Rock Werchter 2026

De bal misslaan?
Het zijn zij die ze in 2023 in de Barn hebben gekregen. Terwijl ze elders overal headline spots had.

Nee sorry, ik had dat beter moeten fraseren. Ik doelde niet op Rosalia's eerdere passage. Eerder op het feit dat ze Billie Eilish nog nooit hebben gehad, en initieel weg probeerden te zetten op Boutique, of hoe Kendrick Lamar in Les Ardentes wat in het water viel terwijl die gewoon op Werchter wel had gewerkt. ( Ja, tegenvallende verkoop..goh.)

Voor mij zijn dat gemiste kansen.

Nee sorry, ik had dat beter moeten fraseren. Ik doelde niet op Rosalia's eerdere passage. Eerder op het feit dat ze Billie Eilish nog nooit hebben gehad, en initieel weg probeerden te zetten op Boutique, of hoe Kendrick Lamar in Les Ardentes wat in het water viel terwijl die gewoon op Werchter wel had gewerkt. ( Ja, tegenvallende verkoop..goh.)

Voor mij zijn dat gemiste kansen.
Ja want Billie loopt hier de juli festivals wel echt plat in Europa :ROFLMAO:

En dat Kendrick niks verkoopt in België en daarom ook die laatste tour overslaat kan Werchter niks aan doen toch? Had vóór dat laatste album ook écht niet gewerkt op Werchter...

Ja want Billie loopt hier de juli festivals wel echt plat in Europa :ROFLMAO:

En dat Kendrick niks verkoopt in België en daarom ook die laatste tour overslaat kan Werchter niks aan doen toch? Had vóór dat laatste album ook écht niet gewerkt op Werchter...

Hij stond gewoon op Les Ardentes bij zijn vorige passage in 23. Last time i checked, kilometertje of 90 van Werchter. Het had veel beter tot zijn recht gekomen op Rock Werchter dan het in Las Ardentes deed. Helaas.

En he...laat mij nu godnondedju eens teleurgesteld zijn omdat we Billie nog niet gehad hebben. 😅

In 2019 stond ze gepland voor Boutique, maar hebben ze moeten annuleren wegens.'redenen'. Ze had dat jaar gewoon op de vierdaagse gemoeten.

Hij stond gewoon op Les Ardentes bij zijn vorige passage in 23. Last time i checked, kilometertje of 90 van Werchter. Het had veel beter tot zijn recht gekomen op Rock Werchter dan het in Las Ardentes deed. Helaas.

En he...laat mij nu godnondedju eens teleurgesteld zijn omdat we Billie nog niet gehad hebben. 😅
Werchter wil met haar headliners tickets verschuiven en dat lukt helaas niet goed genoeg met Lamar.

• Leuk
Waarderingen: koolket, PK82 en Paddy

In 2019 stond ze gepland voor Boutique, maar hebben ze moeten annuleren wegens.'redenen'. Ze had dat jaar gewoon op de vierdaagse gemoeten.
Diezelfde show waar hij King Kunta, Money Trees, All The Stars én HUMBLE niet speelde? Ja dat was écht een voltreffer geweest voor het hiphop-minded publiek op Werchter....

Los van de verkoop, die in 2020 ook behoorlijk tegenviel.

Feit dat een anti-commerciele single als Berghain net WEL commercieel lijkt te scoren, toont aan dat het nog niet allemaal naar de knoppen is.

Rosalia gaat hier gewoon de Afas vullen in 2026 en dan in 2027 Werchter headlinen hopelijk. Als ze weer eens de bal niet mis slaan in Mechelen tenminste. 😅
Wordt een leuke editie wellicht!

Diezelfde show waar hij King Kunta, Money Trees, All The Stars én HUMBLE niet speelde? Ja dat was écht een voltreffer geweest voor het hiphop-minded publiek op Werchter....

Los van de verkoop, die in 2020 ook behoorlijk tegenviel.
2020 was toch een covid jaar met aflasting RW dan kan je van een paar weken verkoop toch niet veel afleiden?

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
in 2027 gaan we voor all female headliners met Rosalia, Raye, Billie Eilish en Lady Gaga (ter compensatie van 2026 met vooralsnog alleen Romy).
Ik ging eerst letterlijk dit bericht posten (wel Sabrina ipv Gaga), hoe toevallig 😅

• Leuk
Waarderingen: Joss

2020 bedoel je?
Volgens mij was ze toen tijdens RW origineel niet beschikbaar. Zat normaal nog in de States:

2019 was ze wel beschikbaar maar had Pukkelpop het veel beter ingeschat.

In 2020 en 2023 was Kendrick nog niet de seller voor RW. Nu zou dat wel zo zijn.

In 23 stond Kendrick op 3 van de 4 Werchter dagen elders, denk dat dat planmatig gewoon geen optie was. Speelde toen 4 shows na elkaar van 28 juni tem 1 juli (Werchter was van 29-2).
Eilish stond in 19 op 3 van de 4 dagen elders, denk dat dat planmatig gewoon geen optie was. Speelde toen op 27, 28 en 30 juni elders (Werchter was van 27-30). En dan was 19 de enige keer dat ze festivals deed in de juni juli periode.

Verkoop was 4 maanden bezig en affiche was 80% rond op moment van afgelasting. Dat lijkt me voldoende om conclusies uit te trekken.
Maar welke conclusies kan je erop trekken? De covid vrees zat er al wel langer in natuurlijk, kijk maar naar 2016 in een tijd met veel aanslagen liep het ook moeizamer. En voor hetzelfde geld zat die dag boven de 80 procent op moment van de annulatie dat zijn dingen die we gewoon niet weten.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Werchter wil met haar headliners tickets verschuiven en dat lukt helaas niet goed genoeg met Lamar.

straf, ik lees hier al 50 pagina bij elke kritiek op een Mumford & Sons ofzo: “verkopen sportpaleis wel uit hé”
Nu, Lamar verkoopt ook een sportpaleis uit en met een betere show dan M&S.
Dus dat argument van het Sportpaleis mag dus eigenlijk de vuilbak in.

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread