Graspop Metal Meeting 2026

Donderdag: Iron Maiden + Sabaton
Vrijdag: Within Temptation + Volbeat
Zaterdag: BMTH + Limp Bizkit + Electric Callboy
Zondag: Twisted Sister + Def Leppard

En dan Maiden vermoedelijk vervangen voor een andere naam?
Ghost?

Als dit het zou worden, met Ghost ipv Maiden, zou ik donderdag en zaterdag zeker willen gaan! Sabaton doet me dan niet heel veel, dus zou echt voor Ghost gaan dan. BMTH met Electric Callboy lijkt me ook erg mooi!

• Leuk
Waarderingen: Lars. en PreFXDesigns
Ghost?

Als dit het zou worden, met Ghost ipv Maiden, zou ik donderdag en zaterdag zeker willen gaan! Sabaton doet me dan niet heel veel, dus zou echt voor Ghost gaan dan. BMTH met Electric Callboy lijkt me ook erg mooi!
ghost en sabaton zijn op dit moment 2 south headliners, allebei met stevige productie, die gaan ze zeker niet op dezelfde dag zetten. Ik zie volbeat dan terug eerder north zoals enkele jaren geleden.

ghost en sabaton zijn op dit moment 2 south headliners, allebei met stevige productie, die gaan ze zeker niet op dezelfde dag zetten. Ik zie volbeat dan terug eerder north zoals enkele jaren geleden.
Ghost kan toch prima leven met North stage HL?

Van alle namen die de afgelopen dagen voorbij zijn gekomen kan ik zo ongeveer onderstaande verdeling maken.

Ga ik al live zien dit jaar: Volbeat, Bad Omens, Three Days Grace, The Plot In You

Wil ik (heel) graag zien: A Perfect Circle, Ice Nine Kills, Breaking Benjamin, Royal Republic, All Time Low, BMTH, Papa Roach, Architects, Within Temptation, P.O.D., Imminence, Lndmvrks, Electric Callboy, Babymetal, Trivium, Limp Bizkit, Marylin Manson, The Offspring

Echt al een lange lijst aan artiesten (los van of het haalbaar is voor GMM) voor wie ik een combiticket zou willen aanschaffen. Als het affiche deze kant op gaat, zou het wel eens de eerste keer combi GMM kunnen worden ipv RW.

Zul je zien dat die ook met een ijzersterke line up komen waardoor de keuze alsnog onmogelijk wordt šŸ‘€

Het gaat met al deze namen te zien nog moeilijk worden om niet teleurgesteld te worden op een gegeven moment
2026 wordt een knal jaar das duidelijk

Ik hoop nu effectief wel dat maiden niet op herhaling komt, er zijn gewoon teveel bands om die 8 plekken zo al op te vullen.

1 ding is zeker, november is nog LANG

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Veel leuke namen al! šŸ˜
Met zo'n uitgebreide HL pool, lijkt het mij toch logischer om voor een Ghost te gaan ipv Iron Maiden op donderdag bijvoorbeeld. We gaan nog ni alle troeven te zien krijgen 🤭

Maar 1 naam springt er verlopig toch torenhoog bovenuit voor mij, Breaking Benjamin 🤯 laat ze aub ergens in de buurt (Graspop of concert) komen šŸ™šŸ™šŸ™

Veel leuke namen al! šŸ˜
Met zo'n uitgebreide HL pool, lijkt het mij toch logischer om voor een Ghost te gaan ipv Iron Maiden op donderdag bijvoorbeeld. We gaan nog ni alle troeven te zien krijgen 🤭

Maar 1 naam springt er verlopig toch torenhoog bovenuit voor mij, Breaking Benjamin 🤯 laat ze aub ergens in de buurt (Graspop of concert) komen šŸ™šŸ™šŸ™
10j geleden en dezelfde week als graspop, als ze die niet hebben is er echt slecht geboekt imo

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Vind in feite een def leppard en mogelijk TS als head wel misstaan als je ziet welke hl's er allemaal zouden kunnen

