ik denk dat I prevail wat pluimen verloren heeft sinds de zanger weg is, ik denk inderdaan I prevail - beartooth - architects - electric callboy - BMTH.Ja, ik ben het wel met jullie eens ik geef EC ook wel de meeste kans, zeker met een nieuw album kunnen die gemakkelijk de north stage headlinen volgend jaar. Architects lijkt me inderdaad ook de tweede grootste van het rijtje.
Motionless in white gaat nu een zaaltour doen met flinke zalen, waaronder Afas en Vorst. Als dat een beetje verkoopt en ze hebben een nieuw album zie ik ze ook niet meer lager worden geplaatst dan sub headliner. (derde/vierde grootste band van de dag bedoel ik dan)
Denk dat Beartooth hier nog wel eens wordt onderschat, die deden afgelopen jaar 2x de AB en 2x de 013, ik weet niet hoe de verkoop was in België maar in Nederland kunnen ze met gemak de afas aan. die 013 shows waren bijna uitverkocht, dus ik gok dat ze minstens 5k tickets hebben verkocht. Denk wel dat die gemakkelijk een sub spot op Graspop aan kunnen inmiddels, hebben inmiddels ook een flinke headlinerwaardige productie. Overigens niet echt mijn soort metalcore, maar ik gun het ze wel.
Iets van Beartooth - Architects - Electric Callboy - BMTH zal de metalcore zaterdag wel vlotjes uitverkopen gok ik. eventueel 1 vervangen voor I prevail nog, afhankelijk van wat er op tour is.
Wat we hier ook nog vergeten is Bad omens, ik denk dat die zelfs tussen architects en electric callboy kunnen geplaatst worden, puur op basis van hoe snel die groeien, en omdat ze niet elk jaar naar België komen.