Rock Werchter 2026

Maar waarom stond Muse niet vorige editie op Rock Werchter als vervanger van Kings of Leon (zoals op sommige andere festivals)? Ik hou er toch wat rekening mee.

Zeker met een verwacht nieuw album in aantocht.
Kunnen natuurlijk vele redenen voor zijn:
- Sam Fender had contractueel de afsluitende spot en Muse wilde niet als voorlaatste spelen
- RW had in tegenstelling tot de andere festivals nog een coheadliner staan, dus de meerkost van Muse was niet gerechtvaardigd
- Organisatorisch paste het niet om die dag in België te passeren
- ...

Wat jij zegt kan ook kloppen hoor. Maar voorlopig is die tourkalender zo akelig leeg. Men zou op zijn minst denken dat ze ook wat in het voorjaar van 2026 gaan doen, met die nieuwe plaat op komst.

Idealiter vraag ik graag een Olivia Dean of Raye erbij samen met een een stadionrockgroep ipv mumford en 21.

Ik houd wel van Olivia Dean maar dat zou als headliner toch wel heel erg boring zijn. Los van dat ik haar niet op die spot (door Werchter) geboekt zie worden…

• Leuk
Waarderingen: koolket
Maar waarom stond Muse niet vorige editie op Rock Werchter als vervanger van Kings of Leon (zoals op sommige andere festivals)? Ik hou er toch wat rekening mee.

Dat was toch duidelijk, die festivals hadden KoL als headliner geboekt en Muse gaat niet voor sam fender subben.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Muse was te duur, Yungblud is dan een veel goedkopere optie gebleken. En je moet toegeven dat hij wel goed was op RW als headliner.

OYAFESTIVALEN heeft al namen gelost (The Cure, Amyl and the sniffers op 12 aug). .Komen aankondigingen NOS Alive en Open'er pas om 21h of 9h vanavond? Vreemd tijdstip om namen te droppen.

OYAFESTIVALEN heeft al namen gelost (The Cure, Amyl and the sniffers op 12 aug). .Komen aankondigingen NOS Alive en Open'er pas om 21h of 9h vanavond? Vreemd tijdstip om namen te droppen.
Volgens mij is Oya nog bezig met droppen.

Users who are viewing this thread