Graspop Metal Meeting 2026

Bekijk bijlage 17016

Gojira speelt pas de 21e in Dublin, tijd zat om over en heen te gaan.

ik zie toch echt de 19e staan hoor ook op hun site

Gojira will perform in Dublin, Ireland, on June 19, 2026, as a support act for Metallica's M72 World Tour at Aviva Stadium. This is part of a "No Repeat Weekend" where Metallica will play two different setlists on consecutive nights, with Gojira playing on both June 19 and June 21.

Dan niet jongu :ROFLMAO:

Wel vaag inderdaad dat het dan niet goed staat. Maar vrijwel elke andere poster/bericht zegt iets anders. Misschien zit daar die vertraging wel in. Gojira weet zelf niet eens wanneer ze kunnen :geek:

Gojira will perform in Dublin, Ireland, on June 19, 2026, as a support act for Metallica's M72 World Tour at Aviva Stadium. This is part of a "No Repeat Weekend" where Metallica will play two different setlists on consecutive nights, with Gojira playing on both June 19 and June 21.
Waar zie je dan die onderste zin staan?

Onderstaande poster staat op de website van Metallica
Metallica at Aviva Stadium in Dublin, Ireland, on June 19, 2026, on the M72 World Tour

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Waar zie je dan die onderste zin staan?

Onderstaande poster staat op de website van Metallica
Metallica at Aviva Stadium in Dublin, Ireland, on June 19, 2026, on the M72 World Tour
Ik moet zeggen, op de LiveNation website staat het ook zoals hierboven. Maar Ticketmaster geeft als ik Gojira op zoek inderdaad één van de resultaten (19 + 21 juni) aan. En het datum icoontje zegt inderdaad JUN 19 2026.

Welke idioot bedenkt trouwens ook die 2 shows met deze support tijdens een weekend waar 2 van de grootste metal festivals zijn... Ik snap dat niet overal rekening mee te houden is maar ik zou als Ierse metalhead hier wel ontzettend van in een spagaat staan.

Ik moet zeggen, op de LiveNation website staat het ook zoals hierboven. Maar Ticketmaster geeft als ik Gojira op zoek inderdaad één van de resultaten (19 + 21 juni) aan. En het datum icoontje zegt inderdaad JUN 19 2026.

Welke idioot bedenkt trouwens ook die 2 shows met deze support tijdens een weekend waar 2 van de grootste metal festivals zijn... Ik snap dat niet overal rekening mee te houden is maar ik zou als Ierse metalhead hier wel ontzettend van in een spagaat staan.
De Ierse metlhead (en ik spreek uit ondervining) gaat vooral in overdive om er een feest van te maken (alleen Guinness in plastikken bekers is slecht). Is ook een truc van Metallica om mensen twee keer te laten dokken voor een ticket. Ieren moeten meestal ver reizen willen ze een degelijke show meemaken. Metallica is ook een van de weinige bands die Ierland relatief veel aandoet.

Welke idioot bedenkt trouwens ook die 2 shows met deze support tijdens een weekend waar 2 van de grootste metal festivals zijn... Ik snap dat niet overal rekening mee te houden is maar ik in zou als Ierse metalhead hier wel ontzettend van in een spagaat staan.
Van alle Ierse metalheads met genoeg geld heeft waarschijnlijk maar 20 percent interesse in Graspop of Hellfest 😉

Daarentegen heeft van de Ierse bevolking ongeveer 10 percent interesse in Metallica. 10 percent van 5 miljoen of 20 percent van pakweg 1 miljoen. Ofzoiets. Mijn cijfers kloppen misschien niet maar u snapt het punt

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Gojira speelt enkel de 21ste in Dublin.
Op de ticketmaster event page staat dat ook duidelijk aangegeven.

Wel verwarrend dat ze op hun eigen website de 19de én 21ste als tourdates vermelden.

Gojira speelt enkel de 21ste in Dublin.
Op de ticketmaster event page staat dat ook duidelijk aangegeven.

Wel verwarrend dat ze op hun eigen website de 19de én 21ste als tourdates vermelden.
Doen ze expres om ons hier in verwarring te brengen...
Dan is iedereen verrast als ze straks de donderdag headliner zijn

Parkway Drive doet dan blijkbaar toch shows volgend jaar! 😳
Dit is een Amerikaans festival en ik vind geen andere data, dus misschien een speciale fly in show. Misschien dat ze voor Graspop ook wel een aparte fly in show willen doen? Ik vermoed dat de productie kleiner zal zijn voor die Amerikaanse festival show, dus zelfde productie op Graspop moet wel lukken?

Bijlagen

• Screenshot_20251118-184035.png
    Screenshot_20251118-184035.png
    815 KB · Weergaven: 67
Dit is een Amerikaans festival en ik vind geen andere data, dus misschien een speciale fly in show. Misschien dat ze voor Graspop ook wel een aparte fly in show willen doen? Ik vermoed dat de productie kleiner zal zijn voor die Amerikaanse festival show, dus zelfde productie op Graspop moet wel lukken?
Er staat 'exclusive 2026 US show' dus dat laat wel een muizengaatje voor een exclusieve show op Graspop ja, eerlijk is eerlijk. Het zou me nog altijd wel verbazen, maar een subheadlineshow op het tweede podium van Welcome to Rockville is eigenlijk nog wel een wat vreemdere keuze, dus wie weet?

Een gedeelte van de productie kan door Graspop zelf verzorgd worden, dat hebben ze met die exclusieve set van Machine Head ook gedaan. Dus wat dat betreft is het niet onmogelijk.

Zou wel straf zijn...

Ook een van de eerste dingen die ik zie van FFDP en Turnstile

Ook een van de eerste dingen die ik zie van FFDP en Turnstile
Ja kvind wel schandalig dat Turnstile boven PWD staat. Hier in België is mijn gevoel ook max vrijdag sub, en daarvoor gaat die band niet invliegen. Maar mijn gevoel met Turnstile is niet de werkelijkheid vrees ik want die kunnen ook de donderdag headlinen denk ik? Daar weet ik niet genoeg over. Ik vind ze niet groot genoeg voor een fly in show maar ja ik ben geen fan en dus niet subjectief genoeg. U snapt wat ik bedoel.
Zelfde voor FFDP eigenlijk

Users who are viewing this thread