Rock Werchter 2026

Die zal dan geen belgische festivals doen

Bijlagen

• Screenshot_20251118_123253_Instagram.jpg
    Screenshot_20251118_123253_Instagram.jpg
    275,2 KB · Weergaven: 208
  • Verdrietig
Waarderingen: JP5
Zo die prijzen voor Hive Resort zijn om misselijk van te worden. 2 jaar geleden voor het laatst geweest ivm zwangerschap en die zijn ontzettend gestegen. Dat ze het durven te vragen....😅
Was afgelopen editie ook al een regelrechte schande, dus daarom toen niet gedaan in de hoop dat anderen dit ook deden en de verkoop ervan tegenviel. Maar aan de prijzen komende editie te zien vinden ze het wel prima zo...

vind die gedachte een beetje naïef in tijden van inflatie
De bezoeker mag toch aan zijn eigen portemonnee denken. Sinds de afgelaste corona edities stijgen zowat alle prijzen jaar na jaar. Zijn de prijsstijgen er omdat ze die kunnen vragen en toch betaald worden, of de kosten effectief elk jaar met zoveel procent stijgen.

Maar dat bepaalde type naam - waar The Cure ook onder valt imo - was gewoon niet beschikbaar (in die periode), zoals al veelvuldig uitgelegd. Daar kan Werchter toch ook niet aan doen?
Nee daar kunnen ze misschien niet veel aan doen, maar daardoor kunnen ze nog wel op hun honger blijven zitten.

Als je altijd naar je favoriete restaurant gaat en tartaar/carpaccio je lievelings voorgerechten en biefstuk/varkenhaas als hoofd en ze komen je melden dat er geen vlees is omdat de leverancier het niet geleverd kreeg...

Dan kunnen ze met slibtong, kaviaar en zalm. Dat zou ook moeten smaken, maar het is toch niet echt waar je op zat te wachten

Vraagje, wij gaan al jaren naar The Hive, maar zouden dit jaar naar the hive myspace gaan met een grote groep, >10 man. Hierdoor zullen we waarschijnlijk 2 pakketen moeten kopen, deze zullen wss apart van elkaar liggen? en hoe rap zijn deze Packs uitverkocht vooral deze van 10 personen (60m²)? Is dit minder rap dan gewone camping van the hive?

Hoezo? 315 euro is toch best oké voor 4 dagen, zeker in vergelijking met andere festivals die haast evenveel voor slechts 3 dagen kosten.
Dat is nog geen tachtig euro per dag waarop je met wat geluk telkens zes acts kunt zien (soms meer, soms minder). Ik ben vorige week naar Mumford & Sons geweest en heb 76 euro betaald en dat was dan nog bij de goedkoopste tickets. Oké, uitzonderlijk voor twee acts gezien het voorprogramma met The Vaccines wel eens de moeite was, maar meestal is dat dus maar voor één act echt.

(het eten en drinken dat erbij komt is iets anders)

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Dat is nog geen tachtig euro per dag waarop je met wat geluk telkens zes acts kunt zien.
7 op de Main alleen al, ga je tussendoor nog op en af naar The Slope kun je zonder overlapping 12 zien. ;-)
Maar idd een ticket voor elk van die headliners afzonderlijk kost al meer dan de combi alleen.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Vraagje, wij gaan al jaren naar The Hive, maar zouden dit jaar naar the hive myspace gaan met een grote groep, >10 man. Hierdoor zullen we waarschijnlijk 2 pakketen moeten kopen, deze zullen wss apart van elkaar liggen? en hoe rap zijn deze Packs uitverkocht vooral deze van 10 personen (60m²)? Is dit minder rap dan gewone camping van the hive?
de grote pakketten liggen naast elkaar, als je gaat naar de iets kleinere, die kunnen nooit naast de grote pitches liggen

• Geweldig
Waarderingen: iPopz_Butaye
Ticketprijzen bekend

• Combifestivalticket (geldig van 2 t.e.m. 5 juli): 315 euro
  • Dagfestivalticket donderdag 2 juli: 140 euro
  • Dagfestivalticket vrijdag 3 juli: 140 euro
  • Dagfestivalticket zaterdag 4 juli: 140 euro
  • Dagfestivalticket zondag 5 juli: 140 euro
Als je vergelijkt met Live Is Live, krijg je toch mooi waar voor je geld.

Als je vergelijkt met Live Is Live, krijg je toch mooi waar voor je geld.
LiveisLive is duur... maar heeft los van The Cure wel één van dikste headliners van 2025 te pakken. Het blijft jammer dat Cave niet op Werchter staat.

Hoezo? 315 euro is toch best oké voor 4 dagen, zeker in vergelijking met andere festivals die haast evenveel voor slechts 3 dagen kosten.

Dat vooral, voor die 4 dagen enorm veel waar voor je geld. EUR 79 voor een dag waarin ik zelf toch minimaal 3-5 acts zie waar ik enorm blij van word.

Zelf red ik het waarschijnlijk niet om er 4 dagen bij te zijn dus was van plan 2 dagtickets te scoren: vrij/za of za/zo. Maar als ik die dagprijzen zo zie kan ik beter sowieso voor een combi gaan. En dan proberen vrijdag in ieder geval het avondprogramma mee te pakken, en dan de volledige za + zo.

Laatst bewerkt:
De bezoeker mag toch aan zijn eigen portemonnee denken. Sinds de afgelaste corona edities stijgen zowat alle prijzen jaar na jaar. Zijn de prijsstijgen er omdat ze die kunnen vragen en toch betaald worden, of de kosten effectief elk jaar met zoveel procent stijgen.
Natuurlijk mag iedereen aan zijn eigen portemonnee denken, en moet iedereen voor zichzelf afvragen of die het het geld waard vind.
Alles wordt echter elk jaar duurder, met ten minste een paar procent. Dan vind ik het naïef om te verwachten dat een festival dezelfde prijs blijft.
Leveranciers zullen hun prijsstijging ook ieder jaar doorbelasten aan het festival, welke deze dan weer doorbelasten aan de consument.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Achja, de vraag is natuurlijk wat de muntprijs doet. Als die gelijk blijft is het 'netjes', maar het zal me niet verbazen als er ook weer wat bij komt.

Erg blij met Moby trouwens.

Hoeveel aankondigingen verwachten jullie nog deze week? Ik gok toch dat ze die cohead bij The XX en evt de sub van Mumford nog apart aankondigen los van het pakketje

• Leuk
Waarderingen: WardAgain

Users who are viewing this thread