Werchter Parklife 2026

Tuurlijk, maar dan is de keuze voor ZG toch nóg vreemder?
Vind jij dat? Brutus ligt m.i. qua genre en doelgroep verder weg van LP als ZG. Bovendien zijn die écht overal te zien geweest de voorbije jaren. ZG heeft effectief een langere pauze genomen waarin hij niet tourde (ook niet met andere projecten) maar bezig was met zijn serie en pasgeboren kind.

Hiermee vel ik trouwens geen waarde-oordeel. Ik kan beide heel erg smaken.

Zornik leunt dan nog dichter aan bij LP maar toch al lang niet relevant meer?

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en PreFXDesigns
Vind jij dat? Brutus ligt m.i. qua genre en doelgroep verder weg van LP als ZG. Bovendien zijn die écht overal te zien geweest de voorbije jaren. ZG heeft effectief een langere pauze genomen waarin hij niet tourde (ook niet met andere projecten) maar bezig was met zijn serie en pasgeboren kind.

Nogmaals, dat ZG raakvlakken heeft ontken ik niet. Wel als je als organisator aangeeft de kaart van (alt)rock te trekken doorheen de hele festivaldag. Dan past ZG er niet.

Over Zornik... Tja, dan kan je evengoed hetzelfde van Papa Roach zeggen, toch?

Nogmaals, dat ZG raakvlakken heeft ontken ik niet. Wel als je als organisator aangeeft de kaart van (alt)rock te trekken doorheen de hele festivaldag. Dan past ZG er niet.

Over Zornik... Tja, dan kan je evengoed hetzelfde van Papa Roach zeggen, toch?
Papa Roach lijkt mij de laatste tijd wat aan relevantie te hebben gewonnen. Voor Zornik weet ik dat eig. niet.

Ik snap je bemerking hoor, maar rock/alternative is natuurlijk een breed begrip, zeker als je LP daar dan ook onder brengt. Ik denk dat de organisator eerder interpreteert dat het 'zowel jongeren als ouderen moet kunnen bewegen tot een mosh/circle pit' ofzo, haha

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Wel met andere projecten (Stikstof). Sinds 2018 heeft is er elk jaar een show geweest op onze grote festivals van hem solo of samen met het Stikstof collectief. Heb daarin dezelfde ZG moeheid als dat ik heb met Balthazar en zijn zonen ondanks dat ik ze allen kan smaken.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Nogmaals, dat ZG raakvlakken heeft ontken ik niet.
Dat ZG en LP relevante raakvlakken hebben dat ontken ik wel. De hele manier waarop die muziek is gecomponeerd, welke emoties ze raken en hoe de muziek beleefd wordt ligt mijlenver bij elkaar vandaan. Zowel binnen de Rock/Metal als binnen de Hip-Hop heb je zo onwijs veel subgenres dat het mi veel tekort door de bocht is om te zeggen 'Linkin Park heeft stukjes rap, dus de Vlaamse rapper Zwangere Guy past er wel bij'. Da's mijns inziens hetzelfde als zeggen dat Gorgoroth er wel bij past omdat Linkin Park ook binnen de Metal valt. Of Pommelien Thijs omdat Linkin Park ook een blonde zangeres heeft. Regi maar optrommelen voor de afterparty, want Linkin Park heeft ook een draaitafel.

De hele manier waarop die muziek is gecomponeerd, welke emoties ze raken en hoe de muziek beleefd wordt ligt mijlenver bij elkaar vandaan. Wat een onzin.
Zwangere Guy raakt denk ik zo mogelijk nog meer emoties dan LP met hun muziek. Eens dat het wat gek lijkt, maar het is geen Glints of Goldband he?

• Leuk
Waarderingen: jarne
Wel met andere projecten (Stikstof). Sinds 2018 heeft is er elk jaar een show geweest op onze grote festivals van hem solo of samen met het Stikstof collectief. Heb daarin dezelfde ZG moeheid als dat ik heb met Balthazar en zijn zonen ondanks dat ik ze allen kan smaken.
Net dat kan de reden zijn waarom ze 'm eens niet op RW zelf, maar een ander event zetten. Beetje verandering van spijs.

Honger is er anders nog genoeg. Die gaat straks in een uitverkocht ING Arena én Vorst Nationaal staan.

Ik snap de boeking zeker, meer dan genoeg overlap van fans onder jongeren. Dat jullie oude mannen maar even de Apero opzoeken dan indd ;)

• Haha
Ik ben Zwangere Guy-moe zonder hem ooit gezien te hebben.

Altijd ontweken, dat zal nu niet kunnen met dat ene podium :) Volgens mij een grave en sympathieke kerel hoor, maar dat nieuwe nummer bijvoorbeeld (Gorik pt. 2), dat hoeft niet voor mij.

Misschien is dat ook een bewuste zet van artiest/management om hem hier te zetten, in de hoop dat hij zijn fanschare kan vergroten. Er zullen heel wat mensen zijn die zich als geen fan van hem beschouwen, maar hij krijgt de kans die personen (waaronder mijzelf dus) te overtuigen. En eerlijk: zie hem daar nog in slagen haha. We gaan het zien.

In Duitsland staat er geen Berlijnse schlagerzanger op het programma op de dag van Linkin Park en Papa Roach.

Bijlagen

• Screenshot_20250923_182118_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250923_182118_Samsung Internet.jpg
    603,2 KB · Weergaven: 60
  • Leuk
Limp zou hier nog een goeie toevoeging zijn dan moeten we ze nergens anders vrezen op een hoge spot.
ZG - Papa Roach - Limp Bizkit - Linkin Park.
Nog ergens iets Meltheads achtig bij en dan nog een metalcore groep ofzo en we zijn rond.

Limp zou hier nog een goeie toevoeging zijn dan moeten we ze nergens anders vrezen op een hoge spot.
ZG - Papa Roach - Limp Bizkit - Linkin Park.
Nog ergens iets Meltheads achtig bij en dan nog een metalcore groep ofzo en we zijn rond.
Zet er nog Landmrvks en een Belgisch harder bandje bij idd, naast Limp Bizkit nog bovenaan 👍

• Leuk
Pennywise en the offspring zijn ook heel dicht in de buurt een paar dagen ervoor (Jera on air - Nederland).

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
En een Hot Milk als opener? Zie toch wat gelijkenissen met Emily in die frontvrouw, al wat moshpits vroeg op de dag...

Vecht voor papier I van zwangere zal de gemiddelde linkin park/rage/papa roach wel oke vinden, gaat wel lekker

• On fire
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread