Rock Werchter 2026

A combo of

The Cure, Florence & the Machine, Twenty One Pilots, Mumford & Sons, Sabrina Carpenter and Gorrillaz wouldn’t surprise me now

Still seems 1 heavy hitter short. I’m sure another name will appear soon though
Hopelijk is The XX dan die ontbrekende naam.

Florence & the Machine lijkt me ook niet een absolute headliner te zijn. Met die Sportpaleis show gaan er al veel Florence fans haar recent gezien hebben en sinds Werchter Encore weten ze daar ook dat die fans niet zomaar naar de wei van Werchter komen afgezakt.
Lijkt me ook iets dat goed werkt bij een ondergaande zon. Dus Florence & the Machine gevolgd door The XX of Gorillaz graag !

all points east heeft Turnstile dus lijkt meer pukkelpop te worden of ze moeten de hele zomer in europa zijn.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Tyler The Creator eind augustus op All Points East.

Sterke undercard ook, met Clipse (!), Rex Orange County, Ghostface Killah, Danny Brown, Turnstile, Baby Keem, Faye Webster…

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: koolket en elo
A combo of

The Cure, Florence & the Machine, Twenty One Pilots, Mumford & Sons, Sabrina Carpenter and Gorrillaz wouldn’t surprise me now

Still seems 1 heavy hitter short. I’m sure another name will appear soon though

Florence is zo'n typische artiest die gewoon elke keer overkomt vanuit de UK. Die gaat gewoon haar shows inhalen lijkt me.

Gaat dit dan nu het jaar zijn waarin er zóveel tourt, en dat RW quasi naast alle must haves gaat grijpen?... Line-up maar afwachten uiteraard, maar de lyrische stemming van een paar weken terug ben ik wel kwijt nu SOAD, Tame Impala, Lorde en Turnstile al lijken af te vallen.

Gaat dit dan nu het jaar zijn waarin er zóveel tourt, en dat RW quasi naast alle must haves gaat grijpen?... Line-up maar afwachten uiteraard, maar de lyrische stemming van een paar weken terug ben ik wel kwijt nu SOAD, Tame Impala, Lorde en Turnstile al lijken af te vallen.
SOAD staat toch op geen enkel festival? Over de rest, is pas het begin toch? Alles kan nog anders uitdraaien

dan vind ik SOAD & Qotsa het pijnlijkste, met net daaronder Turnstile
Tame & Lorde zullen wel voor volgend jaar zijn

maar ik heb er goede hoop op dat het een knal editie zal worden

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
SOAD staat toch op geen enkel festival? Over de rest, is pas het begin toch? Alles kan nog anders uitdraaien
Klopt, maar een maand geleden leek dat toch dé zekerheid. Nu Mumford & Sons voor de derde keer in 6 edities, en 21 Pilots, Gorillaz, Sabrina Carpenter brengen toch niet hetzelfde teweeg bij mij. Maar zoals ik al zei, ik word graag verrast. Er tourt genoeg dus zou zonde zijn als RW mijn favorieten daarvan allemaal links laat liggen.

Positiever: The Cure is een uitstekend begin!

Ha ja dat gevoel heerst ook bij mij. Leuk en aardig elke keer die signalen over dat er zóveel tourt. Maar als RW dan zelf eindigt met een line-up als een natte vaatdoek koop ik daar weinig voor.

Wat een must have is voor jou, is misschien niet zo voor iemand anders. Ik zal Cave niet missen bv. Is voor mij geen must have. Maar als het net al je persoonlijke favorieten zijn, dan kan ik me inbeelden dat het vervelend is.

Wat een must have is voor jou, is misschien niet zo voor iemand anders. Ik zal Cave niet missen bv. Is voor mij geen must have. Maar als het net al je persoonlijke favorieten zijn, dan kan ik me inbeelden dat het vervelend is.
bwa, het concept van must haves is wel vrij universeel.

Kijk maar naar Linkin park vorig jaar. dat was DE band die ieder festival probeerde te boeken.

Dit jaar was er de verwachting dat SOAD op werchter ging belanden en dat is al direct een teleurstelling voor veel mensen aangezien het zo een exclusieve naam is.

Dan nog de pech hebben met een Tame Impala, Lorde, Turnstile is dan nog een beetje extra teleurstelling aangezien dat natuurlijk top acts zijn

Heel de affiche lijkt af te stevenen op een herhaling van alom vertrouwde zetten, en ik weet eigenlijk ook niet of ik me echt warm kan maken voor vier dagen vol acts die we de voorbije 5 edities al meermaals de revue zagen passeren.

Het is nu nog wat te vroeg om conclusies te trekken, maar aĺles wat momenteel de ronde doet qua geruchten voelt ontzettend deja vu. Ze kunnen uiteraard geen spannende puzzel leggen, als de opwindende stukjes niet beschikbaar zijn, maar ik hoop echt dat er nog een wit konijn in de hoed zit die we niet echt zagen aankomen.

Uiteraard is dat zo. Ik mis Cave trouwens ook niet, perfect inwisselbaar voor The Cure, en dan liever die laatste.

Wat betreft must haves lijkt een SOAD of Tame Impala, met een nieuw album en er al lang niet gestaan, me toch boeiender voor een festival en haar bezoekers dan wéér Mumford en wéér 21 Pilots.

Voor mij persoonlijk maakt het me niet eens zóveel uit, ik heb toch al een kaartje voor Lorde, Turnstile, Tame Impala en SOAD komende maanden. En ik laat het ook niet na om meerdere festivals te bezoeken om de rest af te strepen. 😜

Users who are viewing this thread