Hulp gezocht: Audio opnemen en vervolgens laten uitschrijven

• Onderwerp starter Onderwerp starter slyke
  • Startdatum Startdatum

slyke

Sunset slot
9 jan 2018
2.328
1.607
Ik heb een aantal video's met gesproken teksten, vergaderingen opgenomen met Teams.
Bestaat er een degelijke manier om audio van deze vergaderingen op te nemen terwijl ik die afspeel?
En vervolgens zou ik graag die audio opname (in wav, MP3, ...) willen laten uitschrijven door een systeem, dus gewoon de tekstvorm van de gesproken taal.

Het zou mij heel hard vooruit helpen om de vergaderingen te kunnen bekijken, zonder telkens om de minuut op pauze te moeten duwen om notitie te nemen.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?

Tnx!

Je zoekt denk ik Audacity met WASAPI, heb ik goede ervaringen mee. Staat in dat artikel beschreven. Is dat ongeveer wat je zoekt?

Je kan dan de opnames aan een speech to text programma geven die dan automatisch een transcriptie maken.
Hey, dankjewel.
Ja, voor de eerste stap lijkt dat te volstaan.

En ik ontdek nu opeens dat je blijkbaar gewoon via Word een sound-bestand kan aanleveren.
Using Microsoft Word's Transcribe Feature
This is a built-in tool for Microsoft 365 subscribers.
Open Word: Launch a new or existing document in Microsoft Word.
Access Transcribe: On the Home ribbon, find and select Dictate (the microphone icon), then choose Transcribe from the dropdown menu.
Upload Audio: In the Transcribe pane that appears, select Upload audio and choose your audio file from your computer. Supported formats include .wav, .mp4, .m4a, and .mp3.
Wait for Transcription: The transcription may take some time, depending on the file length and your internet speed. You can do other work while it processes.
Review and Save: Once complete, the text will appear in the Transcribe pane, and you can review, edit, and add the transcription to your document.

Had al aan chatgpt de vraag gesteld, maar die verwees door naar allerlei AI tools.

Morgen eens uittesten of dit daadwerkelijk werkt.

Het ideale zou zelfs zijn dat er tekst geschreven wordt in real time wanneer ik een opgenomen meeting afspeel, maar dat lijkt wishful thinking waarschijnlijk...

Word is blijkbaar beperkt tot 300 min/ maand, dus dat wordt hem niet

Ik kreeg deze wel eens aangeraden, is blijkbaar 3x 30m gratis per dag.
Super super super hard bedankt! 😍💕✨👍😎
Deze doet het perfect voor mij.

Ik was intussen begonnen met Transkriptor, een gelijkaardige app, maar die liet echt volledige zinnen vallen.
Een woordje her en der kan ik mee leven, maar gehele zinnen is toch écht not done.

Maar deze van jou doet het perfect.
Zelfde audio-opnames getest zoals ik bij Transkriptor gebruikt heb, en het resultaat is verbazingwekkend.
Een paar woordjes verkeerd op een meeting van 20 minuten, maar in zijn geheel eigenlijk perfect resultaat.

Grappig ook dat hij onmiddellijk begrijpt wanneer iemand zich verspreekt.
Bijvoorbeeld: "Dit probleem moet aangepakt worden door het kantoor van Gent, excuseer het kantoor van Rotterdam, bedoel ik" wordt onmiddellijk neergeschreven als "Dit probleem moet aangepakt worden door het kantoor van Rotterdam" 🤗.
Ja, blij mee.

Super thanks!
Zou deze zelf waarschijnlijk nooit overwogen hebben, dus fantastisch dat je deze deelde!

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Thisso

Users who are viewing this thread