Graspop Metal Meeting 2026

Ja, ik ben het wel met jullie eens ik geef EC ook wel de meeste kans, zeker met een nieuw album kunnen die gemakkelijk de north stage headlinen volgend jaar. Architects lijkt me inderdaad ook de tweede grootste van het rijtje.

Motionless in white gaat nu een zaaltour doen met flinke zalen, waaronder Afas en Vorst. Als dat een beetje verkoopt en ze hebben een nieuw album zie ik ze ook niet meer lager worden geplaatst dan sub headliner. (derde/vierde grootste band van de dag bedoel ik dan)

Denk dat Beartooth hier nog wel eens wordt onderschat, die deden afgelopen jaar 2x de AB en 2x de 013, ik weet niet hoe de verkoop was in België maar in Nederland kunnen ze met gemak de afas aan. die 013 shows waren bijna uitverkocht, dus ik gok dat ze minstens 5k tickets hebben verkocht. Denk wel dat die gemakkelijk een sub spot op Graspop aan kunnen inmiddels, hebben inmiddels ook een flinke headlinerwaardige productie. Overigens niet echt mijn soort metalcore, maar ik gun het ze wel.

Iets van Beartooth - Architects - Electric Callboy - BMTH zal de metalcore zaterdag wel vlotjes uitverkopen gok ik. eventueel 1 vervangen voor I prevail nog, afhankelijk van wat er op tour is.
ik denk dat I prevail wat pluimen verloren heeft sinds de zanger weg is, ik denk inderdaan I prevail - beartooth - architects - electric callboy - BMTH.

Wat we hier ook nog vergeten is Bad omens, ik denk dat die zelfs tussen architects en electric callboy kunnen geplaatst worden, puur op basis van hoe snel die groeien, en omdat ze niet elk jaar naar België komen.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
ik denk dat I prevail wat pluimen verloren heeft sinds de zanger weg is, ik denk inderdaan I prevail - beartooth - architects - electric callboy - BMTH.

Wat we hier ook nog vergeten is Bad omens, ik denk dat die zelfs tussen architects en electric callboy kunnen geplaatst worden, puur op basis van hoe snel die groeien, en omdat ze niet elk jaar naar België komen.
Ik heb ze afgelopen weekend voor de eerste keer gezien en het was er niet echt aan te merken hoor! heel erg solid show met een toffe productie

• Leuk
Waarderingen: MartinB en Nightrage
Ik heb ze afgelopen weekend voor de eerste keer gezien en het was er niet echt aan te merken hoor! heel erg solid show met een toffe productie
ik heb ze 2 keer met en 2 keer zonder Brian gezien en ik moet toch toegeven dat het veel beter was toen hij er nog was. Vind het heel vreemd dat ze hem niet vervangen gezien de cleans toch een groot deel van de songs zijn.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Godsmack en Lamb of god kan je zeker afschrijven ja voor zover dat nog niet bekend was, beiden Amerikaanse artiesten die amper nog europese festivals doen dus die gaan dan zeker geen juni en augustus festivals doen

Testament wel interessant. In Flames ook, maar dit jaar in Maastricht al gezien. De rest absoluut niet mijn ding.
Ach ja, er komt sowieso nog wat grote namen bij en een hoop kleinere. Dus het wordt meestal nog wel beter.

Al is dat voor mij minder van toepassing aangezien mijn afstand dermate is dat ik alleen bassen hoor als ik niet kom. Dus beter maar helemaal luisteren.

In het kader van dichtbij. Ze hebben nu asielzoekers gezet in de containerwoningen langs de ijsbaan (achter wc/foodtruck area)
Dus die zullen wel wakker geschud worden in 2026.

Verder zie ik Halloween wel een savatage slot op zondag krijgen op gmm

Ach ja, er komt sowieso nog wat grote namen bij en een hoop kleinere. Dus het wordt meestal nog wel beter.

Al is dat voor mij minder van toepassing aangezien mijn afstand dermate is dat ik alleen bassen hoor als ik niet kom. Dus beter maar helemaal luisteren.

In het kader van dichtbij. Ze hebben nu asielzoekers gezet in de containerwoningen langs de ijsbaan (achter wc/foodtruck area)
Dus die zullen wel wakker geschud worden in 2026.

Verder zie ik Halloween wel een savatage slot op zondag krijgen op gmm
Ik verwacht ze ook niet direct als north headliner, maar op de plaats van Savatage of In Flames lijkt me wel top!!

Zou helloween niet gewoon een headline positie eisen? Staan op de meeste line ups die hier voorbij komen zelfs boven alle andere headliners. In dat geval lijkt graspop me geen optie.

Waren die ook al aangekondigd ergens in juni eigenlijk?

Ah ja dan zijn ze wel in de buurt idd, maar ben dus bang dat ze een headline positie eisen dus dan zijn ze direct uitgesloten.
Of misschien met een andere heel grote naam? is misschien een vreemde combo, maar SOAD, Helloween of zo een 3 headliner constructie

Ah ja dan zijn ze wel in de buurt idd, maar ben dus bang dat ze een headline positie eisen dus dan zijn ze direct uitgesloten.
Zijn eigenlijk altijd in de buurt, Malta of Duitsland

Maar in dat weekend van Rock Harz ook nog Barcelona Rock Fest. Maar beiden begin juli, juni festivals weet ik niet van buiten

Al die festivalshows van Helloween lijken mij ook in kader van die 40-jarige bestaan tour te zitten. Net even gezocht en met die zaaltour komen ze in ieder geval al niet in België. In die zin lijkt mij er nog wel wat potentieel in de markt te zitten met die show.

spelen ook dik 2 uur op dynamo....
Ah ja dat verklaart ook een hoop, ze zullen dan wel bewust vooral de focus leggen op de kleine augustus festivals waar ze die spot en die speeltijd ook echt krijgen. Dat gaat op graspop natuurlijk niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Jah ik weet niet hoe ze kijken tegen 2 uur op een kleiner festival of 1 uur met 3x zoveel publiek

Is hun 40j bestaan, ik vermoed dat ze er wel iets speciaals van willen maken.
Het gaat niet enkel waar je staan en voor hoeveel man, maar ook wat je wilt brengen natuurlijk.
1755702028383.png

Holy F, vorige keer Helloween was 2013 en ze speelden main om 15u, toen waren ze "nog niet eens" 30j oud o_O
Als ik het nog goed voor heb zijn er wel nog verschuivingen geweest toen en heeft coal chamber de main gespeeld ipv een andere band. Al verranderd dat niet veel op zich.

LoG is ook al van voor covid geleden op graspop. Heb er toch wel zin in eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread