Pinkpop 2026

Ze staan in ieder geval al op Dauwpop en voor PP is het ook een prima boeking. Royel Otis, Corella en White Lies erbij en je hebt al een prima dagprogramma
Dat wist ik, maar dan hadden ze dat al wel kunnen zeggen.
En inderdaad denk dat ze een goede toevoeging zijn als dagprogramma in de tent, want die sfeer doet het hem.

PP is al lang net meer het grootste festival in NL en ik vrees ook voor de toekomst. bij ons zijn er velen afgehaakt/overgestapt naar een ander festival.
LL al lange tijd en misschien zelfs DTRH zijn groter ondertussen.
Mij frustreert het ook dat ze helemaal geen teken van leven geven, maar LL komt altijd pas in februari met de eerste namen.
De kwaliteit (het is maar wat je hier onder verstaat natuurlijk) van PP daarentegen is voor ons zoveel beter dan Werchter en wat een vreselijk publiek komt er naar Werchter!!
LL en PP zullen voor altijd de 2 grootse festivals van Nederland blijven. Zeggen dat DTRH groter is, is hetzelfde als zeggen dat AZ groter is als Ajax omdat ze toevallig een keer boven ze eindigen.

De kwaliteit (het is maar wat je hier onder verstaat natuurlijk) van PP daarentegen is voor ons zoveel beter dan Werchter en wat een vreselijk publiek komt er naar Werchter!!
Voor mij is het juist andersom, wij gaan nu al 15 jaar naar Werchter en bijna 20 jaar naar Pinkpop. Maar heb Werchter eigenlijk altijd als fijner ervaren kwa mensen sfeer artiesten etc ( met de uitzondering van wat edities 2008,20214).

Jammer dat je helaas een slechte ervaring hebt moeten meemaken op Werchter! Zou ze voor de toekomst niet afschrijven en misschien toch ooit nog eens een kans geven!

Maar goed LL en pinkpop vergelijken is ook appels met peren vergelijken. Een festival waar 55.000 weekendtickets te koop zijn met een festivals die 40,000 weekend tickets heeft én elke dag 25/30,000 dagtickets heeft. Om dan te roepen "ja maar lowlands verkoopt wel direct uit " ja logisch er hangt bij hun nog altijd een grote hype, maar ze hoeven in vergelijking met pinkpop ook maar bijna 1/3 van de tickets te verkopen.

Daarmee ook te zeggen dat ik LL ook echt een te gek festival vindt!

Inderdaad appels met peren vergelijken.
Buiten de muziek om biedt LL een heel ander randprogramma, iets waar ik persoonlijk niet op zit te wachten. In mijn optiek creër je dan ook een hele andere beleving.

De vraag of Pinkpop nog toekomstbestendig is?
Ja, al denken een aantal te zien dat de afgelopen edities slechter waren.
Tijden veranderen, de vraag veranderd en je publiek veranderd, daar zul je op moeten acteren. En dat zal het ene jaar beter lukken als het andere.

Ik ben ervan overtuigd dat we komende editie voor iedere doelgroep weer een mooi gevarieerd programma krijgen voorgeschoteld. Met voor mij nieuwe namen en verassingen om te ontdekken.

Zal dat niet vooral aan de hogere gages en salariskosten liggen?
Misschien gedeeltelijk, maar de spullen die ze huren voor de opbouw kosten ook geldt, en die zullen ongetwijfeld ook opgeslagen zijn, even als electronica en eten, drinken wat ook duurder is geworden. Dan kan Pinkpop toch nooit de prijzen blijven handteren die ze altijd deden. Dan komt er ook niks meer binnen en zul je grote acts helemaal vaarwel kunnen zeggen.

Misschien gedeeltelijk, maar de spullen die ze huren voor de opbouw kosten ook geldt, en die zullen ongetwijfeld ook opgeslagen zijn, even als electronica en eten, drinken wat ook duurder is geworden. Dan kan Pinkpop toch nooit de prijzen blijven handteren die ze altijd deden. Dan komt er ook niks meer binnen en zul je grote acts helemaal vaarwel kunnen zeggen.
Mijn hele punt was dat het juist niet door het kabinet of EU komt, maar door andere gestegen kosten 😉

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje
Moby zou net wel moeten kunnen passen op Pinkpop. Bakken hits toch?
Lijkt mij ook ja. Ik zie nog wel een constructie zoals in 2019 met Armin. Eerst The Cure, dan Moby, in het donker, op main. Dat zou zomaar eens de beste show van het weekend kunnen worden.

Lijkt mij ook ja. Ik zie nog wel een constructie zoals in 2019 met Armin. Eerst The Cure, dan Moby, in het donker, op main. Dat zou zomaar eens de beste show van het weekend kunnen worden.
Een heel mooi begin van een geweldig weekend.

het is toch gewoon heel simpel, Pinkpop heeft al een tijd Lidl als partner, Lidl heeft al een tijd een succes reclame, in die reclame zit een enorme hit, de zanger daarvan stond afgelopen jaar 5 avonden in april in Ziggo Dome... headliner gevonden 🙈

het is toch gewoon heel simpel, Pinkpop heeft al een tijd Lidl als partner, Lidl heeft al een tijd een succes reclame, in die reclame zit een enorme hit, de zanger daarvan stond afgelopen jaar 5 avonden in april in Ziggo Dome... headliner gevonden 🙈
Nbc Ok GIF by The Voice

George Baker op Pinkpop confirmed

Users who are viewing this thread