Rock Werchter 2026

Hahaha Nick Cave die vlot twee Sportpaleizen vult in de Barn steken. Goeike.
Maar afsluiter op een reguliere RW dag? Volgens mij is dat een gepasseerd station. Mogelijk wel op een los event op Werchter.
En jammer van de uitlach reactie. Verwacht ik van jou toch niet.

Je moet inderdaad oppassen of er komen nog echte muziekfans naar Werchter.
Het is niet de meest toegankelijke muziek en zeker ook niet voor alle muziekfans weggelegd. Net als TOOL bijvoorbeeld (weliswaar totaal anders). Dat soort acts zie je de laatste jaren niet meer als headliner op RW staan. Overigens niet mijn mening, want ik zie dat soort acts juist graag als headliner. Gebeurt altijd wel iets magisch.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het is niet de meest toegankelijke muziek en zeker ook niet voor alle muziekfans weggelegd. Net als TOOL bijvoorbeeld (weliswaar totaal anders). Dat soort acts zie je de laatste jaren niet meer als headliner op RW staan. Overigens niet mijn mening, want ik zie dat soort acts juist graag als headliner. Gebeurt altijd wel iets magisch.
Helemaal eens, en denk dat RW vooral nieuwe headliners (terecht) zal willen pushen, maar dat argument verdwijnt wel wanneer een artiest zo snel twee Sportpaleizen uitverkoopt als pakweg Nick Cave. Daar komt gewoon veel volk op af.

• Leuk
Waarderingen: phil
Altijd grappig:
"ja als Nick Cave komt moet er dan wel een sub bij".

Aanbod mensen, voorbije 2 jaar hebben duidelijk gemaakt dat die voorwaarde vaak niet is waargemaakt.

Nick Cave is een terechte headliner, en als het aanbod het toelaat, komt daar een geschikte grote naam bij.
Denk niet dat die dag zonder sterke extra naam snel uitverkoopt.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: phil en iPopz_Butaye
Helemaal eens, en denk dat RW vooral nieuwe headliners (terecht) zal willen pushen, maar dat argument verdwijnt wel wanneer een artiest zo snel twee Sportpaleizen uitverkoopt als pakweg Nick Cave. Daar komt gewoon veel volk op af.
Toch bizar, aangezien TW Classic in 2022 niet zo'n storm liep qua verkoop. Blijkbaar toch hernieuwde populariteit op basis van zijn laatste werk.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Toch bizar, aangezien TW Classic in 2022 niet zo'n storm liep qua verkoop. Blijkbaar toch hernieuwde populariteit op basis van zijn laatste werk.
50.000 tickets verkopen in de drukste festivalzomer ooit, lijkt me toch niet zo dramatisch. Volgens dat idee zou Florence + The Machine ook niet mogen headlinen omdat hun Encore dag amper tickets schoof?

• Leuk
Waarderingen: phil
50.000 tickets verkopen in de drukste festivalzomer ooit, lijkt me toch niet zo dramatisch. Volgens dat idee zou Florence + The Machine ook niet mogen headlinen omdat hun Encore dag amper tickets schoof?
Er zijn heel veel acts die mogen headlinen, maar ik betwijfel of de organisatie van RW dat ook zo ziet. Florence is precies zo'n voorbeeld.

Nou een co-head constructie tussen F+TM en Nick Cave dan?;)

F+TM zou ik graag zien. Nick Cave ook wel nieuwsgierig naar, omdat het volgens mij een geweldige live artiest is, maar heb minder met zijn muziek op enkele songs na.

Users who are viewing this thread