Zaalshows uitverkopen = niet garantie voor festivals. Een zaalshow kost vaak een stuk minder dan een festival dag. Ook maken mensen een andere afweging vanwege kosten. Je kan best een Limp Bizkit fan zijn maar helemaal niet zo van metal houden. Ga je dan 3x de prijs van een ZiggoDome kaartje betalen voor een hele dag buiten staan + duur eten + duur drinken + parkeren + reizen etc? Een kaartje Within Temptation in de Ziggodome kostte €55. Ja natuurlijk verkoopt dat snel uit! Dat zijn pre-corona prijzen joh.
Zo zijn er ook bands die ik liever in een kleine zaal zie dan op een festival. En ik zou als festival ganger vrede hebben met niet de 100% ervaring van een headliner. Maar als je echt fan bent, ga je liever naar de grote volle zaalshow in plaats van het van ver weg op een festival te zien. En ik gok even dat de Limp Bizkit fan niets heeft met Anthrax of Megadeth. Net als dat echte Within Temptation fans op die dag niet bijster veel te zien hebben volgens mij. Van Accept worden die vast niet warm en van Dillinger Escape Plan ook niet.
Het gaat om het totaal plaatje. Maar het argument ''ze verkopen X uit'' vind ik raar. Dat ligt echt aan timing, locatie en prijs.