Rock Werchter 2026

Zwangere Guy koppelen aan de bovenkant van mijn favoriete festival maakt me één ding pijnlijk duidelijk : ik zal van favoriet festival moeten veranderen ...
Kogel is door de kerk - extra budget voor zomervakantie.
Oke, je hoeft niet te scanderen dat je het station verlaat. Wij zullen het wel enorm bij ons zin hebben met The gorillaz, the cure en The XX.

Geen idee wat hun eisen zijn. In ieder geval nemen ze op Beauregard genoegen met een plek onder de Franse rapper Orelsan.
Maar dat gaat toch op de mainstage zijn bij zonsondergang. Is Pulp een sub op RW? Dat denk ik niet.

• Thinking
Waarderingen: JP5
Als Nederlander had ik eerst geen idee wie Zwangere Guy was tot ik hem op werchter tegenkwam. Kwam er veel later pas achter dat ik de uitspraak van Guy verkeerd had haha

• Haha
Waarderingen: MadMandra27
Jammer dat Blur en Pulp buiten de UK gewoon geen potten breken op majors qua ticketverkoop. Pulp in de Barn zou magisch zijn, maar ja er zijn nog zoveel andere festivals...
Pulp die überhaupt eens op een Belgisch festival, of ergens in België, speelt zou al heel wat zijn.

Ik zie Moby echt nog een Barn-head worden. Lijkt me niet dat die de allerhoogste eisen heeft en zeker kan gecharmeerd worden door de unieke setting. Ik zie het toch gebeuren, net als Lorde onder Mumford & Sons of The XX.
Ik snap die "eisen"toch al niet, er kunnen gewoon 20.000 man (en vrouw) in die tent. De sfeer is gewoon beter dan op het hoofdpodium en het is ook weer niet zo dat die artiesten normaal gesproken voor stadions van 50.000 toeschouwers staan te spelen (uitzonderingen daargelaten).

Laatst bewerkt:
Ik zie Moby echt nog een Barn-head worden. Lijkt me niet dat die de allerhoogste eisen heeft en zeker kan gecharmeerd worden door de unieke setting. Ik zie het toch gebeuren, net als Lorde onder Mumford & Sons of The XX.
Zie die ook eerder daar verschijnen dan op de main, moest die op werchter staan

Dat zeggen meestal mensen die zelf de voeling kwijt zijn.

Ja, SOAD is een groot gemis op deze affiche, maar ik denk dat ze minstens even hard gevloekt hebben op den bureau daar.
Ja, ik bedoelde ook niet dat de organisatie fouten heeft gemaakt. Ik bedoelde alleen dat het de perfecte naam (van tourende artiesten) zou zijn om de headliners uit te balanceren, en dus onwijs zonde dat ze er niet staan.

• Leuk
Waarderingen: festirock, Paddy en zero
Ja, ik bedoelde ook niet dat de organisatie fouten heeft gemaakt. Ik bedoelde alleen dat het de perfecte naam (van tourende artiesten) zou zijn om de headliners uit te balanceren, en dus onwijs zonde dat ze er niet staan.
Meer algemeen - één iets zwaardere naam had wel veel gedaan denk ik. Be it een SOAD, Muse, Pearl Jam,... Net daarom dat ik wel zit te wachten op een Jack White, The Offspring, zelfs Kings Of Leon. Om dan met die sub/co/barnhead posities wat evenwicht te bieden.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Wat anders dan. Elke keer als ik beelden zie van van een volle Ziggo Dome of Sportpaleis (Afas Dome) ben ik verbaasd over het gigantische aantal mensen dat in de Barn past. In de Ziggo kunnen wat minder man, in het Sportpaleis wat meer. Maar beiden voelen zo gigantisch veel groter en massaler dan de intieme Barn dat ik er met m'n hoofd amper bij kan waar ze in Werchter die 20k man kwijt kunnen.

De capaciteit van de Barn tribunes mag natuurlijk geen naam hebben. Dat zou dus betekenen dat er op de vloer echt een flink grotere capaciteit staplaatsen moet zijn dan in de Ziggo en het Sportpaleis. Die vloer is dus echt zoveel breder of dieper??

• Leuk
Waarderingen: Backinblack en BeWario
Wat anders dan. Elke keer als ik beelden zie van van een volle Ziggo Dome of Sportpaleis (Afas Dome) ben ik verbaasd over het gigantische aantal mensen dat in de Barn past. In de Ziggo kunnen wat minder man, in het Sportpaleis wat meer. Maar beiden voelen zo gigantisch veel groter en massaler dan de intieme Barn dat ik er met m'n hoofd amper bij kan waar ze in Werchter die 20k man kwijt kunnen.

De capaciteit van de Barn tribunes mag natuurlijk geen naam hebben. Dat zou dus betekenen dat er op de vloer echt een flink grotere capaciteit staplaatsen moet zijn dan in de Ziggo en het Sportpaleis. Die vloer is dus echt zoveel breder of dieper??
Ja die vloer is veeeel dieper vooral

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Volgens een leak dus BIffy Clyro op Dauwpop. ZOu daar een vette vis zijn (naast Skunk Anansie)
Van miij mogen ze vast weer eens terug komen. Ook maar in de Barn dan :LOL: , daar hebben we inmiddels 78 sollicitanten voor een mooie spot dan.

BIffy vaker gespeeld op RW , en nooit hogerop kunnen klimmen. Als ze genoegen nemen met een vroege avondspot op de Main, of een late Barn zou dat zeker mogen wat mij betreft.

Ziggo Dome:

data13798047-e9b65a.jpg

Afas Dome:

Schermafbeelding 2025-11-13 104154.jpg

Barn (ik kon niet echt een betere overzichtsfoto vinden maar jullie kennen hem allemaal gelukkig wel 😅):

13-RW23-cred.-Ben-Houdijk-for-Rock-Werchter.jpg

Laatst bewerkt:
Ja die vloer is veeeel dieper vooral

Ok! Grappig, zo heb ik dat eigenlijk nooit ervaren. Misschien omdat ik meestal via de zijkanten naar voren loop.

Ik lees dat er in het Sportpaleis max 5.000 staplaatsen zijn, al is die info nog van voor de uitbreiding van 18k naar 23k. In de Ziggo Dome max. 7.500 staanplaatsen.

Gigantisch veel meer staanplaatsen in de Barn dus.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV

Users who are viewing this thread