Rock Werchter 2026

Gevoelsmatig toch wel weer minder toffe headliners die over blijven. Vooraf weer veel fijne geruchten zoals vorig jaar, maar de spoeling wordt met de dag weer dunner en de écht (naar mijn smaak) toffe namen lijken weeral niet te komen. Ben benieuwd wat er de komende weken nog uit de hoge hoed komt, ofdat we alle mogelijke headliners wel genoemd hebben.

Dus ze gaan The Cure als eerste droppen allicht? Daarna The XX, Gorillaz en Mumford en een pakketje voor de start van de verkoop eind oktober?
Allemaal mooie namen en zou ze gaan kijken maar dan mis ik nog de 1 a 2 echt grote stadionacts die Werchter toch altijd weet te strikken. Linkin Park, Olivia Rodrigo, Dua Lipa, Metallica. Die categorie. Ben benieuwd wat nog volgt uit die categorie. Of wordt het een editie met 4 erg sterke cohead constructies? Ben echt benieuwd!

• Leuk
Waarderingen: phil
Jimmy hintte al naar een klassieke Werchter-Lineup dus ik zie ze wel werken met goeie Co-Heads.

Genre (en dit is een pure gok)

The Cure - The XX
Turnstile - Gorillaz
Lorde - Mumford & Sons
Twenty One Pilots - Fred Again..

• Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel
Jimmy hintte al naar een klassieke Werchter-Lineup dus ik zie ze wel werken met goeie Co-Heads.

The Cure - The XX
Turnstile - Gorillaz
Lorde - Mumford & Sons
Hier wil ik op afkloppen. Twee (voor mij) mindere headliners, 6 voltreffers.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

The Cure - The XX
Turnstile - Gorillaz
Lorde - Mumford & Sons
Ja oké dan ben ik ook wel om!

The Cure - The XX
Turnstile - Gorillaz
Lorde - Mumford & Sons
Goh, ik weet niet of het effectief een klassieke Werchter line up zal zijn. Maar mijn gevoel zegt min of meer ook wat jij gokt in elk geval. Wat daarop wel neerkomt.

Waar zou Nick Cave belanden?

Goh, ik weet niet of het effectief een klassieke Werchter line up zal zijn. Maar mijn gevoel zegt min of meer ook wat jij gokt in elk geval. Wat daarop wel neerkomt.

Waar zou Nick Cave belanden?
Wie doet de Classic is ook de vraag!

Ik doelde eigenlijk meer op Imagine Dragons.
Veel bombast, weinig inhoud, elk nummer klinkt hetzelfde, vrij veel leegloop ook.

Vroeger nog wel fan van geweest, maar hun nieuwe muziek klinkt telkens slechter en slechter en mijn eigen smaak ook geëvolueerd uiteraard

En aangezien The Cure mogelijk op Primavera Porto staat, zal het hen misschien niet zijn.
The Cure speelt op de Porto vrijdag op Nova Rock. Dus tenzij ze Portugal en Oostenrijk in twee dagen doen, zie ik die wel op NOS Alive verschijnen.

Edit: moet toch wel weer terugdenken aan die vreemde BKS geruchten van vorig jaar. Bovenstaande maakt The Cure als afsluiter van de BKS zondag wel weer goed mogelijk. Maar dan nog zie ik ze eerder naar Pinkpop gaan.

The Cure speelt op de Porto vrijdag op Nova Rock. Dus tenzij ze Portugal en Oostenrijk in twee dagen doen, zie ik die wel op NOS Alive verschijnen.

Edit: moet toch wel weer terugdenken aan die vreemde BKS geruchten van vorig jaar. Bovenstaande maakt The Cure als afsluiter van de BKS zondag wel weer goed mogelijk. Maar dan nog zie ik ze eerder naar Pinkpop gaan.
En dan zou dat gelekte lijstje van vorig jaar wel 1 op 1 beginnen opgaan met volgend jaar.

Een Pools artikel van vandaag gaf volgende mogelijke headliners voor Open'er: Sabrina Carpenter (meest genoemd), Justin Bieber, Cardi B, The Cure
en als belangrijke acts: Little Simz, Gorillaz, Pink Pantheress, Adisson Rae, Jade, Wet Leg, Ethel Cain en Rolemodel. Last but not least wordt Olivia Dean genoemd. Sommige van die acts, indien bevestigd, komen tevens op RW.

• Verdrietig
Waarderingen: Knightofmuser

Users who are viewing this thread