Rock Werchter 2026

Dit is een minimum minimorum. En dan zijn we inderdaad niet tevreden.
Trouwens wat een ‘veilige’ saaie boekingen.
Wat had dan niet veilig, niet saai maar wel haalbaar geweest (als zijnde: in de buurt en beschikbaar). Nick Cave had hier goed tussengepast maar is even goed veilig, maar misschien minder saai.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Wat had dan niet veilig, niet saai maar wel haalbaar geweest (als zijnde: in de buurt en beschikbaar). Nick Cave had hier goed tussengepast maar is even goed veilig, maar misschien minder saai.
Je merkt aan alles dat RW de indie rock trein alweer heeft gemist, zelfs BKS doet beter met hun 3 rockbands.
Ze hebben het niet door blijkbaar… alle voeling kwijt dus. Jammer. Mensen blijven geen €315 betalen voor een combi voor hoofdacts die geen 5 sterren optredens kunnen realiseren. Enkel The cure zal in de buurt komen met een frisse gorillaz als zilveren medaille. Te weinig.
Als Jack White niet kan, dan moet het Moby worden die naast TWOD, KOL en Pixies het leed kan verzachten.
2027 moet het PJ worden, anders ben ik er helemaal klaar mee.

Oasis, SOAD, Sleep Token, Bring Me the horizon (ikzelf niet echt fan van mr soit), My Chemical Romance, een Gojira met Volbeat, .....
Sommige niet haalbaar natuurlijk 😂, i know.
Maar eens iets anders of de 'saaie' en voorspelbare Werchter namen die het nu wel zijn imo.

• Haha
Waarderingen: koolket en Bwoite
Zeer zwakke line-up, het 2 de op rij voor mij. Zwakker dan Spanje en Portugal. Het kan verkeren. Ik kan maar hopen op een snoeiharde midden rockprogrammatie met hier en daar een leuke frisse danceact. Oja graag ooit vrouwen ajb.
Ze gaan hun tenen mogen uitkuisen.
We kennen de lineup toch nog niet? Nog maar 5 namen bekend, en op vlak van headliners toch al 3 die ik wil zien tegenover 1,5 vorig jaar.

Ik denk dat deze editie een zeer sterke kan woorden in de breedte. Er tourt veel en er is veel mogelijk. Misschien niet voor de rockliefhebber nee, die vorig jaar nog aan hun trekken kwam met Linkin Park en Green Day. Maar des te meer voor de indiefans. Kijk uit naar het eerste pakketje.

Je merkt aan alles dat RW de indie rock trein alweer heeft gemist, zelfs BKS doet beter met hun 3 rockbands.
Ze hebben het niet door blijkbaar… alle voeling kwijt dus. Jammer. Mensen blijven geen €315 betalen voor een combi voor hoofdacts die geen 5 sterren optredens kunnen realiseren. Enkel The cure zal in de buurt komen met een frisse gorillaz als zilveren medaille. Te weinig.
Als Jack White niet kan, dan moet het Moby worden die naast TWOD, KOL en Pixies het leed kan verzachten.
Kan je nog meer dramatiseren?

Los daarvan is indie rock een zo breed ongedefinieerd begrip dat alle 5 acts wel min of meer daaronder passen ...

KOL heeft ook nog nooit een 5sterren optreden gegeven op RW bv. Maar we gaan het zien, gewoon nog te vroeg om te oordelen.

Oasis, SOAD, Sleep Token, Bring Me the horizon (ikzelf niet echt fan van mr soit), My Chemical Romance, een Gojira met Volbeat, .....
Sommige niet haalbaar natuurlijk 😂, i know.
Maar eens iets anders of de 'saaie' en voorspelbare Werchter namen die het nu wel zijn imo.
Het is classic RW, maar ben bv wel heel blij met de spots van oa the xx en Gorillaz.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Voneulein
KOL heeft ook nog nooit een 5sterren optreden gegeven op RW bv. Maar we gaan het zien, gewoon nog te vroeg om te oordelen.
KOL heeft me muzikaal nog nooit teleurgesteld, maar dat is het zo ook wel een beetje. Tis geen 'show', weinig '(inter)actie'.

• Leuk
Waarderingen: jova

Users who are viewing this thread