Pukkelpop 2026

Live /s Live (FKP), Gent Jazz (Greenhouse), Brakrock, Sfinks, Reggae Geel, Paradise City, Horst, Voodoo Village, Couleur Café.
Met alle respect maar dit lijstje zijn allemaal niche festivals zeker nu Live is Live werkt met themadagen. Voor de gewone festivalganger die in juli of augustus naar een festival gaat zal Live Nation wel dicteren welke artiesten we door de maag gespietst krijgen: Graspop, Rock Werchter, TW Classic, Werchter Boutique, Werchter Parklive, Beach Festival, Dour, Pukkelpop allemaal in handen of zo goed als in handen van één grote Amerikaans multinational.
Als je van pop en rock houdt heb je geen alternatief meer in het groot verlof dan Live Nation, ik hou Crammerock bewust erbuiten. En dat de grote baas van Live Nation beweert dat de festivalmarkt op dit moment ondergewaardeerd is en dat je voor live acts veel hogere prijzen kunt vangen, belooft ook niet veel goeds.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joris De Brul
Met alle respect maar dit lijstje zijn allemaal niche festivals zeker nu Live is Live werkt met themadagen. Voor de gewone festivalganger die in juli of augustus naar een festival gaat zal Live Nation wel dicteren welke artiesten we door de maag gespietst krijgen: Graspop, Rock Werchter, TW Classic, Werchter Boutique, Werchter Parklive, Beach Festival, Dour, Tomorrowland, Pukkelpop allemaal in handen of zo goed als in handen van één grote Amerikaans multinational.
Behalve dat Tomorrowland niet in handen is van Live Nation...

• Leuk
Waarderingen: festibob
Mooi genuanceerd artikel in De Morgen trouwens:

• Leuk
Waarderingen: Brecht_vds88 en Bwoite
Een voorbeeld van hoe Live Nation artiesten als een product behandelt die zoveel mogelijk gepusht en verkocht moeten worden is volgend extract uit De Morgen:
'Deze zomer zag ik wel één opvallend resultaat van die samenwerking: de dubbel Rock Werchter-Pukkelpop van Pommelien Thijs. Zelden zie je een Belg van dat niveau in één jaar op de twee hoofdpodia staan. Thijs was een uitzondering, omdat Pukkelpop het eerst had gevraagd en Live Nation haar toch nog op Rock Werchter wilde, met het oog op de promotie van haar Sportpaleis-concerten, die ook mee door Live Nation worden georganiseerd.”

All Points East kondigt binnenkort iets aan. Er gaan geruchten dat het Tyler the Creator zou kunnen zijn. Bewerken - de video op Facebook bevat een nummer van Tyler, dus ja, waarschijnlijk van hem! 😅

Ik durf te wedden dat The XX daar ook een van de dagen headliner zal zijn.

The Xx, Tame Impala en Tyler the creator. Zou niet slecht zijn, en past ook alle drie wel bij Pukkelpop. Maar dan missen we wel nog een grote popnaam.

All Points East is announcing something soon. Rumors are it could be Tyler the Creator. Edit: The Facebook video features a Tyler song, so yeah, probably him!😅

I bet The XX will be headlining one of those days too.
Tyler and Turnstile

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Er gaat er eentje een katertje hebben, na een bubbelbadje champagne: https://www.pukkelpop.be/nl/nieuws/...seren-samenwerking-met-officiele-overeenkomst
had ik al lang zien aankomen. voorlopig denk ik dat er nog niets zal veranderen qua grote headliner boekingen wil maar zegggen dat we nu niet ineens een groep alla oasis (om er maar eentje te noemen) hoeven te verwachten zeker niet voor komende editie maar over +- 5 jaar zal die kans er wel inzitten vermoed ik daar bedoel ik mee dat LN meer en meer te zeggen gaat hebben over het boeken van de line-up je zal wel zien.

had ik al lang zien aankomen. voorlopig denk ik dat er nog niets zal veranderen qua grote headliner boekingen wil maar zegggen dat we nu niet ineens een groep alla oasis (om er maar eentje te noemen) hoeven te verwachten zeker niet voor komende editie maar over +- 5 jaar zal die kans er wel inzitten vermoed ik daar bedoel ik mee dat LN meer en meer te zeggen gaat hebben over het boeken van de line-up je zal wel zien.
Pkp boekt gewoon op basis van wat er tourt. Hadden afgelopen jaren ook al de groostet namen die tourden

Live Nation heeft al jaren heel veel te zeggen over de boekingen, ook niks nieuws...

Laatst bewerkt:
The Xx, Tame Impala en Tyler the creator. Zou niet slecht zijn, en past ook alle drie wel bij Pukkelpop. Maar dan missen we wel nog een grote popnaam.
Touren de grote popnamen wel nog einde augustus? Indien nodig maken ze Pommelien Thijs met haar tweede album wel een co-headliner.

• Haha
Waarderingen: elo en Sjakie de Wit
Pkp boekt gewoon op basis van wat er tourt. Hadden afgelopen jaren ook al de groostet namen die tourden
we zullen wel zien over x aantal jaren wat de inmenging van LN met pukkelpop zal geven want iedereen mag denken wat ie wil maar ik geloof niet dat LN all (10 tot 20) jaar betrokken is bij pkp maar wel langer dan vandaag of er nu het officieel is drastische veranderingen gaan komen qua line-up wie zal het zeggen. al denk ik wel dat ze niet al te veel aan het DNA van het festival zullen sleutelen. het doel publiek en dus ook de line-up zal voor het grootste deel nog altijd voor de jongeren zijn en daarmee het jongeren festival van Vlaanderen blijven.

't zal wel niet van vandaag op morgen zijn dus niet voor komende editie maar stap voor stap denk ik dat LN meer en meer op de voorgrond zal komen qua organisatie van pukkelpop in het algemeen alleen is de vraag wanneer. en dit is het laatste wat ik hierover gezegd heb? nu maar snel terug discussiëren over komende editie.

Met het (matig verrassende) Pukkelpop-nieuws vandaag, toch nog eens getriggerd om een gokje te wagen:

Olivia Dean - Yungblud / Lorde (schrappen wat niet past; kan niet kiezen) - Milk Inc.

Triggerfinger - Turnstile - Tyler, The Creator

Big Thief - Florence & The Machine - Tame Impala

't zal wel niet van vandaag op morgen zijn dus niet voor komende editie maar stap voor stap denk ik dat LN meer en meer op de voorgrond zal komen qua organisatie van pukkelpop in het algemeen alleen is de vraag wanneer. en dit is het laatste wat ik hierover gezegd heb? nu maar snel terug discussiëren over komende editie.
Neen. Je moet niks denken of veronderstellen. Pkp zal zijn eigen smoel blijven hebben terwijl de impact van LN al jarennnnn zeer prominent achter de schermen is. Gaat niks veranderen.

Denk maar aan 2011 voor de storm. Toen Foo’s door die grote shows werchter niet konden doen, zei Herman rustig op nationale radio: we gaan ons best doen om ze op Pkp te laten spelen dan.

• Leuk
Waarderingen: Kachelle

Users who are viewing this thread