Sport algemeen

Voelt wel meer als afbouwen richting pensioen bij Twente dan als blazoen op poetsen, maar coach bij Ajax zal hem ook niet helpen idd
Ik las over de ontslagpremies die hij gehad heeft. Als ik hem was zou ik hooguit nog ergens een bondscoachschap pakken en verder beetje genieten.

• Haha
Waarderingen: visdave34
Ik las over de ontslagpremies die hij gehad heeft. Als ik hem was zou ik hooguit nog ergens een bondscoachschap pakken en verder beetje genieten.
Precies! Ik zou me verder ook niet al te druk meer maken... Foppe de Haan weet nig wel een eilandje om te leiden.

Ik weet duidelijk minder van Twente dan bijvoorbeeld @luluasas , maar ik vind het ook hier zo'n brevet van onvermogen dat je een coach na 4 potjes de laan uitstuurt. Heel vorig seizoen en heel de zomer wist je wie de beste man is. Dan ben je toch een waardeloze beleidsbepaler als je met een trainer het seizoen ingaat en na 360 minuten zeker weet dat de trainer toch niet voldoet.
Mwoah, het ligt wel iets genuanceerder. Over heel 2025 staat Twente 11de. 26pt uit 22 duels. Dat is gewoon ondermaats. Het spel is sinds januari ook niet om aan te zien. Eigenlijk het hele vorige seizoen al, op de Europese wedstrijden na. Vooral Besiktas thuis was een onverwacht groot hoogtepunt.

Ik gunde Oosting meer tijd en meer geluk. Het is een sympathieke vent die echt voor het voetbal leeft. Ik hoopte dat het een lang en gelukkig huwelijk was geworden tussen Twente en hem. Maar dit zat er wel aan te komen.

Als je de tendens van vorig seizoen niet meteen de kop in kan drukken, weet je zeker dat het gaat door sudderen. PEC uit was meteen een dieptepunt die je maar 1x in het seizoen mag meemaken als Twente zijnde. Helaas volgde met Excelsior uit al snel een volgende misschien nog wel dieper dieptepunt. Dit sentiment had Oosting niet meer omgedraaid, helaas. Nee, ik verwacht geen plek bij de top 4 van NL, maar wel (een strijd om) Europees voetbal. Vandaar wel terecht ingegrepen en ik hoop ook dat het uiteindelijk een goed ingrepen is.

Ten Hag, op huus an!

Wordt ook flink overdreven. Aanval kun je nog niet veel over zeggen, Pjaca lijkt een hele goede aanwinst, Lammers mits fit is bovenkant eredivisie en Orjasaeter is een van de grootste talenten in jaren bij Twente. Middenveld, Hlysson is een goede speler, VD Belt valt flink tegen, Zerrouki kan het wel heeft hij bij ons bewezen. Verdediging en keeper, Unnerwall weet iedereen hoe goed hij is, Pröpper idem, Hilgers is er nog met Bruns, wie weet kan Lemkin ook wel wat. Backs met Rots en Van Rooij is ook bovenkant eredivisie.

Heb Oosting altijd een goede en sympathieke trainer gevonden maar hij krijgt zijn boodschap niet meer over, logische beslissing van Twente op een raar moment.
Ik zei bewust team en niet selectie. Ik vind het als team, voor zover ik van de buitenkant kan beoordelen, erg matig.

Lammers moet eerst maar eens topfit worden, max 10 goals.
Pjaca lijkt mij ook een prima speler, goed voor een goaltje of 8?
Orjasaeter ken ik niet, maar maakte er nog niet meer dan 6. Vooruit geven we ook 8.
Hlynsson is nou ook niet iemand die ze aan elkaar rijgt, maar we zitten er lekker in dus geven hem er ook 8.
Vd Belt en Zerrouki scoren nauwelijks. Samen 6 voor de moeite.

Lang verhaal kort, ik denk dat er ten eerste te weinig scorend vermogen is.

Het middenveld vind ik heel erg zoutloos en in die linie de baas zijn scheelt zoveel in wedstrijden.

Keeper en verdediging is wel in orde.

Mwoah, het ligt wel iets genuanceerder. Over heel 2025 staat Twente 11de. 26pt uit 22 duels. Dat is gewoon ondermaats. Het spel is sinds januari ook niet om aan te zien. Eigenlijk het hele vorige seizoen al, op de Europese wedstrijden na. Vooral Besiktas thuis was een onverwacht groot hoogtepunt.

Ik gunde Oosting meer tijd en meer geluk. Het is een sympathieke vent die echt voor het voetbal leeft. Ik hoopte dat het een lang en gelukkig huwelijk was geworden tussen Twente en hem. Maar dit zat er wel aan te komen.

