Filmtopic

thunderbolts was aangenaam
Deadpool 3 fijn maar bij een rewatch was dat al heel wat minder
Captain was pile of trash en fantastic moet ik nog zien (en blijkbaar ben ik de daredevil nieuwe reeks ook nog vergeten zien maar dat zal het niveau van de netflix reeksen niet halen toch)
Deadpool 3 is zo'n beetje het enige dat ik nog moet kijken (incl. alle Disney+ series). Totaal geen fan van Deadpool, baal er zelfs een beetje van dat die MCU canon is geworden, dus zal er toch een keer aan moeten geloven.

Vond de nieuwe Daredevil toch wel weer erg sterk hoor! Misschien net niet het niveau van de Netflix seizoenen, maar zeker het beste dat Disney+ heeft gemaakt, met Loki als close second. En ik heb ook wel een soft spot voor Wandavision.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Deadpool 3 is zo'n beetje het enige dat ik nog moet kijken (incl. alle Disney+ series). Totaal geen fan van Deadpool, baal er zelfs een beetje van dat die MCU canon is geworden, dus zal er toch een keer aan moeten geloven.

Vond de nieuwe Daredevil toch wel weer erg sterk hoor! Misschien net niet het niveau van de Netflix seizoenen, maar zeker het beste dat Disney+ heeft gemaakt, met Loki als close second. En ik heb ook wel een soft spot voor Wandavision.
Wanda vision was top imo

Ohja Loki, die was ook echt geweldig, seizoen 2 was zo goed en ben benieuwd wat die serie nog gaat betekenen voor Doomsday.

Nu we het toch over superheldenseries hebben. Peacemaker seizoen 2 is ook uit en seizoen 1 was echt geweldig. Aanrader!

Leuk artikel wel, over de beste acteer prestaties van de 21e eeuw. Wat mij betreft had de nummer 2 de nummer 1 moeten zijn: Daniel Day Lewis in There Will Be Blood. Weet nog toen ik die voor het eerst gekeken had en daarna iets ging googelen in de trant van "was dit de beste acteerprestatie ooit?", ik was gewoon een beetje perplex.

Heath Ledger en Denzel Washington ook terecht hoog gerankt voor hun rollen. Had zelf Russel Crowe in The Beautiful Mind nog wel toegevoegd ipv zijn rol in Gladiator (ook niet slecht natuurlijk).

Wat is jullie favoriet?

• Leuk
Waarderingen: Bubba en Davidd
Heb Mulholland Drive nog nooit gezien, moet die dus ook aan het lijstje gaan toevoegen. Daniel Day Lewis in There will be blood is het beste acteerwerk dat ik ooit heb gezien. Toni Colette in Hereditary had van mij ook top 5 gemogen, hoe ze daar geen Oscar voor heeft gekregen is mij nog steeds een raadsel.

Wat is jullie favoriet?
Oei dat vind ik echt een hele lastige vraag. Wat namen die in mij opkomen:

Cillian Murphy - Oppenheimer
Anthony Hopkins - The Father
Lukas Dhont - Close
Willem Dafoe - The lighthouse
Jesse Eisenberg - The Social Network

En dan mis ik nog acteurs uit een paar van mijn favoriete films zoals Lord of the Rings of Poor Things.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Pfoe, de overgrote meerderheid van die films ken ik niet eens... Dus in ieder geval even bookmarkje van gemaakt voor inspiratie!

Maar Heath Ledger (Batman), Russell Crowe (Gladiator) en Christopher Waltz (Inglorious Bastards).

Leuk artikel wel, over de beste acteer prestaties van de 21e eeuw. Wat mij betreft had de nummer 2 de nummer 1 moeten zijn: Daniel Day Lewis in There Will Be Blood. Weet nog toen ik die voor het eerst gekeken had en daarna iets ging googelen in de trant van "was dit de beste acteerprestatie ooit?", ik was gewoon een beetje perplex.

Heath Ledger en Denzel Washington ook terecht hoog gerankt voor hun rollen. Had zelf Russel Crowe in The Beautiful Mind nog wel toegevoegd ipv zijn rol in Gladiator (ook niet slecht natuurlijk).

Wat is jullie favoriet?

Leuk lijstje met een werkelijk prachtige top 3...

Wat mij betreft had Jake Gyllenhaal in Nightcrawler veel hoger mogen staan. Snap er nog steeds weinig van dat hij daar niet meer prijzen voor heeft gewonnen. Of zijn dubbelrol in Enemy had ik er ook graag bij gezien.
Paul Mescal in Aftersun, ook zo'n glansrol.
En als Casey Affleck in Manchester by the Sea in de lijst staat, had Michelle Williams er zeker ook in gemogen voor dezelfde film.

