Pinkpop 2026

Je kan berichten tegenwoordig gewoon plaatsen op vooraf ingesteld tijdstip.

Ja, dat snap ik, maar ik heb toch nog nooit hier op t forum gelezen dat een Pinkpop of Werchter in het weekend een post eruit slingert dat er dan en dan namen komen.

Ik heb me eens bezig gehouden met de line-ups van de EU festivals in het Pinkpopweekend te bekijken en de tourschema’s van de geboekte acts die ik als kans beschouw voor Pinkpop. Ik kom tot volgende conclusies 😇

Onwaarschijnlijk
2 opeenvolgende dagen: Katy Perry & Linkin Park

3 opeenvolgende dagen: 21 Pilots, YUNGBLUD, Three Days Grace & CMAT

In UK behalve 1 dag:
Lewis Capaldi, The Kooks & David Gray

Als ze komen, dan is het vrijdag
Erna in UK blijven: Teddy Swims

Zondag in UK: The Cure & Two Door Cinema Club

Wegens route: Grade 2 (BE > NL > ZWI)

Als ze komen, dan is het zondag
Route: Babymetal & Bad Omens
! Babymetal doet precies nooit 2 opeenvolgende dagen

Harde acts
Als Pinkpop ze niet boekt, dan zullen ze wellicht niet in NL te zien zijn in zomer 2026: BMTH, Volbeat, Electric Callboy & Breaking Benjamin

Ik heb me eens bezig gehouden met de line-ups van de EU festivals in het Pinkpopweekend te bekijken en de tourschema’s van de geboekte acts die ik als kans beschouw voor Pinkpop. Ik kom tot volgende conclusies 😇

Onwaarschijnlijk
2 opeenvolgende dagen: Katy Perry & Linkin Park

3 opeenvolgende dagen: 21 Pilots, YUNGBLUD, Three Days Grace & CMAT

In UK behalve 1 dag:
Lewis Capaldi, The Kooks & David Gray

Als ze komen, dan is het vrijdag
Erna in UK blijven: Teddy Swims

Zondag in UK: The Cure & Two Door Cinema Club

Wegens route: Grade 2 (BE > NL > ZWI)

Als ze komen, dan is het zondag
Route: Babymetal & Bad Omens
! Babymetal doet precies nooit 2 opeenvolgende dagen

Harde acts
Als Pinkpop ze niet boekt, dan zullen ze wellicht niet in NL te zien zijn in zomer 2026: BMTH, Volbeat, Electric Callboy & Breaking Benjamin
Vrijdag met bovenaan The Cure - X - Teddy Swims en overdag nog namen zoals Two Door Cinema Club en Grade2 zou ik nog niet zo slecht vinden 👍 Knal er dan mss Electric Callboy of Bad Omens erbij als head/sub Noord, kan perfect!

Vrijdag met bovenaan The Cure - X - Teddy Swims en overdag nog namen zoals Two Door Cinema Club en Grade2 zou ik nog niet zo slecht vinden 👍 Knal er dan mss Electric Callboy of Bad Omens erbij als head/sub Noord, kan perfect!
Electric Callboy of Bad Omens zouden echt te kleine namen zijn om Noord te headlinen of te subben.

Neem aan dat Idles support van Foo Fighters is op de EU leg en 'dan' ook naar Pinkpop mee komt ? 🤔

Electric Callboy of Bad Omens zouden echt te kleine namen zijn om Noord te headlinen of te subben.
Sub Noord ook te klein voor? Kan perfect hoor imo. Waren toen ik geweest ben in 2024: Royal Blood, Pendulum en Limp Bizkit. Daar passen EC en Bad Omens prima tussen toch?

Laatst bewerkt:
Sub Noord ook te klein voor? Kan perfect hoor imo. Waren toen ik geweest ben in 2024: Royal Blood, Pendulum en Limp Bizkit. Daar passen EC en Bad Omens prima tussen toch?
Al die namen voelen toch wat groter dan EC of Bad Omens. Maar dat kan persoonlijk zijn haha.

Ik ben het van voor naar achter met je eens. Ik gruwelde van Tate afgelopen jaar en met Sabrina heb ik ook helemaal niks. Maar idd Oscar &TW vond ik wel heel goed. Er is idd genoeg leuke popmuziek. Maar PP zal vooral kijken welke popact de meeste (jonge) bezoekers trekt, om een andere doelgroep aan te boren die al getrokken worden door de andere 2 acts.
Oscar was indd ook heel erg sterk. Was echt goed.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Is daar nog een prominente plek over dan? Of zou IDLES met minder ook genoegen nemen daar?
Ja, goede vraag. Die hebben natuurlijk wel al een aardig deel gedropt. Ik vind Idles denk ik gewoon iets beter passen op BKS of DTRH.

Het zou mij ook nog steeds echt niet verbazen als Pinkpop toch naast Foo Fighters grijpt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread