Rock Werchter 2026

bwa, het concept van must haves is wel vrij universeel.

Kijk maar naar Linkin park vorig jaar. dat was DE band die ieder festival probeerde te boeken.

Dit jaar was er de verwachting dat SOAD op werchter ging belanden en dat is al direct een teleurstelling voor veel mensen aangezien het zo een exclusieve naam is.

Dan nog de pech hebben met een Tame Impala, Lorde, Turnstile is dan nog een beetje extra teleurstelling aangezien dat natuurlijk top acts zijn
Maar niet per se een must have voor mij. Voor jou wel. En soad is geen gemist kans of must have want niet beschikbaar voor festivals.

Heel de affiche lijkt af te stevenen op een herhaling van alom vertrouwde zetten, en ik weet eigenlijk ook niet of ik me echt warm kan maken voor vier dagen vol acts die we de voorbije 5 edities al meermaals de revue zagen passeren.

Het is nu nog wat te vroeg om conclusies te trekken, maar aĺles wat momenteel de ronde doet qua geruchten voelt ontzettend deja vu. Ze kunnen uiteraard geen spannende puzzel leggen, als de opwindende stukjes niet beschikbaar zijn, maar ik hoop echt dat er nog een wit konijn in de hoed zit die we niet echt zagen aankomen.
The xx is wel zo'n naam die veel boxen aantikt, vind ik. Die voelt door de lange afwezigheid toch een beetje spannender aan. Lorde als 'kleinste' co-head zou dat ook wel zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan
Laten we hopen van wel.

En 5x in 30 jaar is niet echt veel.
Het zou dan de derde keer in 10 jaar zijn.
gelukkig persoonlijke smaak, maar heb Foo's 3 keer gezien en draaiboekje van de band en bindteksten wel door nu.
nu, ik ga er vanuit dat ik of dan in de barn of op de slope mijn ding wel zal vinden.
maar dit is voor mezelf echt geen boeking waar ik warm van zou worden.

Ik heb op dit punt een Billie Eilish nodig. Niks tegen een Muse of een Foo Fighters, maar die heb ik al te vaak de revue zien passeren om er nog excited van te worden. Zo een Billie die met haar huidige tour Belgie geskipt heeft en een kleine festivalrun doet, had wel gemogen.

Ik heb op dit punt een Billie Eilish nodig. Niks tegen een Muse of een Foo Fighters, maar die heb ik al te vaak de revue zien passeren om er nog excited van te worden. Zo een Billie die met haar huidige tour Belgie geskipt heeft en een kleine festivalrun doet, had wel gemogen.
Allebei mag van mij ook hoor ;). Foo Fighters misschien wat minder enthousiast van, maar een Muse mag van mij bijna altijd wel langskomen.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jules1994 en musicislife
Nee, een 21 pilots is ook absoluut niet mijn cup of tea. Ongetwijfeld wel weer een vermakelijke show.

Muse zou ik graag nogmaals willen zien, maar denk ook aan parels zoals Smashing Pumpkins, Slipknot of Metallica. Bij elkaar geraapt, absoluut, maar zeer wenselijk voor mij!

Er tourt genoeg dus zou zonde zijn als RW mijn favorieten daarvan allemaal links laat liggen.
Wordt hier altijd een beetje kriegelig van. Touren al je favorieten ook allemaal in juli? Dat artiesten besluiten (of iig nu aankondigen) om in Augustus te komen, kan RW toch lastig omheen? Ze kunnen moeilijk iets links laten liggen, wat ze uberhaupt niet konden boeken.

• Leuk
Waarderingen: Bwoite
Nee, een 21 pilots is ook absoluut niet mijn cup of tea. Ongetwijfeld wel weer een vermakelijke show.

Muse zou ik graag nogmaals willen zien, maar denk ook aan parels zoals Smashing Pumpkins, Slipknot of Metallica. Bij elkaar geraapt, absoluut, maar zeer wenselijk voor mij!
Hier sluit ik mij graag bij aan !

• Leuk
Waarderingen: PK82
Wordt hier altijd een beetje kriegelig van. Touren al je favorieten ook allemaal in juli? Dat artiesten besluiten (of iig nu aankondigen) om in Augustus te komen, kan RW toch lastig omheen? Ze kunnen moeilijk iets links laten liggen, wat ze uberhaupt niet konden boeken.
Hopelijk blijkt het allemaal voorbarig, en dat je niet kunt boeken wat niet (op dat moment) tourt, snap ik na een aantal jaar hier ook wel. Misschien is de uiteindelijke line-up wel helemaal geweldig en duiken er nog prachtige nieuwe namen op.

Mijn voornaamste punt is dat ik een maand terug nog razend enthousiast was omdat SOAD een tour met een RW-gat aankondigde. Lorde en Turnstile leken aannemelijk, het was nog niet bekend of Tame Impala een zaal- of festivaltour ging doen. Nu met de aankondigingen laatste weken lijkt een 21 Pilots, wat ik een stuk minder boeiend vind, er wel wéér te gaan staan. Valt Nick Cave, hoewel niet razendenthousiast toch voor mij 10x interessanter dan de aannemelijke Mumford & Sons en 21 Pilots, af. Dat zorgt ervoor dat ik op dit moment een stuk minder enthousiast ernaar uitkijk dan een maand terug. that's all.

Ik heb sowieso het gevoel dat de augustus festivals de laatste jaren meer van de spannende namen hebben, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik die festivals vaker skip.

En zoals vaker aangehaald, is Werchter conservatiever en meer gefocused op het gevestigde.

Weer een Muse of Foo Fighters zou wel balen zijn, ja.

Je krijgt dan weer elk jaar dat riedeltje: "maar de rest van de affiche gaat goed zijn!!!!" Om dan uiteindelijk met élk jaar een serieuze kwaliteitsdrain te zitten.

Users who are viewing this thread