Rock Werchter 2026

straf, ik lees hier al 50 pagina bij elke kritiek op een Mumford & Sons ofzo: “verkopen sportpaleis wel uit hé”
Nu, Lamar verkoopt ook een sportpaleis uit en met een betere show dan M&S.
Dus dat argument van het Sportpaleis mag dus eigenlijk de vuilbak in.
Dat is subjectief. Ik loop weg van show Kendrick, smaken. Maar los daarvan hebben ze allebei plaats op RW. Dus de discussie niet waard.

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Vind ik ook hoor. Het betrof zelfs niet eens een aankondiging voor Werchter.

En zonder dit soort leaks, waar of niet, valt er de meeste dagen al helemaal niks te beleven.
Op efest wordt nu ook bevestigd betrof tourdata Neil Young van afgelopen vrijdag die is uitgesteld...

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Op efest wordt nu ook bevestigd betrof tourdata Neil Young van afgelopen vrijdag die is uitgesteld...
Benieuwd zeg. Dat hij zo snel na 2025 terug in Europa zou zijn had ik niet gedacht. Ga sowieso weer gaan kijken naar hem, maar de vakantieplanning he :) Nu, de komende 2 weken wordt heel veel duidelijk denk ik.

Ik zie die ook wel nog een weide entertainen. Hebben wel wat meezingers en een goeie livereputatie.

Hoera, de volle 9 minuten animo voor Gigantic, here comes your man en Where is my mind, en de rest van de 70 minuten een collectief schouderophalen. Pixies zijn degelijk, maar ook saai voor een hoge mainstage spot.

• 100
Waarderingen: Mr. Y
Voor Kendrick is de kans er nog niet geweest.
The Strokes, tja, The XX kan ook zo een gevalletje worden vrees ik ergens. Hoeveel hype dat StuBru ook maar geprobeerd had te creëren rond The Strokes toen ten spijt. Als het hoogtepunt van die paar hits 15-20 jaar voor datum ligt... Niet gemakkelijk.
Verschil ligt hem voor mij wel in de status die beide acts hier voordien hadden. Stubru heeft de boot van The Strokes hier volledig gemist in hun hoogdagen, werden wel gedraaid maar absoluut geen hype rond. Is ook mee de reden waarom ze België 20 jaar lang overgeslagen hebben: zijn hier nooit populair genoeg geweest voor de festivalposities of zalen die ze elders speelden.

Terwijl The XX wel vanaf het begin grijsgedraaid werd en de posities daaruit ook volgden: 2x headliner op Pukkelpop en 1x sub op Rock Werchter + instant 2x Vorst uitverkocht bij hun laatste zaaltour. De hypemachine zal haar werk moeten doen en er moet een goede co-head bij, maar ik denk wel dat The XX een streepje voor hebben op The Strokes.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Hoera, de volle 9 minuten animo voor Gigantic, here comes your man en Where is my mind, en de rest van de 70 minuten een collectief schouderophalen. Pixies zijn degelijk, maar ook saai voor een hoge mainstage spot.
En vergeet niet Monkey Gone To Heaven. Dan worden de benevelde 50 plussers weer even wakker om traditioneel 'the devil is six and god is seven' mee te brullen.

• Leuk
Waarderingen: phil, Neeltje en mattman
Vandaag eens verder in The xx gedoken. Kende alleen wat nummers van het eerste album tot nu toe. Was daar al wel fan van. Complete eerste album beviel goed. 2e kon me niet pakken en kabelde wat voort voor mij. 3e album vond ik dan weer erg lekker. Zin in. Rosalia ook gelijk eens meegepakt omdat ze heer veel besproken werd, daar kan ik niet veel mee. Zijn veel popartiesten die ik liever zou zien

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Die werken in België echt al lang niet meer samen met Live Nation. Verwachting is toch dat die Gent Jazz gaan goed maken.
Zou kunnen maar wat betreft hun niet in zee gaan met Live Nation, dat lijkt toch niet te kloppen, want ze stonden vorig jaar op Down The Rabbit Hole wat ook door Live Nation wordt georganiseerd.

Users who are viewing this thread