Als je de tendens van vorig seizoen niet meteen de kop in kan drukken, weet je zeker dat het gaat door sudderen. PEC uit was meteen een dieptepunt die je maar 1x in het seizoen mag meemaken als Twente zijnde. Helaas volgde met Excelsior uit al snel een volgende misschien nog wel dieper dieptepunt. Dit sentiment had Oosting niet meer omgedraaid, helaas. Nee, ik verwacht geen plek bij de top 4 van NL, maar wel (een strijd om) Europees voetbal. Vandaar wel terecht ingegrepen en ik hoop ook dat het uiteindelijk een goed ingrepen is.

Ten Hag, op huus an!
Maar je gaat als club toch niet een seizoen beginnen omdat het een fijne kerel is en hij nog een kansje verdient? Om dan na twee zeperds in vier wedstrijden alsnog hem de laan uit te sturen.

Ik snap best dat Twente supporters begrijpen dat ie is ontslagen, maar (ik blijf mezelf wat herhalen), ik snap echt niet dat een clubleiding een seizoen ingaat met een coach die dan na een paar slechte potten weggestuurd wordt.

Ik zei bewust team en niet selectie. Ik vind het als team, voor zover ik van de buitenkant kan beoordelen, erg matig.

Lammers moet eerst maar eens topfit worden, max 10 goals.
Pjaca lijkt mij ook een prima speler, goed voor een goaltje of 8?
Orjasaeter ken ik niet, maar maakte er nog niet meer dan 6. Vooruit geven we ook 8.
Hlynsson is nou ook niet iemand die ze aan elkaar rijgt, maar we zitten er lekker in dus geven hem er ook 8.
Vd Belt en Zerrouki scoren nauwelijks. Samen 6 voor de moeite.

Lang verhaal kort, ik denk dat er ten eerste te weinig scorend vermogen is.

Het middenveld vind ik heel erg zoutloos en in die linie de baas zijn scheelt zoveel in wedstrijden.

Keeper en verdediging is wel in orde.
Een fitte lammers zou er toch echt wel meer gaan maken, vorig seizoen in een half seizoen dat hij meedeed 8 goals, bij Utrecht het seizoen ervoor 11 in een half seizoen. Als hij vanaf NAC weer een paar minuten kan maken en daarna fit blijft verwacht ik daar wel 15 goals van. Van Wolfswinkel kon je op basis van vorig seizoen ook nog wel een goal of 6-7 van verwachten als 2de spits. Rots, Ünuvar en Booth gaan nog wel als invallers een paar goals maken.

Wat er voor de rest als team beter moet worden is ook voor een groot deel de verantwoordelijkheid van de coach. Zelfs zonder scorend vermogen moet hij een team als Twente het kunnen laten opbrengen om 10 man van Excelsior kapot te spelen. Als je jou spelers dusdanig slecht kan bereiken dat je dat niet lukt heb je zelf ook gefaald.

Statistieken liegen niet, zijn ook niet zaligmakend.

Maar in de 2e tour of duty van Koeman heeft NL maar 3 van de 17 potjes tegen een land dat in de top 40 stond gewonnen. Dat is met deze groep toch gewoon heel slecht eigenlijk.

Een fitte lammers zou er toch echt wel meer gaan maken, vorig seizoen in een half seizoen dat hij meedeed 8 goals, bij Utrecht het seizoen ervoor 11 in een half seizoen. Als hij vanaf NAC weer een paar minuten kan maken en daarna fit blijft verwacht ik daar wel 15 goals van. Van Wolfswinkel kon je op basis van vorig seizoen ook nog wel een goal of 6-7 van verwachten als 2de spits. Rots, Ünuvar en Booth gaan nog wel als invallers een paar goals maken.

Wat er voor de rest als team beter moet worden is ook voor een groot deel de verantwoordelijkheid van de coach. Zelfs zonder scorend vermogen moet hij een team als Twente het kunnen laten opbrengen om 10 man van Excelsior kapot te spelen. Als je jou spelers dusdanig slecht kan bereiken dat je dat niet lukt heb je zelf ook gefaald.
Ik las Van Bommel als optie, dacht zelf aan Meijer, die heeft ook nog maar wat dagen Leverkusen voor zich volgens mij.

jezus wat een statistiek. Hoe de fuck ben je dan nog in de halve finales van een EK getuimeld
Heel veel geluk met de loting, mede door een heel slechte groepsfase op een fijn traject van de loting geraakt. Roemenië en Turkije na de groepsfase, toch?

