Rock Werchter 2026

De band STONE zal wel deel uitmaken van Rock Werchter 2026. Leuk bandje voor de vroege namiddag met een nieuw album dat op 20/2/2026 uitkomt.
Laat die maar eens een jaartje wegblijven van de Belgische festivals. Hun show in de AB wordt hun 12e (!) Belgische optreden in dik 2,5 jaar tijd. Enorme overkill voor wat uiteindelijk niet meer is dan een leuk bandje.

Zou die alleen al niet genoeg tickets schuiven om een los event te doen?
Ik denk dat gaga te groot is. Als er een pop artiest zou komen, zou zij trouwens wel de beste boeking voor mij persoonlijk zijn

Ja, maar misschien is dat nu het verschil waarom er wat peper in het gat soms ontbreekt op RW.
Een Glastonbury of Coachella pakt al eens uit met een absolute topper die stadions of dagevents kan uitverkopen, waardoor je toch een gans ander verhaal krijgt.

En ik heb de indruk dat het vroeger op RW weldegelijk meer gebeurde, met grote producties als die van Metallica, Rammstein, Pink of McCartney.
Dan zitten een Kravitz, Måneskin of 21 Pilots toch ver af, hoe goed of hoe slecht ze ook mogen zijn.

Ja, maar misschien is dat nu het verschil waarom er wat peper in het gat soms ontbreekt op RW.
Een Glastonbury of Coachella pakt al eens uit met een absolute topper die stadions of dagevents kan uitverkopen, waardoor je toch een gans ander verhaal krijgt.

En ik heb de indruk dat het vroeger op RW weldegelijk meer gebeurde, met grote producties als die van Metallica, Rammstein, Pink of McCartney.
Dan zitten een Kravitz, Måneskin of 21 Pilots toch ver af, hoe goed of hoe slecht ze ook mogen zijn.
Hé-le-maal eens. Nu is meer eenheidsworst geworden, vroeger deed een grote band eens een extra bezoekje aan RW dankzij de Schuur. Nu staan de bands overal in Europa. Je maakt nu meer het verschil door de kwaliteit van beleving rond de muziek. Een jammere evolutie.
Trouwens blij met Gorillaz.

• Leuk
Waarderingen: bonnymaster

Linkin Park in 2025 deed amper festivals. Ook Foo Fighters en Dua Lipa in 2024 waren namen die niet iedereen had.

Zo kan je altijd wel een vergelijking maken met de kleinste namen van een decennia en de grootste namen van een decennia ervoor en lijkt het altijd slecht.

Ik lees weinig over Sombr. Zal hij nog een festivaltour doen? Voor zover ik weet nog nergens aangekondigd, maar hij heeft wel het momentum nu. Waarschijnlijk houdt dat momentum nog wel even aan, dus wie weet voor 2027.
Er zijn algemeen nog niet veel kleine namen aangekondigd

I think it's undeniable that headliners used to be more valuable at Werchter. If four big bands were spread across European festivals, all four were at RW. They would never have dared to sell Maneskin as the headliner. However, a festival is more than the first line on the poster.

• Leuk
Waarderingen: koolket en Piranha43
I think it's undeniable that headliners used to be more valuable at Werchter. If four big bands were spread across European festivals, all four were at RW. They would never have dared to sell Maneskin as the headliner. However, a festival is more than the first line on the poster.
Het is toch juist mooi dat het tegenwoordig een mix van nieuwe headliners, tourende headliners en exclusieve headliners is?

• Leuk
Waarderingen: Bert en jimmywe
Denk dat we dat dit jaar niet direct zo krijgen maar hoop vooral op nog een Rock/ in het hardere segment headliner en dan een pop naam alla sabrina dan is het voor iedereen een mooi uitgebalanceerd rijtje volgens mij. denk alleen dat het Sabrina en Mumford and Sons gaat worden plus nog eentje als een Florence of Fred again... bij M&S en dat zou ik toch zeer jammer vinden.

Ik heb nog steeds het gevoel dat Sabrina dit jaar niet als headliner op Werchter wordt gezet, ondanks de toegenomen kans door Katy Perry op Boutique.

Als dat toch het geval blijkt geef ik met liefde alle credits aan @jimmywe, ik was dan te conservatief. Dan is het enorm scherp ingeschat, we noemen haar hier toch vooral als zekerheidje omdat hij dat zo aanvoelt.

En als Sabrina komt kunnen we ons dus ook wel opmaken voor Benson Boone als toekomstig headliner, op het moment dat die nog 2-3 goeie hits weet te scoren.

• Sad
Waarderingen: ChrisV
Ik heb nog steeds het gevoel dat Sabrina dit jaar niet als headliner op Werchter wordt gezet, ondanks de toegenomen kans door Katy Perry op Boutique.

Als dat toch het geval blijkt geef ik met liefde alle credits aan @jimmywe, ik was dan te conservatief. Dan is het enorm scherp ingeschat, we noemen haar hier toch vooral als zekerheidje omdat hij dat zo aanvoelt.

En als Sabrina komt kunnen we ons dus ook wel opmaken voor Benson Boone als toekomstig headliner, op het moment dat die nog 2-3 goeie hits weet te scoren.
Als hij nu eens leert om normale teksten te schrijven dan wil ik hem die kans ooit nog geven.

• Leuk
Waarderingen: phil

Users who are viewing this thread