ES Primavera Sound Festival 2026

Beide namen speelden al in het verleden op Primavera. Maar indien waar, top natuurlijk.
Ja, maar lang geleden natuurlijk. The Cure alweer van 2012, met Mad Cool die ze in 2019 weg gritste.

Ik zie ze dat dit jaar zomaar eens doen met Nick Cave. Geen Primavera maar eens Mad Cool. Puur buikgevoel.

Heeft iemand enig idee wanneer we officiële aankondiging kunnen verwachten? Aankomende week wellicht al?

Gokje:
Tame Impala
The xx
Lorde

Turnstile
Doechii
KATSEYE
Big Thief
Addison Rae
CMAT
Interpol (woensdag)
Lola Young

Edit: en nog een rapper of twee, ofzo. Simz? Young Thug?

Gokje:
Tame Impala
The xx
Lorde

Turnstile
Doechii
KATSEYE
Big Thief
Addison Rae
CMAT
Interpol (woensdag)
Lola Young

turnstile stond er afgelopen editie toch nog?

Gokje:
Tame Impala
The xx
Lorde

Turnstile
Doechii
KATSEYE
Big Thief
Addison Rae
CMAT
Interpol (woensdag)
Lola Young

Rosalia en The Cure gaan ook niet missen denk ik. Turnstile en CMAT stonden er dit jaar al.

Gorillaz, Sabrina Carpenter, Radiohead, Lorde, My chemical Romance, Rosalia, the XX, Nick Cave, Justin bieber, Ethel Cain, Oasis, Frank Ocean en Florence and the Machine zijn genoemd als mogelijke belangrijkste namen voor Primavera Sound
Leuk dat de stagiair ook iets om handen had vandaag.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gorillaz, Sabrina Carpenter, Radiohead, Lorde, My chemical Romance, Rosalia, the XX, Nick Cave, Justin bieber, Ethel Cain, Oasis, Frank Ocean en Florence and the Machine zijn genoemd als mogelijke belangrijkste namen voor Primavera Sound
Justin Bieber verwacht ik eigenlijk wel.

Radiohead alleen al zou het bijna een instant buy maken.

Rosalia werd geboren in 1992. Het design is dit jaar geïnspireerd op de Olympische spelen in Barcelona in 1992.

En raad eens wanneer ze jarig is? 25 september... de dag van aankondiging.
Of de 5 ringen verwijzen naar de reunie van radiohead, lijkt me voor primavera een musthave, voor hun een droomheadliner!

Justin Bieber verwacht ik eigenlijk wel.

Radiohead alleen al zou het bijna een instant buy maken.
Zo'n post waarbij ik niet snap of het nou een grapje is of serieus. Justin Bieber op Primavera is niet helemaal een match lijkt mij 😅

Zo'n post waarbij ik niet snap of het nou een grapje is of serieus. Justin Bieber op Primavera is niet helemaal een match lijkt mij 😅
Tja, zijn nieuwe sound lijkt zich wel beter te lenen voor de alternatieve festivals. En als Sabrina Carpenter kan, waarom niet Bieber?

Zou een verschrikkelijke domper zijn, maar onmogelijk lijkt het me niet.

Justin is te duur voor Primavera. Voor Coachella vroeg hij vijf miljoen euro per weekeinde of tien miljoen euro, een nieuw record. In de USA is hij enorm groot en succesvol als zanger bij ons is het heel wat minder.

Tja, zijn nieuwe sound lijkt zich wel beter te lenen voor de alternatieve festivals. En als Sabrina Carpenter kan, waarom niet Bieber?

Zou een verschrikkelijke domper zijn, maar onmogelijk lijkt het me niet.
Sabrina Carpenter is voor mainstream popmuziek ook gewoon kwaliteit en haar liveshow was muzikaal uitstekend (uitgebreide liveband en al helemaal geen playback). Daarnaast was er sprake van een enorme pophype met Sabrina naast Charli xcx en Chappell Roan als meest prominente voorbeeld. Ze heeft bovendien geen last van een imagoprobleem (ondanks de seksistische albumcover-rel). Ik moet eerlijk bekennen dat ik de nieuwe muziek van Bieber niet geluisterd heb, maar de weerstand die ik, als alternatieve muziekliefhebber die ook van popmuziek kan houden, voel bij JB, daar kan ik niet de enige in zijn. Lijkt me PR-technisch een ramp en schrikt de tradionionele Primavera ganger af.

• Leuk
Waarderingen: pongolesi

Users who are viewing this thread