Graspop Metal Meeting 2026

Denk dat Volbeat ook genoeg mensen trekt die totaal niet zitten te wachten op een dag lang metal. Een beetje zoals er op het forum ook wel eens mensen hebben gezegd dat ze sommige metalbands prima vinden, maar dat dan een volledige dag Graspop ze teveel van het goede is.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Piebe71
verwacht ze ook (nog) niet als headliner dit jaar

denk dat er te veel gevestigde grotere namen touren

Ik ben fan maar vind het wel opvallend dat ze al groter op posters staan dan bijvoorbeeld iets als Architects, en dus ook eerder richting headline posities lijken te gaan. Die 2 singles van het nieuwe album beloven nou ook niet bijster veel goeds tbh.

• Winning
Waarderingen: Steph85
Ik ben fan maar vind het wel opvallend dat ze al groter op posters staan dan bijvoorbeeld iets als Architects, en dus ook eerder richting headline posities lijken te gaan. Die 2 singles van het nieuwe album beloven nou ook niet bijster veel goeds tbh.
geen paniek!

Def leppard (self confirmed)
Pantera (Metallica Support)
Gojira (Metallica Support)
Within Temptation (augustus DE)
Bring Me The Horizon
Twisted Sister
A perfect circle
Alice Cooper
Volbeat
Deftones (Mad Cool leak)
[td]Sabaton[/td] [td]Marlyn Manson[/td]

en dan nog 'nieuwe opties' zoals Architects, Electric callboy, bad omens, sleep token
en tours die we nog ietswat verwachten zoals Ghost en Parkway Drive

dat zijn dus al 12 bands die als headliner kunnen staan! zonder nieuwe opties of bands die nog geen tour hebben aangekondigd

Bekijk bijlage 16421

Mogen van mij wel door komen: Trivium, P.O.D. , Soilwork, The plot in you, The Browning, Bad Omens, BMTH, RIvers of Nihil, Ensiferum
Hier was een week of 2 de discussie over of Megadeth headliner waardig zou zijn. Tuska denkt blijkbaar van wel.

Zo'n final tour weegt gewoon wat zwaarder dus wie weet hoe hoog die komen op GMM.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
geen paniek!

Bring Me The Horizon
Twisted Sister
A perfect circle
Alice Cooper
Volbeat
Deftones (Mad Cool leak)

en dan nog 'nieuwe opties' zoals Architects, Electric callboy, bad omens, sleep token

dat zijn dus al 12 bands die als headliner kunnen staan! zonder nieuwe opties of bands die nog geen tour hebben aangekondigd
Pantera en Gojira kan dan al een streep door, want met Metallica mee. En het Graspop weekend in Dublin.

(Pantera heeft iets meer ruimte, treedt alleen de 19e op. Gojira 19 en 21 juni)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Pantera en Gojira kan dan al een streep door, want met Metallica mee. En het Graspop weekend in Dublin.

Zou ze nog niet helemaal uitsluiten hoor! Tijd genoeg voor de oversteek te maken naar Graspop

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Gojira speelt alleen op de zondag daar toch?

Volgens hun website ook op de vrijdag.
Ah ja klopt inderdaad het staat verkeerd op de website van Gojira

Volgens de website van Metallic:
Vrijdag: Pantera + Avatar
Zondag: Knocked loose + Gojira

Het is alleen wel opvallend dat nog geen van deze bands andere tourdata bekend heeft gemaakt. Bij Pantera is het waarschijnlijk omdat Phil de festivals af gaat met zijn andere band, maar het lijkt me dat Gojira het niet bij 1 show per week zal houden

Ah ja klopt inderdaad het staat verkeerd op de website van Gojira

Volgens de website van Metallic:
Vrijdag: Pantera + Avatar
Zondag: Knocked loose + Gojira

Het is alleen wel opvallend dat nog geen van deze bands andere tourdata bekend heeft gemaakt. Bij Pantera is het waarschijnlijk omdat Phil de festivals af gaat met zijn andere band, maar het lijkt me dat Gojira het niet bij 1 show per week zal houden
ofwel proberen ze majors te doen? weet niet hoeveel majors er al namen aangekondigd hebben?

geen paniek!

Bring Me The Horizon
Twisted Sister
A perfect circle
Alice Cooper
Volbeat
Deftones (Mad Cool leak)

Je bent Scorpions vergeten.

Wat het voor Disturbed betekend op Graspop? Die touren volgend jaar of het jaar erna wel zeker? Graspop zal ze wel gewoon programmeren denk ik. Houdt niet bepaald een veiligheidsrisico in zoals in Brussel. Of zie ik dat fout?
Dat zal de toekomst uitwijzen en als je geen fan bent van ze dan kunnen ze toch beter niet naar graspop komen? Want ze zouden toch een hoge spot innemen als ze komen. Die spot kan je dan beter zien gaan naar een band die je wel graag zou zien niet? Zoals bvb een megadeth.

Users who are viewing this thread