Rock Werchter 2026

Aantal tourende headliners valt wel wat mee aankomend jaar voor mijn gevoel.
Voorlopig nog niemand van de jonge vrouwelijke supersterren aangekondigd voor een festival in Europa: Billie Eilish, Olivia Rodrigo, Sabrina Carpenter, Olivia Dean, Charli xcx, Chappelle Roan, enz.

Ik spring geen gat in de lucht als FATM wordt aangekondigd maar er is genoeg waar ik minder enthousiast van word.

Hun laatste album (Dance Fever) vond ik eigenlijk heel sterk. Graag naar geluisterd, beter dan de andere albums die na Lungs kwamen.

Een Florence + The Machine aankondiging zou ik prima vinden, maar ook een beetje jammer van de spot omdat ik die volgend jaar ook al in het Sportpaleis zie.

Hoop daarom meer op Gorillaz (nog nooit gezien), maar vrees voor Mumford & Sons...

• Pray
Waarderingen: JP5
Ik heb hetzelfde. Hoop voor Gorillaz, denk Florence + The Machine (ook oké) en vrees voor Mumford & Sons. Ben heel benieuwd, na de 2 (bijna) zekerheidjes die we al gehad hebben.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: JP5 en phil
Ik weet niet hoe relevant dat is, maar thibault Christiaensen nomineert zonet Jack White voor de tijdloze Canon op stubru.

Een Florence + The Machine aankondiging zou ik prima vinden, maar ook een beetje jammer van de spot omdat ik die volgend jaar ook al in het Sportpaleis zie.

Hoop daarom meer op Gorillaz (nog nooit gezien), maar vrees voor Mumford & Sons...
Inderdaad. Bij dat soort namen hoop ik erop dat ze met 2en op 1 dag staan als ze er staan. FATM voor Gorillaz, of Mumford voor Gorillaz. Zijn ferme combi's.

Als ze allen een dag pakken is het zomaar mwa voor mij. Terwijl ik ze allemaal best wil meepakken . Maar 'best wel mee willen pakken' is niet de stempel die ik op een Headliner wil zetten.

Gorillaz in dezen trouwens degene waar ik het meest enthousiast van zou worden. Nog niet gezien! FATM 2x gezien en leuk/tof. Goede nieuwere muziek ook. Maar dat gaat voor mij nooit een knaller worden.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Is er ergens een kans dat ze morgen alvast een pakketje namen erin gooien omdat ze nog wachten op de andere 2 headliners?

Mijn gok is morgen en vrijdag de laatste 2 headliners. En dan ergens vlak voor start kaartenverkoop (21nov) een pakketje namen.

7/10: The Cure
14/10: 21 Pilots
21/10: ?
28/10: ?
4/11: ?
10/11: ? (11/11 is feestdag, tenzij artiest anders beslist, Olivia bv vorig jaar)
18/11: ?
19/11: pakket?
21/11: start vvk

Kans lijkt me groot dat Carpenter komt net voor presale.

7/10: The Cure
14/10: 21 Pilots
21/10: ?
28/10: ?
4/11: ?
10/11: ? (11/11 is feestdag, tenzij artiest anders beslist, Olivia bv vorig jaar)
18/11: ?
19/11: pakket?
21/11: start vvk

Kans lijkt me groot dat Carpenter komt net voor presale.

Ook een ideetje al voor Graspop toevallig?🤪

• Haha
Waarderingen: wess

Users who are viewing this thread