Hey! Ik lees al vaak mee hier, maar nooit een account aangemaakt! Hoogste tijd!
Sinds 2006 (met Muse en de Arctic Monkeys modder glijbaan !) ben ik elk jaar naar Lowlands geweest! Gisteravond weer thuisgekomen. Leuke editie gehad weer.
Maar ondanks het weer een leuke editie was, mis ik soms het minder commerciële en alternatievere gevoel dat het vroeger toch wat meer had. Ik stond voor de 2e keer op de groepsplekken, en had een gigantisch copy-paste gevoel tot in de oneindigheid. De sfeer mist daar gewoon compleet. Maar omdat het natuurlijk goed verdient om gewoon je camping grond te verhuren, moet je haast wel, als je niet om 06:00 op donderdag er wilt zijn om een plekje te claimen met een groep. (helaas wat lastiger te doen met inmiddels jonge kinderen).
Had ook niet het gevoel dat het echt een voordeel biedt, behalve dat je dus niet je plekje hoeft te claimen op donderdagochtend. Onze plek was echt heel ver lopen bijvoorbeeld, dat was 2 jaar terug beter te doen.)
En dan de sponsoren. Zo belachelijke veel. Waar er vroeger zo gigantisch veel kunst te zien was, zie ik nu vooral Campina, Bol, Hornbach, Coca-cola, Vodafone etc etc etc. Het is veel meer in-je-face, en voelt zelfs soms alsof je een straatverkoper moet ontwijken. Ook de sfeer tussen camping 1 en de festival ingang, wat was dat voor saai stuk gras? Laat dan de die-hard-ravers er weer lekker camperen die alleen maar willen kruipen vanuit de bravo naar de tent. Maar niet 3 bankjes en een Andrelon-hair-styleing-standje.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook dat het organiseren van een festival tegenwoordig veel duurder is en ook betaald moet worden, en het was echt een feestje weer, met voor mij Sylvie Kreusch als hoogtepunt dit jaar! En vooral een heerlijke sfeer.
Maar ik begin me af te vragen of ik niet eens moet afbuigen naar Down the rabbit hole of best kept secret. Wellicht ben ik gewoon een ouwe zak aan het worden, dat kan ook

.
Nog even bedenken of ik de Lowlands-streak ga aanhouden of met pijn in mijn hart ga doorbreken haha. Want jeetje wat blijft het een magisch festival.
Verder leuk alle ervaringen hier te lezen!