Ik las Van Bommel als optie, dacht zelf aan Meijer, die heeft ook nog maar wat dagen Leverkusen voor zich volgens mij.
Ik zie v Bommel niet gebeuren tbh. Die heeft zich in het verleden vaak negatief uitgelaten over Twente. Denk dat er van beide kanten nog wat oud zeer zit. Jammer, want ik zou hem wel aan de bak hier willen zien. Meijer zit ik zelf niet op te wachten. Ruud v Nistelrooij misschien? Erik ten Hag is natuurlijk de droom kandidaat.

Ik zie v Bommel niet gebeuren tbh. Die heeft zich in het verleden vaak negatief uitgelaten over Twente. Denk dat er van beide kanten nog wat oud zeer zit. Jammer, want ik zou hem wel aan de bak hier willen zien. Meijer zit ik zelf niet op te wachten. Ruud v Nistelrooij misschien? Erik ten Hag is natuurlijk de droom kandidaat.
Vind Van Bommel wel een persoon die zich daaroverheen kan zetten, heeft voor zover ik weet ook goede gesprekken gehad met Twente over zijn zoon, die maakte dan zelf de keuze voor AZ maar dat maakt voor dit verhaal niet uit. Ruud v Nistelrooij zou ik ook een hele goede vinden maar zie ik nog niet snel komen. Meijer speelt echt prestatievoetbal maar ik ben geen fan van zijn spel. Hoorde de naam Van Den Brom ook maar ondanks dat ik het een sympathieke man vind denk ik niet dat het de goede man voor ons is. Jammer dat het voor Van Dinteren te vroeg komt want daar heb ik wel vertrouwen in, hopen dat hij assistent blijft.

Van Nistelrooij is een goede motivator, maar is tactisch echt onvoldoende onderlegd om een goede trainer te zijn. In zijn seizoen bij PSV was hij volledig onafhankelijk van de bevliegingen van Gakpo (eerste seizoenshelft) en Simons (tweede seizoenshelft). Ik zou dan eerder voor van Bommel gaan: hij is weliswaar op een lelijke manier bij PSV weggegaan, maar heeft de laatste jaren wel laten zien te zijn gegroeid.

jezus wat een statistiek. Hoe de fuck ben je dan nog in de halve finales van een EK getuimeld
Tsja je hebt ook gewoon geen top ploeg. Heel veel oerdegelijke voetballers. Maar welke spelers zijn nu wekelijks de belangrijkste spelers van hun Team op het allerhoogste niveau. Welke Nederlanders beslissen er nog kwart/halve/ en gewone finales in de Champions Leagues.

Net zo'n Reijnders erg knap hoor dat je het tot Man. City schopt, leuke eerste wedstrijd maar het is nog niet van het niveau Kevin de Bruyne. Barcelona rendeert ook prima zonder Frenkie de Jong.

Begrijp me niet verkeerd, geen verkeerde spelers. Maar we hebben heel weinig spelers die wedstrijden beslissen. Dat is ook wat je gister zag.

Tsja je hebt ook gewoon geen top ploeg. Heel veel oerdegelijke voetballers. Maar welke spelers zijn nu wekelijks de belangrijkste spelers van hun Team op het allerhoogste niveau. Welke Nederlanders beslissen er nog kwart/halve/ en gewone finales in de Champions Leagues.

Net zo'n Reijnders erg knap hoor dat je het tot Man. City schopt, leuke eerste wedstrijd maar het is nog niet van het niveau Kevin de Bruyne. Barcelona rendeert ook prima zonder Frenkie de Jong.

Begrijp me niet verkeerd, geen verkeerde spelers. Maar we hebben heel weinig spelers die wedstrijden beslissen. Dat is ook wat je gister zag.
Dumfries besliste de halve finale CL. Voor de rest mee eens hoor. Verdediging en middenveld gewoon heel goed, maar in de aanval is het net niet.

Dumfries besliste de halve finale CL. Voor de rest mee eens hoor. Verdediging en middenveld gewoon heel goed, maar in de aanval is het net niet.
tjah jullie beste spits wil niet meer opgeroepen worden
en dat is Vincent.
wat een ongelofelijk beest is dat
zo nuttig voor de ploeg. puur inzet
(geschreven met een antwerp bril)

Het is inderdaad al een jaar of tien onmogelijk een topspits klaar te stomen. Zie hem nu ook niet zo gauw, Meerdink heeft talent, maar zie dat ook niet als nummer 9 bij de clubs die hoge ogen in de CL gooien. Verdediging en middenveld is wel wereldklasse. En met Gakpo links en rechts een combi van Dumfries en Frimpong, zou je daar echt hoge ogen mee moeten kunnen gooien.

Ben het wel eens met @Indiaantje89 dat er puur voetballend die ene diamant ontbreekt, een Florian Wirtz op het midden bijvoorbeeld (al kan Slowakije ook dan pittig zijn).

Misschien Keessie Smit in de toekomst ;)?

Users who are viewing this thread