Pinkpop 2026

Nou ja, als je headliners ook al staan op 25 andere festivals wat maakt het dan uit of je de 3e of de 25e bent in de rij van bekendmakingen.... Het exclusieve is er dan al af natuurlijk
Als 50 man dezelfde schoenen hebben, heb ik ze toch echt liever als eerst. Ook qua media-aandacht. En Werchter zal wel ook weer sneller in de verkoop gaan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Denk dat Pinkpop echt wel mensen kwijt raakt aan Rock Werchter. Vorig jaar zelf naar Werchter gegaan, puur voor de lineup.
Dat weet ik wel zeker,in mijn vriendenkring dit jaar al 3 man afgehaakt en ook naar RW gegaan.Als de line-up '26 ook weer tegenvalt dan haken er nog meer af zeker als een 1 v/d 3 headliners Pitbull is.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ja pinkpop moet in dat opzicht de kaarten wat eerder op tafel gooien.

Mensen willen gewoon duidelijkheid. Dat en FOMO laat mensen pakken naar wat wél welkom is.

Als 50 man dezelfde schoenen hebben, heb ik ze toch echt liever als eerst. Ook qua media-aandacht. En Werchter zal wel ook weer sneller in de verkoop gaan.
Volledig gelijk maar het is een discussie die al jaren terug komt. Pinkpop zit altijd laat in de aankondigingen, doet ook niet aan bv early birds. Je kan het al bijna invullen. Site gaat op de schop na de herfstvakantie. Vervolgens worden er over een periode van vermoedelijk zeg 3 a 4 weken wat namen gedropt. Hierbij zitten dan wel alle headliners waarna de verkoop van start gaat. De datum start van de verkoop krijgt geen apart media bericht maar wordt bekend gemaakt bij 1 van de headliners.....

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Volledig gelijk maar het is een discussie die al jaren terug komt. Pinkpop zit altijd laat in de aankondigingen, doet ook niet aan bv early birds. Je kan het al bijna invullen. Site gaat op de schop na de herfstvakantie. Vervolgens worden er over een periode van vermoedelijk zeg 3 a 4 weken wat namen gedropt. Hierbij zitten dan wel alle headliners waarna de verkoop van start gaat. De datum start van de verkoop krijgt geen apart media bericht maar wordt bekend gemaakt bij 1 van de headliners.....
hopelijk doen ze de start verkoop eerder dan de laatste week november... 🙈

benieuwd of ze wel een inschrijving voor presale inzetten?

hopelijk doen ze de start verkoop eerder dan de laatste week november... 🙈

benieuwd of ze wel een inschrijving voor presale inzetten?
Ach het is maar eens praten maar ben wel eens benieuwd hoe ze tot een bepaalde strategie komen. Waarom geen early birds?? En waarom je headliners niet eens wat meer aandacht geven op je socials zoals andere festivals dat doen.

Ik hoop vooral dat ze LP links laten liggen als ze ook bands of artiesten kunnen boeken die niet al zo vaak in de buurt te zien zijn geweest afgelopen periode.

• Metal!
Waarderingen: EFDEE
Ik hoop vooral dat ze LP links laten liggen als ze ook bands of artiesten kunnen boeken die niet al zo vaak in de buurt te zien zijn geweest afgelopen periode.
Het aanbod van headliners dit jaar is erg groot zo vertelde Jimmy al. Ik had bv Nick Cave ook nooit op Live is Live verwacht. Ik denk dat er nog wel eens wat verrassingen kunnen zijn hier en daar.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Het aanbod van headliners dit jaar is erg groot zo vertelde Jimmy al. Ik had bv Nick Cave ook nooit op Live is Live verwacht. Ik denk dat er nog wel eens wat verrassingen kunnen zijn hier en daar.
Nick Cave op Pinkpop, dat zou pas een verrassing zijn 🤣 Maar nee inderdaad, er zijn sowieso nog tourplannen van headliners waar we nu nog niet van afweten

Nick Cave op Pinkpop, dat zou pas een verrassing zijn 🤣 Maar nee inderdaad, er zijn sowieso nog tourplannen van headliners waar we nu nog niet van afweten
Nou ik had Cave eerder op Werchter verwacht maar ze zetten hem gewoon op Live is live. Dan zal Werchter wel goed in z'n headliners zitten. Dus wie weet wat we krijgen op PP.....

Wel met de kanttekening dat veel headliners die op RW kunnen staan niet meteen logisch zijn voor Pinkpop. Die headlinerpoule is veel groter.

• Leuk
Waarderingen: elo
En daardoor weiger ik gewoon te geloven dat Pitbull een van de headliners is.

Het zou zo maar eens kunnen dat ze op deze 55ste editie met een klapper komen, je wil toch niet ondersneeuwen onder de rest.

Users who are viewing this thread