Rock Werchter 2026

Momenteel in de zeventig songs gespeeld in 2025 (https://www.setlist.fm/stats/pixies-2bd6846a.html?year=2025). Zij variëren heel wat hoor, geen enkele setlist is dezelfde. Klopt natuurlijk van die laatste albums, maar als de eerste albums van dusdanige kwaliteit en ... zo invloedrijk zijn ...

Hoop alleszins dat ze op Werchter staan, maar ze kunnen ook op andere festivals een hogere positie innemen natuurlijk.
Maar vind dat ze op RW ook meestal een te hoge positie innemen, dat is misschien het probleem. Als we er een Barn head plek voor moeten opofferen, dan zie ik liever andere oudjes als Byrne, Moby, Pulp of Jack White op zulke plekken.

Jack White bestempelen als oudje plakt die stempel ook automatisch op mezelf. Of zo voelt het toch 😅

Maar vind dat ze op RW ook meestal een te hoge positie innemen, dat is misschien het probleem. Als we er een Barn head plek voor moeten opofferen, dan zie ik liever andere oudjes als Byrne, Moby, Pulp of Jack White op zulke plekken.
Mogen er zeker ook alle vier staan, zeer graag zelfs!

Maar wat een setje Barn heads zouden dat wel niet alle 4 zijn Byrne, White, Pulp en Moby. Bye bye Main Stage dan.
Kan heel goed zijn dat van die vier namen er GEEN EEN op RW aanwezig zal zijn. David Byrne speelt liever waar hij headliner kan zijn volgens mij. Als hij een klein jazz festival in Portugal doet ipv Nos Alive waarom Gent Jazz niet ipv RW? Zelf zou ik ze graag alle vier live zien maar ben realistisch.

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Thinking
Waarderingen: jimmywe en Timmetje
Ja, ik misschien ook wel.

Al sluit het net wat minder goed aan bij The xx. Muzikaal past daar een Lorde beter naast, maar die lijkt me minder groot. Goed, het is RW. Zou wel een mooie naam zijn voor erbij. Best een ‘lichte’ bovenkant, maar veel opties voor een mooie dag in de breedte. Avondje wegdromen dan.
Over Alle generaties RW fans heen is er een consensus dat deze editie een eerder lauwe, flauwe, saaie bovenkant heeft. Het is ook zacht werk allemaal én geen echte pop grootheid, geen dame, geen stevige rockband. Voor mij persoonlijk is het minder slecht dan vorig jaar met 1/5 must see, 2/5 Nice to see en 3/5 maybe see.
Ps: Yungblud annuleert concertreeks. Laat ons hopen dat we van annulaties gespaard blijven.

• Thinking
Waarderingen: Christiaan
Over Alle generaties RW fans heen is er een consensus dat deze editie een eerder lauwe, flauwe, saaie bovenkant heeft. Het is ook zacht werk allemaal én geen echte pop grootheid, geen dame, geen stevige rockband. Voor mij persoonlijk is het minder slecht dan vorig jaar met 1/5 must see, 2/5 Nice to see en 3/5 maybe see.
Ps: Yungblud annuleert concertreeks. Laat ons hopen dat we van annulaties gespaard blijven.
Je zit er wel lekker in he?

Ik denk morgen nog een naam en donderdag het pakketje.

Heeft Werchter net als Graspop een voorverkoop via een sponsor, waardoor zo'n pakketje al eerder moet komen? Daar was bijvoorbeeld al op een donderdagochtend een presale, waardoor het pakketje al uiterlijk woensdag zou moeten komen (uiteindelijk natuurlijk ruim ervoor op de vrijdag ervoor al)

Heeft Werchter net als Graspop een voorverkoop via een sponsor, waardoor zo'n pakketje al eerder moet komen? Daar was bijvoorbeeld al op een donderdagochtend een presale, waardoor het pakketje al uiterlijk woensdag zou moeten komen (uiteindelijk natuurlijk ruim ervoor op de vrijdag ervoor al)
Enkel Mastercard denk ik

Kan heel goed zijn dat van die vier namen er GEEN EEN op RW aanwezig zal zijn. David Byrne speelt liever waar hij headliner kan zijn volgens mij. Als hij een klein jazz festival in Portugal doet ipv Nos Alive waarom Gent Jazz niet ipv RW? Zelf zou ik ze graag alle vier live zien maar ben realistisch.

Ik vermoed dat de realiteit deze post wel eens erg snel zal inhalen.

• Leuk
Waarderingen: jarne en Wonderpaard

Users who are viewing this thread

• Leon