eens ergens komt. De zoon is nu 11 en wil na Pinkpop 2024 (Ed Sheeran, Maneskin, Sam Smith, Calvin Harris), Paaspop 2023+2025, dit jaar weer naar Pinkpop.

Voor ons is de ingezette vernieuwing dus een must! Foo Fighters, The Cure, The Stones allemaal no-go's.

Ik verwacht dat ze de lijn van na 2023 gewoon doortrekken met meer pop en jonge acts: Benson Boone, Twenty One Pilots, Olivia Dean, Alex Warren, Raye, The Neighbourhood, Fred Again... eventueel met ervoor of erna een meer rock act. Helaas vallen Lewis Capaldi, Billie Eilish, Charli XCX al af (vol of touren niet).

Ik hoop voor jullie dat jullie voorspellingen goed zijn...gaan wij wel naar Paaspop of Hullabaloo, scheelt weer een stuk rijden. Gelukkig neem ik zelf het besluit niet :ROFLMAO:

met de zondag op IOW en minstens 1 dag tussen speeldata op andere locaties kan The Cure eigenlijk alleen op vrijdag uitkomen voor Pinkpop
Foo Fighters met de 19e in parijs met ook minstens 1 dag tussen speeldata op andere locaties ook enkel een optie voor de Pinkpop zondag
ik voorzie een co-head TOP/Cure maar ook Volbeat/Foo
TOP kan door Hurricane/Southside enkel nog op vrijdag en Volbeat door GMM/Hellfest alleen nog de zondag

(kleine persoonlijke aantekening, WIthin Temptation nog altijd grote NL optie)
Het zouden 2 sterke combi's zijn, maar het is wel weer echt des Pinkpops dan. Nieuwe directie, nieuwe koers, jonger publiek aan willen spreken, meer poppy headliners, en dan kom je een jaar later met Foo Fighters / The Cure als grote headliners. Dan móet die derde haast wel een popprinsesje zijn, anders kan die strategie ook weer het raam uit.

Het zouden 2 sterke combi's zijn, maar het is wel weer echt des Pinkpops dan. Nieuwe directie, nieuwe koers, jonger publiek aan willen spreken, meer poppy headliners, en dan kom je een jaar later met Foo Fighters / The Cure als grote headliners. Dan móet die derde haast wel een popprinsesje zijn, anders kan die strategie ook weer het raam uit.
Of Ide is niet van dat pop-idee...

Voor juichen is het nog te vroeg, maar hopen kan wel ;-)
Ik denk niet dat dat heel realistisch is, ze MOETEN wat dat betreft verjongen, die oude rock headliners hebben ook een THT die niet eeuwig is, en je legt het met die acts vaak af tegen andere festivals en/of zaal- of stadionshows elders. Als ze een jonger publiek aanboren en dat een beetje honkvast blijkt te zijn hebben ze daar meer aan dan blijven gokken op Foo Fighers, Metallica of The Boss/Stones iedere zoveel jaar.

Het wordt langzamerhand tijd voor de verlossing hier 😅 , wel leuk om te lezen allemaal.

Voorop gesteld ik ben geen Pinkpop fan (massaal, matig geregeld, en veelal grote namen met opvulling). Het voordeel van kids die van muziek houden is dat je nog eens ergens komt. De zoon is nu 11 en wil na Pinkpop 2024 (Ed Sheeran, Maneskin, Sam Smith, Calvin Harris), Paaspop 2023+2025, dit jaar weer naar Pinkpop.

Voor ons is de ingezette vernieuwing dus een must! Foo Fighters, The Cure, The Stones allemaal no-go's.

Ik verwacht dat ze de lijn van na 2023 gewoon doortrekken met meer pop en jonge acts: Benson Boone, Twenty One Pilots, Olivia Dean, Alex Warren, Raye, The Neighbourhood, Fred Again... eventueel met ervoor of erna een meer rock act. Helaas vallen Lewis Capaldi, Billie Eilish, Charli XCX al af (vol of touren niet).

Ik hoop voor jullie dat jullie voorspellingen goed zijn...gaan wij wel naar Paaspop of Hullabaloo, scheelt weer een stuk rijden. Gelukkig neem ik zelf het besluit niet :ROFLMAO:
Ik hoop dat jullie naar Paaspop kunnen 😉.

Voor mij als fervent Pinkpopliefhebber begint de klok nu toch echt te tikken. Werchter tickets gaan morgen in de voorverkoop en nog steeds zijn er geen headliners voor Landgraaf bekend.
Ik ga het er niet op wagen dus dit wordt weer eens Werchter na 30 jaar. Als het bevalt wordt dat wellicht vaste prik. Enne niet alleen deze oudgediende verkast; ik neem 2 vertegenwoordigers van de jonge generatie mee, want mooie diversiteit met Cure, Gorillaz en Twentyone Pilots. Erg jammer, maar het is niet anders.

