Pinkpop 2026

Ik zie dat Bring Me The Horizon ook gaat touren, is denk ik geen headliner materiaal, maar noord Afsluiter moet prima kunnen toch?
al eens bekeken of die op festivals een bepaalde positie ingenomen hebben?

ik noem een NovaRock of Rock for People bijvoorbeeld šŸ˜‰
(maar Pinkpop gaat dat inderdaad niet doen hoogstwaarschijnlijk)

al eens bekeken of die op festivals een bepaalde positie ingenomen hebben?

ik noem een NovaRock of Rock for People bijvoorbeeld šŸ˜‰
(maar Pinkpop gaat dat inderdaad niet doen hoogstwaarschijnlijk)
ik weet dat ze inderdaad meerdere festivals headlinen, echter zie ik dat nu op PP nog niet zo snel gebeuren.

ik weet dat ze inderdaad meerdere festivals headlinen, echter zie ik dat nu op PP nog niet zo snel gebeuren.
Ik ga eens even luisteren op Spotify. Nog nooit van de naam gehoord. Als dat voor meer mensen hier geldt, weet je meteen waarom ze niet snel headliner zullen worden op PP šŸ™‚

• Haha
Waarderingen: Loek123
Ik ga eens even luisteren op Spotify. Nog nooit van de naam gehoord. Als dat voor meer mensen hier geldt, weet je meteen waarom ze niet snel headliner zullen worden op PP šŸ™‚
Stonden 2016 en 2019 nog op Pinkpop.
Beide gevallen Noordpodium halverwege de programmering.

Neem aan dat ze voor de hoogste posities willen gaan op de metal/Rock festivals tijdens Pinkpop, daar is ruim de kans voor. Ze zouden ook nog op Hurricane/Southside kunnen staan, gezien ze niet op de lineup van RaR/RiP staan. Daar zie ik ze wel een headliner plek pakken, sneller dan Pinkpop dat zou doen imo

• Leuk
Waarderingen: Maria
Dit is een aanname want heb het niet daadwerkelijk opgezocht: maar is Korn ook niet wel eens headliner voor bepaalde festivals? Die gingen ook akkoord met een noord afsluiter?

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Joslittel
Zal met die slechte verkoopcijfers zeker ook wel moeilijker worden om bands op lage posities te boeken

Normaal gezien kan je als major richting metalbands het argument gebruiken dat ze een lagere spot staan maar wel voor een groter publiek staan, maar afgelopen jaar had pinkpop minder bezoekers als kleinere festivals zoals Graspop en Hellfest

headliners: the cure, sabrina carpenter, foo fighters
afsluiters noord podium: volbeat, Bring me the Horizon, Yungblud
Afsluiters tent(tijdens headliner): prins s en de geit., epica, eefje de visser
subheadliners zuid: Lewis Capaldi, wet leg, Nothing but thieves

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Zal met die slechte verkoopcijfers zeker ook wel moeilijker worden om bands op lage posities te boeken

Normaal gezien kan je als major richting metalbands het argument gebruiken dat ze een lagere spot staan maar wel voor een groter publiek staan, maar afgelopen jaar had pinkpop minder bezoekers als kleinere festivals zoals Graspop en Hellfest
Rock am Ring! need i say more?

We hebben het uitgebreid over de headliners maar ik ben ook wel nieuwsgierig wat Pinkpop gaat programmeren aan nederlands product.

Ik verwacht (en hoop) dat Bente geprogrammeerd zal worden, die was live tijdens haar clubtour heel sterk, energiek en ontzettend zuiver bij stem!
Kensington lijkt me ook wel met potlood in te tekenen (die pas ik dan weer).
Son Mieux lijkt me ook een logische voor dit jaar.
Di-Rect zou ook goed zijn weer eens te zien, nog altijd relevant ook.
Verder MEAU, Nielson, Eefje de Visser als opties?

Overigens hoop ik dat we de RondĆ© bullet weer gaan dodgen šŸ™ˆ

• Leuk
Waarderingen: BvdS
headliners: the cure, sabrina carpenter, foo fighters
afsluiters noord podium: volbeat, Bring me the Horizon, Yungblud
Afsluiters tent(tijdens headliner): prins s en de geit., epica, eefje de visser
subheadliners zuid: Lewis Capaldi, wet leg, Nothing but thieves
NBT waren al afsluiters Noord in 24, dus schuif die maar weer naar die plek door ipv BMTH. In de plaats The Gathering als sub Zuid en zou heel mooi lijstje zijn!

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
We hebben het uitgebreid over de headliners maar ik ben ook wel nieuwsgierig wat Pinkpop gaat programmeren aan nederlands product.

Ik verwacht (en hoop) dat Bente geprogrammeerd zal worden, die was live tijdens haar clubtour heel sterk, energiek en ontzettend zuiver bij stem!
Kensington lijkt me ook wel met potlood in te tekenen (die pas ik dan weer).
Son Mieux lijkt me ook een logische voor dit jaar.
Di-Rect zou ook goed zijn weer eens te zien, nog altijd relevant ook.
Verder MEAU, Nielson, Eefje de Visser als opties?

