Pinkpop 2026

Nou die mening deel ik echt niet. Als wij bij de tent staan, komen wij nauwelijks tot niet in de tent. Staan dan altijd net aan de rand net, buiten de tent eigenlijk aan de zijkant.
Dan moet je proberen om een beetje door die buitenste rijen te komen. Ik heb het al meerdere keren mee gemaakt dat er aan de buitenkanten heel veel volk staat maar in het midden van de tent meer dan voldoende plaats is.

Ik vind zelf dat het pop-gehalte niet echt het probleem is in de line-ups, in de edities voor corona stonden er ook op veel hoge plekken pop-namen.
Het is bij mij meer dat de line-up de laatste jaren vaak vol staat met artiesten die je het jaar ervoor al kon zien of artiesten die eigenlijk niet meer relevant zijn en geen nieuwe albums hebben uitgebracht. Ik mis dan soms wel is de wow factor.

Wel echt heel benieuwd wat ze dit jaar gaan doen. Blijft toch wel een interessant festival met wat wel en niet meer past en wat wel en geen headliner kan zijn.
Dit vind ik eigenlijk de jaren na corona wel iets dat op alle festivals zo lijkt te zijn.

Even een gekke hersenspinsel:
1,5 week geleden was ik met mijn vriendin VIP in de Ziggo Dome bij OneRepublic en zag daar Rob Trommelen rondlopen. Wellicht even scouten of ze sub-headliner waardig zijn voor Pinkpop?

• Leuk
Waarderingen: Maria en EFDEE
1,5 week geleden was ik met mijn vriendin VIP in de Ziggo Dome bij OneRepublic en zag daar Rob Trommelen rondlopen. Wellicht even scouten of ze sub-headliner waardig zijn voor Pinkpop?
Stonden er in 2023 ook, zou snel zijn, maar niet onmogelijk.

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
Is OneRepublic al sub-materiaal? Ken die band amper eerlijk gezegd, maar kan ook aan mij liggen of aan het feit dat ze in BE mss niet zo groot zijn als in NL (?)

Is OneRepublic al sub-materiaal? Ken die band amper eerlijk gezegd, maar kan ook aan mij liggen of aan het feit dat ze in BE mss niet zo groot zijn als in NL (?)
Waren in 23 ook al sub dacht ik.
Ik vond er niet veel aan. Vriendin vond het dan weer heerlijk uurtje.

Staan (blijkbaar) in de Ziggo Dome, waren in 2023 één-na-laatste op Zuidpodium en hebben sindsdien nog een paar grote radiohits gescoord. Het zou niet per se gek zijn, behalve dat het best snel is.

Maar bands van die grootte worden niet pas in september geboekt voor de volgende zomer. Als ze op PP staan dan lag dat al vast.

Staan (blijkbaar) in de Ziggo Dome, waren in 2023 één-na-laatste op Zuidpodium en hebben sindsdien nog een paar grote radiohits gescoord. Het zou niet per se gek zijn, behalve dat het best snel is.

Maar bands van die grootte worden niet pas in september geboekt voor de volgende zomer. Als ze op PP staan dan lag dat al vast.

Als ze vastgelegd zijn, dan is de kans groot dat dat al een tijd terug is ja. Wellicht wordt er nog wat gesteggeld over de plek op het affiche en dat zo'n manager van OneRepublic zegt: ''kom maar kijken in de Ziggo, dan kun je met eigen ogen zien dat ze subheadliner waardig zijn.'' Het is niet mijn muziek, dus ik werd er niet door gegrepen (kaartjes hadden we gewonnen), maar de Ziggo Dome was stijf uitverkocht en alle 17.000 keeltjes gingen open bij zowat ieder nummer. Past wel in het straatje van Pinkpop anno nu. Ryan Tedder is ook tekstschrijver / producer van een paar grote hits van o.a. Beyonce en andere grote artiesten. Ze deden ook nog een paar nummertjes die hij heeft geschreven voor andere artiesten. Die kunnen dus met gemak 1 á 1,5 uur vullen op Pinkpop, zonder te vervelen.

Maare, voor hetzelfde geldt was hij daar voor de fun of netwerken met business-partners en heeft het niks met de combi Pinkpop - OneRepublic te maken :p

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EFDEE
Als ze vastgelegd zijn, dan is de kans groot dat dat al een tijd terug is ja. Wellicht wordt er nog wat gesteggeld over de plek op het affiche en dat zo'n manager van OneRepublic zegt: ''kom maar kijken in de Ziggo, dan kun je met eigen ogen zien dat ze subheadliner waardig zijn.'' Het is niet mijn muziek, dus ik werd er niet door gegrepen (kaartjes hadden we gewonnen), maar de Ziggo Dome was stijf uitverkocht en alle 17.000 keeltjes gingen open bij zowat ieder nummer. Past wel in het straatje van Pinkpop anno nu. Ryan Tedder is ook tekstschrijver / producer van een paar grote hits van o.a. Beyonce en andere grote artiesten. Ze deden ook nog een paar nummertjes die hij heeft geschreven voor andere artiesten. Die kunnen dus met gemak 1 á 1,5 uur vullen op Pinkpop, zonder te vervelen.

Maare, voor hetzelfde geldt was hij daar voor de fun of netwerken met business-partners en heeft het niks met de combi Pinkpop - OneRepublic te maken :p
Dat ze Rob daar hebben laten optrommelen🤣, lijkt mij aannemelijk om de laatste puntjes op de i te zetten.

Als afsluiter op de North Stage zou prima passen in het PP festival gevoel, veel herkenbare en meezingbare hits.

The horror!
Waren er toch hetzelfde jaar als Ellie Goulding op mainstage?! Waren beiden zo ontzettend slecht en hoop echt dat PP niet die kant op gaat, is voor mij in ieder geval de verkeerde afslag.

ik zie Rob Trommelen ook wel eens bij concerten lopen. Bij Iron Maiden nog bij GelreDome... Die staan ook niet op Pinkpop, dus zou de beste man niet als zo'n leidraad zien. Hij doet waarschijnlijk gewoon z'n werk dan...

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Users who are viewing this thread