Graspop Metal Meeting 2026

Ik snap dat jaarlijks terugkomende gebash op de headlinestatus van Volbeat echt niet. Die band is al jaren uitgesproken headliner en de wei staat altijd goed gevuld. Veel mensen kunnen een groot deel van de show zonder problemen meezingen. Dus deal with it. Volbeat is zonder twijfel een headliner en veel mensen worden er blij van.

Ik kan hier ook wel elke keer verkondigen dat ik Scorpions slappe hap vind en Def Leppard absoluut geen headliner. Het voegt niks toe en wordt er ook niet gezelliger op hier.

Ik snap dat jaarlijks terugkomende gebash op de headlinestatus van Volbeat echt niet. Die band is al jaren uitgesproken headliner en de wei staat altijd goed gevuld. Veel mensen kunnen een groot deel van de show zonder problemen meezingen. Dus deal with it. Volbeat is zonder twijfel een headliner en veel mensen worden er blij van.

Ik kan hier ook wel elke keer verkondigen dat ik Scorpions slappe hap vind en Def Leppard absoluut geen headliner. Het voegt niks toe en wordt er ook niet gezelliger op hier.
Voila headliners zijn er om het festival uit te verkopen. Wil je ze niet zien? Er is altijd wel een alternatief. Niemand die je verplicht ernaar te gaan kijken.

Voila headliners zijn er om het festival uit te verkopen. Wil je ze niet zien? Er is altijd wel een alternatief. Niemand die je verplicht ernaar te gaan kijken.
Precies dit! Dit jaar van de 8 headliners heb ik enkel Korn gezien, misschien 1 of 2 nummers van andere headliners, maar voor de rest stond ik bij andere stages. En dan zeg ik niet dat het slechte namen waren. Het waren allemaal namen die goed verkopen.

• Leuk
Waarderingen: Imag, Eno en saurus

Voor alle duidelijkheid: GMM en Volbeat doen just wa ze willen. Met mij hoeven ze geen rekening te houden hoor.

Maar persoonlijk vind ik het zonde van de plek. Wat, geloof ik, ook wel kan op een forum? Ik volg je helemaal wat Def Leppard en Scorpions betreft. Maar daar heeft ook al 50% van toegezegd. Plaatsjes worden duurder. En dan hoop ik op ander geschut dan Volbeat. Vorige edities ga ik bij een mindere naam ook gewoon naar een ander podium, het is niet mijn Main 😅

Het hoeft wat mij betreft zeker niet in te boeten op de gezelligheid maar een groot deel van een forum dient toch om te schaken met namen, meningen, persoonlijke goesting,…?

Voor alle duidelijkheid: GMM en Volbeat doen just wa ze willen. Met mij hoeven ze geen rekening te houden hoor.

Maar persoonlijk vind ik het zonde van de plek. Wat, geloof ik, ook wel kan op een forum? Ik volg je helemaal wat Def Leppard en Scorpions betreft. Maar daar heeft ook al 50% van toegezegd. Plaatsjes worden duurder. En dan hoop ik op ander geschut dan Volbeat. Vorige edities ga ik bij een mindere naam ook gewoon naar een ander podium, het is niet mijn Main 😅

Het hoeft wat mij betreft zeker niet in te boeten op de gezelligheid maar een groot deel van een forum dient toch om te schaken met namen, meningen, persoonlijke goesting,…?
Naar mijn gevoel zitten we nu wel reeds in een andere fase. We zien de line-ups van diverse festivals verschijnen, dus kunnen we al gerichter gaan gokken en voorspellen.

Van welke tourende, reeds aankondigde namen, zijn voor jou dan de 7 overige headliners?

We konden het geweten hebben. Als ik hun bericht van eergisteren vertaal staat er letterlijk "onze drankfamilie breidt uit"

200.gif

Naar mijn gevoel zitten we nu wel reeds in een andere fase. We zien de line-ups van diverse festivals verschijnen, dus kunnen we al gerichter gaan gokken en voorspellen.

Van welke tourende, reeds aankondigde namen, zijn voor jou dan de 7 overige headliners?
Voor mij zouden Gojira, Pantera, Parkway Drive, Deftones, A Perfect Circle en zelfs Sleep Token en Bring Me The Horizon leuke namen zijn.

En we zijn inderdaad naar die laatste rechte lijn aan het gaan maar dat neemt volgens mij niet weg dat we mogen vertellen wat fijn of niet is. Ik weet ook dat ik niks in de pap heb te brokken als ze morgen Volbeat aankondigen. Genoeg andere podia.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: J00st
2026 appears to be an absolute wildcard in my opinion. There's so many headline-worthy bands available and we won't get all of them, so it's impossible to predict what exactly we'll be getting.

Could be the best or worst headline in years. Who knows.

For me, there's stuff available that I'd love to see: A Perfect Circle, Marilyn Manson, Deftones, Bad Omens, Limp Bizkit, maybe even The Cure, MCR, Slayer etc.
I could also be in bad luck and we're ending up with Volbeat - Sabaton - Sleep Token - Within Temptation as a headline quartet, which would be the absolute worst case for me. Exciting times for sure.

Breaking Benjamin op Graspop kan toch bijna niet meer missen zou je zeggen🤩

Samen met SOAD, BMTH en MCR toch wel de grootste must see's voor komende zomer. SOAD ticket is al in de pocket, BMTH verwacht ik ook op GMM, dus dan moet alleen MCR nog ergens verschijnen.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Lars.

Users who are viewing this thread