Overigens hoop ik dat we de RondĆ© bullet weer gaan dodgen šŸ™ˆ
Het interesseert me echt geen zier welke beste zangers of andere NL toppers ze van stal halen. Die zie je vaak toch wel op een ander lokaal of kleiner festival. Vind de kleine buitenlandse namen veel interessanter, want daar zal het dit jaar voor mij van afhangen of ik wel of niet ga. Überhaupt koop ik dit jaar niet blind een ticket!

Het interesseert me echt geen zier welke beste zangers of andere NL toppers ze van stal halen. Die zie je vaak toch wel op een ander lokaal of kleiner festival. Vind de kleine buitenlandse namen veel interessanter, want daar zal het dit jaar voor mij van afhangen of ik wel of niet ga. Überhaupt koop ik dit jaar niet blind een ticket!
Staat soms inderdaad wat te veel van die Nederlandse meuk. Leuk maar zijn genoeg (kleine) buitenlandse en andere ook goede Nederlandse bands die maar wat graag op Pinkpop willen spelen.

Maar er nooit staan. Blind een kaartje kopen zou ik altijd doen, Pinkpop is en blijft mijn festival waar ik heen blijf gaan.

Metal leuk, maar alleen maar dit is te, Werchter leuk maar zoals gezegd headliners tot te laat, trek ik niet meer.

Ook gaan we komend jaar weer naar Limburgerhof ipv van de Pinkpop camping. Rustiger en relaxter.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
De Herfshane Band opent Pinkpop 2026 sowieso al, dat was al de eerste naam die bekend werd.

ik hoop dat Pinkpop heeft aangeklopt bij Within Temptation en Epica, deze zijn imo inmiddels een must om op de lineup te zetten!
Zie Bente de lineup van Pinkpop wel weer halen.
Blackbird lijkt me best een mooie spot pakken.
Kensington en Antoon lijken mij ook best kanshebber.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Bij Within Temptation en Epica is wel een beetje het probleem dat ze er niet echt een mooie spot voor hebben door de vroege eindtijd. Die zouden beide wel op Main of Noord willen spelen en in het licht werkt dat toch minder.

Heerlijke discussie hier weer. Maar als het voor de huidige Pinkpop-bezoeker zelfs nodig is om uit te leggen wat voor muziek een invloedrijke band als The Cure maakt dan hoop ik heel, heel erg dat zij op een andere plek dan Pinkpop worden neergezet.

Wat die Nederlandse namen betreft: The Gathering zou toch wel echt een inkopper moeten zij voor Pinkpop.

Het is weer verkiezingstijd! Leuk dat je er twee uitroeptekens aan toevoegt, maar wat je zegt klopt niet.
2025: Linkin Park
2024: Foo Fighters
2023: RHCP, Muse
2022: RHCP, Pearl Jam, Metallica
2019: Muse
2018: Pearl Jam
2017: Foo Fighters, Linkin Park
2016: RHCP
2015: Muse
2014: Pearl Jam, Metallica
2013: Green Day (goed, de enige uitzondering zie ik net), had net zo goed in dat rijtje van Timmetje opgenomen kunnen worden. Ook nog Rammstein trouwens, nog zo een
2012: Linkin Park, RHCP, Pearl Jam
2011: Linkin Park
2010: Pearl Jam, Muse
2009: Metallica
2008: Metallica, Foo Fighters
2007: Pearl Jam, Muse, Metallica
2006: RHCP
2005: Foo Fighters
2004: Metallica, Muse
2003: Metallica
2002: RHCP

Oke als je echt een muggenzifter wil zijn 2013 niet zie ik nu net, maakt ook niet echt wat uit voor de essentie van m'n punt. De algemene tendens lijkt me vrij duidelijk dat er de afgelopen 20 jaar gewoon minimaal 1 van @Timmetje z'n namen op Rock Werchter of/en Pinkpop staat?...

Laatst bewerkt:
Ik ben best blij met deze statistiek. Dat betekent dat de statistische kans levensgroot is dat ik ook komend jaar van Muse, de Foo's, Pearl Jam, Metallica, Linkin Park en/of de Peppers kan gaan genieten! 🤘

Alleen nog de komende weken erachter komen of dat in Landgraaf of in Werchter gaat zijn...

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en jeff250381
Green Day was ik inderdaad vergeten. Die past daar goed tussen.

In het vervolg misschien toch even beter onderzoek doen. ;)
Het lijkt me duidelijk dat ik goed en grondig onderzoek heb gedaan, toch? :geek:
Oke als je echt een muggenzifter wil zijn 2013 niet zie ik nu net, maakt ook niet echt wat uit voor de essentie van m'n punt.
Voor de essentie van je punt niet nee. Voor de essentie van de woorden "zonder uitzondering(!!)" wel. (Ik mis de kusemoji een beetje hier.)

Laatst bewerkt:

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread