Graspop Metal Meeting 2026

Graspop kennende gaat het weer zo een chaos zijn 😂. Heel content dat ik bij sleep token toen binnen ben geraakt
President wel veel minder bekend denk ik en minder liedjes? Maar tot op heden ook minder van de 7 stijlen door elkaar waar ik bij vooral ST maar ook BO of FIR wat minder fan van ben

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik denk idd dat het over het Fir publiek zal gaan. Was er zelf niet maar precies wel wat gelezen nadien op de 25 topic
Ik had dat idd eerder dit jaar gepost, ik stond bij FiR achter wat mensen die coke aan het snuiven waren en behoorlijk irritant waren
verder nooit meegemaakt op Graspop
denk niet dat themadagjes dit publiek aantrekt, gewoon de band FiR

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: L110Midnight en Lars.

De sleep token van 2025 😅
Ik verwacht ze ook wel op Graspop

De hype bij President is wel een pak artificiëler dan bij Sleep Token. President werd al geboekt op festivals en als next big thing gepusht terwijl ze nog niet eens een nummer hadden uitgebracht. Sleep Token heeft tenminste zelf iets opgebouwd en een paar jaar aan de weg getimmerd vooraleer het plots ontplofte.

Belangrijker (en waar het uiteindelijk om gaat) is dat het puur muzikaal toch ook een pak minder interessant is dan Sleep Token. Het is Sleep Token, maar dan commercieel. En ja, Sleep Token is inderdaad zelf al erg commercieel, wat misschien genoeg zegt.

President stinkt nogal naar industry plant eerlijk gezegd.

Ik had dat idd eerder dit jaar gepost, ik stond bij FiR achter wat mensen die coke aan het snuiven waren en behoorlijk irritant waren
verder nooit meegemaakt op Graspop
denk niet dat themadagjes dit publiek aantrekt, gewoon de band FiR
GMM is gewoon heel groot en dat trekt niet alleen de liefhebbers van de muziek aan. Ik ken persoonlijk ook mensen die helemaal niet voor de muziek komen maar om ongestoord drank en drugs te kunnen doen in een vijfdaagse binge. Die kunnen geen 10 bands opsommen. Toffe gasten, zolang die geen drank en drugs combineren 😉

Ik zie het zelf ook veel zichtbaarder dan vroeger. Aan de toiletten hoor je ook genoeg en dat ligt niet altijd aan de pollen.

De hype bij President is wel een pak artificiëler dan bij Sleep Token. President werd al geboekt op festivals en als next big thing gepusht terwijl ze nog niet eens een nummer hadden uitgebracht. Sleep Token heeft tenminste zelf iets opgebouwd en een paar jaar aan de weg getimmerd vooraleer het plots ontplofte.

Belangrijker (en waar het uiteindelijk om gaat) is dat het puur muzikaal toch ook een pak minder interessant is dan Sleep Token. Het is Sleep Token, maar dan commercieel. En ja, Sleep Token is inderdaad zelf al erg commercieel, wat misschien genoeg zegt.

Ik kan het niet meer eens zijn met een comment als ik die President nog maar hoor vernoemen krijg ik al een allergische reactie

Klopt helemaal! De muziek is zeker niet slecht maar heeft ook geen wow factor. Ben erg benieuwd hoe het live overkomt

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.
Iemand nog eens wagen aan een gokje voor morgen?

Ik denk

Heads: Gojira, Sabaton
Sub: Alice cooper en Def Leppard

Def Leppard hadden hun komst toch niet als '*festivalshow' gemarkeerd? Zou dat er niet op duiden dat ze een volledige headline-set doen en gewoon North afsluiten?

Edit: Zou ik niet erg vinden, juist erg gezellig. Aan de andere kant wel jammer dat er dan nog maar twee headliners over zijn. Ik had eigenlijk gehoopt op Gojira, Parkway Drive, Ghost, Sabaton, Sleep Token, etc. Bad Omens is voor mij dan ook een flinke teleurstelling als headliner en Babymetal/Architects gewoon niet mijn ding.

Hierbij dan mijn lijstje, eigenlijk is er nog niet echt iets aangekondigd waar ik direct een ticket voor zou kopen, behalve breaking benjamin maar die zal ook wel in Nederland spelen. hopelijk komt daar verandering in de komende week met de aankondigingen.

De twee headliners in het geruchtenseizoen die ik ook wel had verwacht eigenlijk waren Gojira & A perfect circle, en deze lijken nu helaas wel uitgesloten. Ghost of Sleep Token had ik ook wel tof gevonden, al ben ik er geen fan van was het tof geweest om iets nieuws te zien

Megadeth - Nee
Within Temptation - Wel oke, als er niets anders speelt
Limp Bizkit - Wel leuk maar geen must. Grote kans dat ik wel even ga kijken

Breaking Benjamin - Grootste mustsee van de line up tot nu toe, en grote kans dat dit met 130 namen erbij niet veranderd. wordt tijd dat ik die eindelijk ga zien!
Volbeat - Wel oke, als er niets anders speelt
Twisted sister - Wel oke, als er niets anders speelt (wel benieuwd door enthousiasme van anderen)

Bring me the horizon - ga ik wel zien, vorige show was geweldig maar nu minder hyped want heb het al gezien
Bad Omens - ga ik wel zien, al is het op album niet mijn ding maar wel benieuwd hoe het live is
Architects - Goede band maar vaak gezien, bij geen clash zal ik er waarschijnlijk wel staan maar had liever een andere mc band die er minder vaak staat. 3 keer in 4 edities of 4 keer in 6 edities is gewoon echt veel te veel.
Babymetal - Vond het vroeger wel leuk maar valt live altijd tegen, ze hadden beter iets anders geboekt

Maar de Rammsteins en SOAD's van deze wereld doen nu eenmaal liever losse shows. Dat is gewoon vele malen lucratiever qua kaartverkoop.
En voor een Werchter moeten nu eenmaal meer tickets verschoven worden, dus is het logisch dat Live Nation daar de grotere acts neer zet.
Economisch gezien dan natuurlijk. Er moet gewoon keiharde koude winst gemaakt worden en dan komen de fans gewoon op de 2e plaats.
Want degene die op Werchter naar SOAD kijken zijn geen fan?

Iemand nog eens wagen aan een gokje voor morgen?

Ik denk

Heads: Gojira, Sabaton
Sub: Alice cooper en Def Leppard
Aan de hand van de tourende namen gok ik op

Marilyn Manson - Def Leppard
Alice Cooper - (Electric Callboy)

An denk ik niet dat Electric Callboy hier logisch is

Users who are viewing this thread