Graspop Metal Meeting 2026

Getting your hoped up and ending up with Volbeat, rookie mistake :D
Yeah that happened a couple too many times haha.

With Maiden, their tour has a big RAR-shaped gap in its schedule, they haven’t announced any shows in southern Germany and they‘re touring under Dreamhaus which is the company behind Rock Am Ring.

Still curious to see what we can learn from next weeks festival announcements. There’s bound to be some interesting Graspop candidates in there.

• Leuk
Waarderingen: prins en Loek123
na een tijdje gooi ik er ook maar weer een gedachte in :

do. volbeat - gojira of parkway drive
vr. iron maiden - twisted sister
za. BMTH - ghost
zo. sabaton - def leppard

subs.oa helloween, arch enemy, amon amarth, bad omens, megadeth

iron maiden hoop/baseer ik op iets in hun tekst: we decided to revisit as many great Metal festivals as we could get to in this period.

Hopen op twee jaar achter elkaar exact dezelfde show te zien snap ik dan weer niet, dat is zelfs voor mijn favoriete bands to much.
Hoop dat ze het budget niet opnieuw aan maiden uitgeven, doe nu maar weer iets anders.

Iron maiden is goed maar inderdaad niet wenselijk 2x achter elkaar.
Met een andere show zou ik zeggen misschien dat ik ga kijken.

Met dezelfde show niet dan zijn de andere podia veel interessanter.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Hopen op twee jaar achter elkaar exact dezelfde show te zien snap ik dan weer niet, dat is zelfs voor mijn favoriete bands to much.
Hoop dat ze het budget niet opnieuw aan maiden uitgeven, doe nu maar weer iets anders.

Twee keer achter elkaar is inderdaad beter van niet, maar toch zou ik op het moment dat ik daar op de weide zou staan er geen moeite mee hebben wanneer een Rime of the Ancient Mariner wordt ingestart...

• Leuk
Waarderingen: prins
Overkill aan HL materiaal voor 26 en dan zie ik hier IM op herhaling geopperd worden. Dat zou echt triestig zijn..

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
na een tijdje gooi ik er ook maar weer een gedachte in :

do. volbeat - gojira of parkway drive
vr. iron maiden - twisted sister
za. BMTH - ghost
zo. sabaton - def leppard

subs.oa helloween, arch enemy, amon amarth, bad omens, megadeth

iron maiden hoop/baseer ik op iets in hun tekst: we decided to revisit as many great Metal festivals as we could get to in this period.
Iron maiden heeft al laten weten 2026 alleen plekken aan te sturen die 2025 niet aan bod zijn gekomen dus die kunnen we schrappen

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Koekdoos
dus waar we vooral aan denken hier lijkt dus

Twisted Sister
Bmth
Ghost
Volbeat
Parkway drive
Sabaton
Gojira?
Def leppard
Electric callboy

MCR?
Soad (wrs niet)
Helloween?

Goed genoeg imo allemaal

Misschien een Graspop parklife vandoen om dat allemaal op te vangen

Als ze toch op herhaling zouden staan komen ze waarschijnlijk wel met een andere (unieke?) setlist voor graspop lijkt me.

oei, ik heb wat los gemaakt om op iron maiden te hopen, mss iets te veel fan ;) maar mocht graspop ze kunnen krijgen zullen ze dit niet laten.
we zullen zien, anders gewoon ziggo dome.

• On fire
Waarderingen: Piebe71
oei, ik heb wat los gemaakt om op iron maiden te hopen, mss iets te veel fan ;) maar mocht graspop ze kunnen krijgen zullen ze dit niet laten.
we zullen zien, anders gewoon ziggo dome.
Daar komt commentaar of zoals steeds als er op herhaling zou gekomen worden. Ook in geval van Maiden (en ik zou zeggen zeker voor hen). En zeker in een jaar met overvloed

Predominantly is nu wel nie exclusively

Ligt eraan hoe je het bericht leest. Ik lees dat als vooral festivals, maar ook stadionshows. En dat het woordje predominantly daarop slaat en dus niks meer te maken heeft met of ze er al wel of niet hebben gestaan in 2025

Users who are viewing this thread