Rock Werchter 2026

The tour begins on June 29 at Strawberry Arena in Stockholm – with Queens of the Stone Age as special guests and Acid Bath as the opening act. The concert will be the band's only concert in the Nordics in 2026!
Dat zegt niet zoveel toch? Gewoon een standaard promo tekstje, festivals zitten nog onder embargo, dus voorlopig is dit wat het is, maar dat kan zo veranderen.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Na het analyseren van 95 pagina's aan geruchten durf ik mijzelf wel een deskundige te noemen op het gebied van headliners 2026. Bij deze dus de officieuze (maar ongetwijfeld nauwkeurige) line-up van Werchter 2026:

Donderdag: The Last Dinner Party - Florence & The Machine - Chappell Roan - Stromae
Vrijdag: Kings of Leon - Twenty One Pilots - Mumford & Sons - Tame Impala
Zaterdag: Turnstile - Muse - Queens of the Stone Age - System of a Down
Zondag: Gorillaz - Radiohead - The Cure - Pearl Jam - 2manydjs
Al zou TLDP - Florence - Chappell in mijn ogen wel een mooi realistisch rijtje zijn. Zal rap uitverkopen.

But it means for Hellfest and Copenhell. Rock Werchter are probably in
Hellfest zie ik ook niet meer gebeuren nee, een volle week voor de tour start. Mijn punt is dat Copenhell, speciaal verplaatst naar het weekend dat deze tour start, er nog best bij zou kunnen komen. Dit soort promo tekstjes, zoals je eerder quote, zeggen echt vrij weinig op dat vlak. Daar zijn we op dit forum toch al vaak genoeg de mist mee in gegaan inmiddels.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel
The tour begins on June 29 at Strawberry Arena in Stockholm – with Queens of the Stone Age as special guests and Acid Bath as the opening act. The concert will be the band's only concert in the Nordics in 2026!
Als er nu had gestaan Scandinavië…

Concert is niet hetzelfde als festival, ze zijn soms slinks in de verwoordingen naar mijn ervaring

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Dat hebben we dan toch al met die Billie?
De doelgroep is oud én jong volk dus daarmee dat ik dat zeg, denk persoonlijk dat 2 oudere en 2 nieuwere headliners positief kan zijn. Zoals dit jaar (LP & GD oud en Yungblud/Sam Fender & OR nieuw)

• Leuk
Waarderingen: festibob
Concert =/= festivalshows, net zoals ze soms creatief omgaan met indoor/outdoor of West/Oost Europa (vasteland).

Maar toch een kleine les aardrijkskunde:
Nordics: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen Zweden, Åland, de Faeröer en Groenland.
Nordic Council (Schleswig): Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden.
Scandinavië: Denemarken, Noorwegen en Zweden.
Scandinavisch Schiereiland: Noorwegen en Zweden.
Fennoscandinavië: Noorwegen, Zweden, Finland, Karelië en Kola.

We mogen wel niet vergeten dat die teksten meestal geschreven worden door mensen die communicatie hebben gestudeerd en die vaak minder sterk zijn (of zwak begaafd) in wetenschappelijke vakken zoals aardrijkskunde.

Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat er komen jaar (zoals vanouds) een mooi gebalanceerd affiche is tussen oudere namen en nieuwe opkomende namen. De zaterdagavond worden de oude rockers al verwend. Een band als 21P zal er staan maar niet als grote headliner maar als co headliner. Wie weet staat Nick Cave er nog wel na. En Billie zou ik graag eens zien. Wel vind ik Benson Boone en Chappel Roan wel erg licht als headliners voor een groot festival als Werchter. Hooguit in een co-headline constructie.

Thursday

Twenty one pilots / Florence and the machine / The Blaze / Biffy Clyro

Friday

Radiohead / Tame Impala

Saturday

System of a Down / Queens of the stone age / The offspring

Sunday

The cure / Franz Ferdinand / Soulwax

• Leuk
Waarderingen: superginger en festibob

Users who are viewing this thread