Voor mij als fervent Pinkpopliefhebber begint de klok nu toch echt te tikken. Werchter tickets gaan morgen in de voorverkoop en nog steeds zijn er geen headliners voor Landgraaf bekend.
Ik ga het er niet op wagen dus dit wordt weer eens Werchter na 30 jaar. Als het bevalt wordt dat wellicht vaste prik. Enne niet alleen deze oudgediende verkast; ik neem 2 vertegenwoordigers van de jonge generatie mee, want mooie diversiteit met Cure, Gorillaz en Twentyone Pilots. Erg jammer, maar het is niet anders.
Tijd genoeg om tickets voor RW te kopen.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Flow69
wat vind je classic genoeg? GnR of Stones? als ik kijk in the geschiedenis van TW, dan zie ik Robbie Williams, Black Eyed Peas of Editors als headliner in het verleden...

wat ik vreemd vind, hoe vaak heeft TW een headliner met PInkpop gedeeld, 2 x ?
2015 & 2014 zover ik weet

Ja ons groepje overweegt ook die switch naar RW. Als Pinkpop niet met iets magisch komt dan is het lange wachten met de eerste name weer een aardig schot in eigen voet.

Je bent niet de enige die verkast ben ik bang. Al meerdere berichten hier van mensen die naar BKS of RW gaan i.p.v. Pinkpop en dat op een forum met niet extreem veel leden

Ik snap echt helemaal niks van die domme tactiek van Pinkpop. Echt nog geen enkel bericht of communicatie en alle concurrerende festivals hebben al namen bekend gemaakt.. Zo raak je toch snel bezoekers kwijt, terwijl ze die misschien wel hard nodig hebben. Of het moet heel gek lopen en ze hebben echt een headliner waardoor het meteen uitverkoopt.

Snap niet per se de haast van iedereen. Ja ik vindt het ook lang duren van Pinkpop en nee ik snap de strategie ook zeker niet. Maar verwachten jullie dat morgen alle weekend tickets eruit vliegen van Werchter?

Als hier de verwachting is dat volgende week de namen zullen komen, zou je zeggen dat dat nog wel lukt om te wachten? Ieder zijn eigen keuze uiteraard maar zou zonde zijn om een keuze te maken op basis van tijdnood.

Je bent niet de enige die verkast ben ik bang. Al meerdere berichten hier van mensen die naar BKS of RW gaan i.p.v. Pinkpop en dat op een forum met niet extreem veel leden

Ik snap echt helemaal niks van die domme tactiek van Pinkpop. Echt nog geen enkel bericht of communicatie en alle concurrerende festivals hebben al namen bekend gemaakt.. Zo raak je toch snel bezoekers kwijt, terwijl ze die misschien wel hard nodig hebben. Of het moet heel gek lopen en ze hebben echt een headliner waardoor het meteen uitverkoopt.
Wat ik me zo afvraag is hoe je als organisatie zo doof kan zijn naar je eigen publiek toe. Dit moeten zij toch ook ergens mee krijgen?

Een eigen tactiek hanteren is helemaal prima, maar misschien een keer communiceren met je publiek daarover zou heel wat ergernis weg kunnen halen en begrip kweken.
Zeker nu meer en meer groepjes aangeven over te stappen naar andere festivals.

En als je nog niet de headliner(s)kan communiceren vanwege een embargo, waarom dan niet de kleinere goden alvast aankondigen van Stage 4? Krijgen die ook een mooi moment of fame. En je creëert een build-up naar de grote vissen toe.
Maar het enkel vragen om te stemmen voor je festival en te zoeken naar een stagiaire als énige communicatie in maanden is gewoon frustrerend naar je achterban toe. We leven niet meer in 2000, de (sociale) wereld werkt gewoon anders nu.

wat vind je classic genoeg? GnR of Stones? als ik kijk in the geschiedenis van TW, dan zie ik Robbie Williams, Black Eyed Peas of Editors als headliner in het verleden...

wat ik vreemd vind, hoe vaak heeft TW een headliner met PInkpop gedeeld, 2 x ?
Headliners TW Classic
2015 Robbie Williams
2016 Bruce Springsteen
2017 GnR
2018 Editors / The National
2019 Bon Jovi / John Fogerty
2020 Paul McCartney The Killers gecanceld
2021 gecanceld
2022 Nick Cave / Placebo
2023 Bruce Springsteen
2024 ging niet door.
2025 Robbie Williams.

Stuk voor stuk allemaal classic acts. Dus als PP een headliner deeld met TW Classic en het is de ontbrekende naam buitenom The Cure en FF en het moet geen pop zijn dan zet ik in op GnR.
Moet het wel pop zijn dan heb ik geen idee 😂

Het wordt elk jaar wel steeds vroeger en vroeger dat iedereen met namen komt, volgende week zal een hoop duidelijk worden. Pinkpop zal niet onder doen aan Werchter dit jaar.

Communicatie is wel echt een ding idd, veel eerder communiceren. Kijk naar download festival die gaven bijna een maand voor de eerste namen dé datum waarop ze met hun eerste namen kwamen.

Users who are viewing this thread