Als ik zelf dan nog iets recents toe zou mogen voegen, zou ik gaan voor Greta Lee in Past Lives en Kôji Yakusho in Perfect Days.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Oei dat vind ik echt een hele lastige vraag. Wat namen die in mij opkomen:

Cillian Murphy - Oppenheimer
Anthony Hopkins - The Father
Lukas Dhont - Close
Willem Dafoe - The lighthouse
Jesse Eisenberg - The Social Network

En dan mis ik nog acteurs uit een paar van mijn favoriete films zoals Lord of the Rings of Poor Things.
Ja LotR is ook veruit mijn favoriete film(reeks), maar ik zie dat altijd meer als een collectief, niet zozeer een acteerprestatie die eruit springt. Al is wat Andy Serkis met Gollum doet natuurlijk wel uitzonderlijk.

Nog eentje die wat mij betreft toegevoegd mocht worden: Hugh Jackman en/of Paul Dano in Prisoners.

Edit: oh en Matthew McConoughey in Interstellar natuurlijk, die scene met de videoboodschappen alleen al.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Interessant wel allemaal.

Moet zeggen dat ik amper heb meegemaakt dat ik na een film echt denk van "wow, wat een acteerprestatie". Ik heb meer het gevoel "wow, wat een film", wat dan meer een combinatie van montage, acteerprestaties, (eventueel special fx), enkele zeer straffe scènes en voornamelijk de muziek is.

Maar om de vraag dan even om te keren: wat zijn enkele van de slechtste acteerprestaties? Want ook daar kan ik me niet meteen iets voor de geest halen waar ik nadien dacht van "fuck, dit was echt slecht geacteerd" (of heel de film moet echt al ondermaats geweest zijn)...

Interessant wel allemaal.

Moet zeggen dat ik amper heb meegemaakt dat ik na een film echt denk van "wow, wat een acteerprestatie". Ik heb meer het gevoel "wow, wat een film", wat dan meer een combinatie van montage, acteerprestaties, (eventueel special fx), enkele zeer straffe scènes en voornamelijk de muziek is.

Maar om de vraag dan even om te keren: wat zijn enkele van de slechtste acteerprestaties? Want ook daar kan ik me niet meteen iets voor de geest halen waar ik nadien dacht van "fuck, dit was echt slecht geacteerd" (of heel de film moet echt al ondermaats geweest zijn)...
Denk dat ik bij de meeste Nederlandse films wel vaak heb gehad, oei niet best geacteerd.

Hayden Christensen in Star wars als Anakin vond ik zelf ook niet best.
en Mel Gibson in Braveheart. Wat vond ik dat een tenenkrommende film zeg met slecht acteerwerk.
(Sorry als ik hiermee mensen op hun tenen trap ;))

• Leuk
Waarderingen: BeWario
en Mel Gibson in Braveheart. Wat vond ik dat een tenenkrommende film zeg met slecht acteerwerk.
(Sorry als ik hiermee mensen op hun tenen trap ;))
Ik focus altijd liever op het positieve, maar ik kan het hier niet mee oneens zijn haha

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Haha ik moet altijd aan die South Park aflevering denken waarin ze hem zo heerlijk belachelijk maken mede om die rol. En eens wat betreft Nederlandse films, kan daar gewoon echt niet naar kijken.

Laatst bewerkt:
Haha ik moet altijd aan die South Park aflevering waarin ze hem zo heerlijk belachelijk maken mede om die rol. En eens wat betreft Nederlandse films, kan daar gewoon echt niet naar kijken.
scared car GIF by South Park

Hayden Christensen in Star wars als Anakin vond ik zelf ook niet best.
Gisteren was toevallig een andere film van hem op tv "Jumper", Star Wars was geen incident kan ik je vertellen, wat een slechte film en acteerwerk van vooral hem. Best sneu want ik hoor vaker dat het een goede kerel is om mee te werken.

Denk dat ik bij de meeste Nederlandse films wel vaak heb gehad, oei niet best geacteerd.
Ligt dat er misschien aan dat de acteerstijl je dan niet ligt? Ik trek bijvoorbeeld Christian Bale, Joaquin Phoenix, Jared Leto vaak niet, maar dat ligt dan denk ik vooral aan hun acteerstijl (evt in combinatie met een type rol) ipv hun acteertalent.

Of je kijkt gewoon hele slechte films, dat mag je ook best toegeven hoor. :p

Users who are viewing this thread