Rock Werchter 2026

Volgende week aankondiging die weer wat zaken zal herschikken.
Ofwel Sabrina die voor Live is Live wordt aangekondigd, ofwel zij die voor Rock Werchter wordt aangekondigd, ofwel BMTH/Ghost die toch voor RW wordt aangekondigd of Florence die toch voor RW wordt aangekondigd en zo Gorillaz/TOP aan Pinkpop laat. Spannend is het alleszins!

Denk dat het gewoon Florence zal zijn die aangekondigd wordt voor RW niet voor PKP. Florence spreekt zowel een iets ouder als een heel jong publiek aan, ideaal voor RW. Voor PKP zijn er genoeg andere headliners die kunnen passeren. Of men kondigt TOP en Gorillaz samen aan voor Werchter Boutique waardoor men ruimte maakt voor andere headliners. Of LIL doet de aankondiging van Sabrina Carpenter.

Denk dat het gewoon Florence zal zijn die aangekondigd wordt voor RW niet voor PKP. Florence spreekt zowel een iets ouder als een heel jong publiek aan, ideaal voor RW. Voor PKP zijn er genoeg andere headliners die kunnen passeren. Of men kondigt TOP en Gorillaz samen aan voor Werchter Boutique waardoor men ruimte maakt voor andere headliners. Of LIL doet de aankondiging van Sabrina Carpenter.
Olaaa, die piste voor Boutique (TOP & Gorillaz) zie ik ook nog gebeuren. Goed bedacht!

Katy Perry verkoopt dat voor geen meter uit.
Was ook mijn eerste gedacht. Maar haar AFAS Dome volgende week is wel voor 99% uitverkocht (enkel nog limited view seats). Die virale livefilmpjes en afgrijselijke singles houden haar blijkbaar niet tegen...

Dat ze Pommelien maar niet overal bij sleuren omdat het een easy sell is. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat LN een artiest op brandt natuurlijk.
Het zou op zich vreemd zijn dat ze een zomer niets doet als ze net een nieuw album uit heeft en 5 Afas Domes heeft uitverkocht. Maar zal sowieso wel weer exclusief (lees: tegen een stevig prijskaartje en niet elke week ergens te zien zoals in begin) zijn.

Kansen zijn klein voor RW maar opvallend wel is het ruime gat in het nieuwe Europese tourschema van the WEEKEND met Plaiboi Carti waarbij een nieuwe datum van drie juli in LILLE wordt aangekondigd en nadien een gat is tot acht juli (Parijs). En Lille en Parijs zitten vlakbij Werchter.

Laatst bewerkt:

Kansen zijn klein voor RW maar opvallend wel is het ruimte gat in het nieuwe Europese tourschema van the WEEKEND met Plaiboi Carti waarbij een nieuwe datum van drie juli in LILLE wordt aangekondigd en nadien een gat is tot acht juli (Parijs). En Lille en Parijs zitten vlakbij Werchter.
Ik zou die enkel op een dag event verwachten en gezien de data daarvoor is die ook uitgesloten. Tenzij het de dag voor Parklife is, het parcours van Duitsland naar Frankrijk is logischer voor zo een productie dan ze tijdens het Franse gedeelte even op en af te laten rijden.

Het zou op zich vreemd zijn dat ze een zomer niets doet als ze net een nieuw album uit heeft en 5 Afas Domes heeft uitverkocht. Maar zal sowieso wel weer exclusief (lees: tegen een stevig prijskaartje en niet elke week ergens te zien zoals in begin) zijn.
Maar gaan we ze weeral een rondje van de festivals laten doen waar ze de laatste jaren al gestaan heeft? Weer Pukkelpop, weer suikerrock, weer Crammerrock, weer Pinkpop etc. Uiteindelijk is de Werchter wei nog hetgene waar ze het minst van al stond achteraf gezien.

Maar gaan we ze weeral een rondje van de festivals laten doen waar ze de laatste jaren al gestaan heeft? Weer Pukkelpop, weer suikerrock, weer Crammerrock, weer Pinkpop etc. Uiteindelijk is de Werchter wei nog hetgene waar ze het minst van al stond achteraf gezien.
Zouden ze die in België niet exclusief op 1 a max 2 festivals zetten volgend jaar?

Ik zie die nog iets gelijkaardig als Camille doen: een serie aan residency shows op 1 locatie.

Sportpaleis in een wip uitverkocht, die blijft enorm populair hoor. Zet er nog een Pommelien bij en je hebt vlot 50.000 man (als het al niet uitverkoopt).
Was dat zo? Ik zie gewoon nog hier en daar wat seats. Naar mijn gevoel is er wel nog een verschil tussen een Sportpaleis laten vollopen en Boutique headlinen voor 65 k mensen waar tickets 130 euro zijn.

Was dat zo? Ik zie gewoon nog hier en daar wat seats. Naar mijn gevoel is er wel nog een verschil tussen een Sportpaleis laten vollopen en Boutique headlinen voor 65 k mensen waar tickets 130 euro zijn.
Ja hoor, want bij start verkoop was er hier zelfde twijfel en dus direct gecounterd. Seats meestal resale.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Dat doet ze toch al bijna mey die Sportpaleizen haha. Hoeveel heeft ze er nu? 4? :p
Ja, ik doelde specifiek op de zomermaanden. Kan me niet inbeelden dat ze helemaal niets doet met een nieuwe plaat onder de arm, maar zoals Jefferke aanhaalt heeft ze dit jaar al zowat overal gestaan.

Kan me inbeelden dat nu ze afgelopen zomer énkel Werchter en Pukkelpop heeft gedaan, ze een rondje Zottegem, Suikerrock, Crammerock, Cactus etc. kan doen als absolute headliner? Beetje zoals Bazart ttv die tweede plaat. (Ookal is ze nú al een pak groter dan hen).

Kan me inbeelden dat nu ze afgelopen zomer énkel Werchter en Pukkelpop heeft gedaan, ze een rondje Zottegem, Suikerrock, Crammerock, Cactus etc. kan doen als absolute headliner? Beetje zoals Bazart ttv die tweede plaat. (Ookal is ze nú al een pak groter dan hen).
Kan wel een dag op de Lokerse dragen ook

Users who are viewing this thread