Pinkpop 2026

BKS kan ze niet betalen, DTRH pas niet qua schema en Lowlands past niet genoeg qua publiek. Pinkpop is gewoon zeker.
Wil geen afbreuk doen aan de naam “The Cure”, maar zoveel gaan die nu ook weer niet kosten toch? Staan precies op alle festivals komende zomer, dus exclusiviteit moet je al niet betalen precies 🤣

Wil geen afbreuk doen aan de naam “The Cure”, maar zoveel gaan die nu ook weer niet kosten toch? Staan precies op alle festivals komende zomer, dus exclusiviteit moet je al niet betalen precies 🤣
BKS had Soulwax en Eefje de Visser als headliner dit jaar. The Cure is een iconische band, daar betaal je gewoon een degelijk prijsje voor.

Kom aan, dat je The Cure liever niet ziet is prima, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Parkcity Live anders de volgende kanshebber?
Bospop met 30.000 a 35.000 dagbezoekers, met een prijskaartje voor headliners dat past bij The Cure en ticketprijzen die passen en een doelgroep die past.
Naar mijn mening past dat uitstekend...

en ja, ik zal niet blij worden met een komst van The Cure, heb ze 2x op Pinkpop gezien en dat was meer dan genoeg

• Leuk
Waarderingen: jeff250381 en Sven-j
ben wel benieuwd of Pinkpop eens een keer eerder in de verkoop schiet dan Rock Werchter! Die gaan de festivalgangers laten wachten tot 21 november?

• 100
Waarderingen: brutus257
Nja, agree to very disagree dan. Mij maakt het niet zo veel uit persoonlijk. Maar als The Cure NL bezoekt, zie ik het echt niet gebeuren dat het anders dan een los concert of Pinkpop is.
Zo hele gekke opmerking is dit toch niet van Dennis? Een uitverkocht Bospop heeft een veld van 35k aan mensen. Meer dan BKS en volgens mij ongeveer hetzelfde als DTRH. En bovendien is het meer spot on qua doelpubliek dan Pinkpop en DTRH. Ik zie The Cure op Bospop hartstikke goed werken eigenlijk.

Zo hele gekke opmerking is dit toch niet van Dennis? Een uitverkocht Bospop heeft een veld van 35k aan mensen. Meer dan BKS en volgens mij ongeveer hetzelfde als DTRH. En bovendien is het meer spot on qua doelpubliek dan Pinkpop en DTRH. Ik zie The Cure op Bospop hartstikke goed werken eigenlijk.
Werken misschien wel, maar qua budget toch sowieso niet haalbaar voor Bospop? Al heb ik daar eerlijk gezegd geen zicht op, ben wel eens benieuwd eigenlijk

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Bospop deelt toch niet of nauwelijks headliners met Werchter? Ik vind The Cure ook een mismatch met DTRH en te groot voor BKS (hoe zij de laatste edities vormgeven). Of het zou werken op Bospop en haar publiek, misschien wel ja, maar ik zie het echt niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje
Bospop deelt toch niet of nauwelijks headliners met Werchter? Ik vind The Cure ook een mismatch met DTRH en te groot voor BKS (hoe zij de laatste edities vormgeven). Of het zou werken op Bospop en haar publiek, misschien wel ja, maar ik zie het echt niet gebeuren.
Zou het vanuit Bospop ook niet handig vinden om een headliner te delen met een veel groter festival 100km verderop, die zeer waarschijnlijk een veel beter dagprogramma hebben. Of The Cure dan groot genoeg is om een dag Pinkpop en Werchter goed te verkopen trek ik ook zeer in twijfel. Werchter komt wel goed maar Pinkpop mag wel echt een top dagprogramma hebben willen ze die dag goed verkopen.

Een band die overal in europa op de grote majors als headliner geboekt wordt zit over het algemeen niet echt in het budget van Bospop toch of zie ik dat verkeerd? Die boeken hun headliners toch in een hele andere prijscategorie?

Bospop boekt niet zo'n relevante headliners normaliter. Maar who knows... 🙃

Dit is het gevalletje 2025 en 2024 all over als je the cure niet hebt

in 2025 moest je linkin park halen en 2024 Dua Lipa
beide hadden toen ook de wind in de zeilen, zoals the cure dat nu heeft.
het mag niet je ding zijn, maar qua populariteit is the cure een zeer goede boeking om te halen als festival.

Users who are viewing this thread