Als je de plek van TS op andere festivals al ziet (1 of 2 al aangekondigd met meerdere namen denk ik?) dan lijkt het best prima een situatie te worden met beide namen op dezelfde mainstage

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ze hebben nog europese zaalshows tot half november. Zouden ze dan niet wachten met hun zomer tour aan te kondigen tot hun zaalshows voorbij zijn?
Dat is natuurlijk opzich wel een logische redenering. Maar tegelijkertijd lijken de affiches van Nova Rock en RaR aan de bovenkant al redelijk vol te zitten. En als we er vanuit gaan dat Ghost, Sleep Token, PwD en Gojira nog allemaal in de pijplijn zitten dan is het onmogelijk dat al die bands nog op die festivals erbij passen. Dan is het ofwel zo dat ze er een aantal niet geboekt ofwel dat een aantal van deze bands simpelweg niet beschikbaar zijn voor festivals in juni.

Zou Parkway Drive touren volgend jaar tijdens de juni festivals? Of gaan die Europa een jaar over slagen om aan nieuw album te werken? Download is alvast een mooi festival, tijdens Novarock. Hellfest, Graspop, Copenhell, ... . Genoeg plekken voor hun. Dat Rock Am Ring er niet bij is, is misschien omdat de tour pas start een week later? Of effectief toch werken aan een nieuw album, zeker na zoveel getourd te hebben en nu de 20ste verjaardagstour?

Gojira blijft angstvallig stil. PWD wil ik graag , ook voor mezelf. Gojira mag ook maar gewoon dat ik even kan op adem komen

Ghost en Sleep Token ook niks voorlopig. Maar komt misschien nog. Ik zie ze althans liever niet op de affiche. Nuja, tenzij het ook is om op adem te komen even.

Ik zie precies mensen vragen om Sabaton, Ghost en Iron Maiden op een dag. Not gonna happen eh mannekes. Iron Maiden zou 21 tot 23 h nemen. Perfect voor daarna na nog Sabaton OF Ghost, maar niet beide eh. Tegen 00 h 30 willen de omwonenden ook gaan slapen eh. En ook Sabaton en Ghost op een dag zie ik niet gebeuren wegens de producties die zeker bij Ghost veel beter tot hun recht komen in het donker. Sabaton is dan weer de band die geen slot voor 22 h nog aanvaard denk ik

Iemand vraagt of er al exclusieve shows zijn aangekondigd. Limp Bizkit heeft een exclusieve show in Spanje. En House of Protection een exclusieve festival show in Spanje. Naast Limp Bizkit zijn nog wat bands aangekondigd voor Resurrection met een exclusieve show in Spanje in 2026. Al stel ik mij altijd vragen bij die exclusiviteit. Want al die andere bands wil dus zeggen dat die volgend jaar nog minstens een Spaanse show hebben? Klopt dat altijd. Een exclusieve Spaanse show vind ik wel speciaal om te vermelden, maar een exclusieve Spaanse festivalshow ... Sorry House Of Protection but I am not impressed. Graspop zou natuurlijk nogal onnozel doen door iets exclusief voor BelgiĆ« aan te kondigen ... Bijna alles wat in BelgiĆ« speelt is exclusief want BelgiĆ« is zo klein 🤣. Slayer destijds exclusieve Benelux show (en dan nog farewell show, hoewel die farewell intussen tussen aanhalingstekens kan) klonk wel als een "wauwboeking". Benelux in zijn totaliteit namelijk is groter dan pakweg Denemarken of Zwitserland. Zo is er ook een festival, Pitfest, in het Noorden van Nederland. Die zijn kampioen in exclusiviteit te verzinnen ... Hadden zelfs "exclusieve Oost-Nederlandse" show verzonnen. Ocharme amper 1000 vierkante meter. Zelfs Amsterdam is groter denk ik šŸ˜…šŸ¤£

Edit: het was @Metalhead Liam die vroeg achter exclusief aankondigen

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread