Rock Werchter 2026

Minder, aankondigingen maken genoeg duidelijk
Ik zie het nochtans gebeuren :
Sam Fender komt zijn show van dit jaar goedmaken.
Op 15/06 blijkt dat hij kramp heeft in zijn linkse kleine teen & dat hij vervangen zal worden.
MCR is tot dan nog niet geboekt & zal hier vollenbak gezien worden als kanshebber om te vervangen.
Heerlijk toch :-)

Ik zie het nochtans gebeuren :
Sam Fender komt zijn show van dit jaar goedmaken.
Op 15/06 blijkt dat hij kramp heeft in zijn linkse kleine teen & dat hij vervangen zal worden.
MCR is tot dan nog niet geboekt & zal hier vollenbak gezien worden als kanshebber om te vervangen.
Heerlijk toch :-)
Zou me straf lijken in dit scenario als Sam al mag terugkomen. Zwaar geërgerd dat die nu terug shows aan het spelen is.

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik heb toch het gevoel dat Fender een gevoelige snaar heeft geraakt, en we die volgend jaar nog niet meteen gaan terug zien. Die grote kans krijgen, en wetende dat hij zo gevoelig is aan die vocal chords, toch nog een optreden op Silverstone doen waardoor hij zijn reputatie als cancel king weer waar maakt. Dat is toch niet bepaald in goede aarde gevallen. Zonde ook echt, want de sterren stonden goed voor de bevestiging als headliner, Yungblud heeft die kans wel met twee gretige handen gegrepen.

We zien Fender sowieso wel terug de komende jaren, maar dankzij die reputatie die blijft plakken en de tegenvallende verkoop, zie ik dat niet meer direct als headliner gebeuren, toch niet in een jaar waar ze veel andere opties hebben.

Ik heb toch het gevoel dat Fender een gevoelige snaar heeft geraakt, en we die volgend jaar nog niet meteen gaan terug zien. Die grote kans krijgen, en wetende dat hij zo gevoelig is aan die vocal chords, toch nog een optreden op Silverstone doen waardoor hij zijn reputatie als cancel king weer waar maakt. Dat is toch niet bepaald in goede aarde gevallen. Zonde ook echt, want de sterren stonden goed voor de bevestiging als headliner, Yungblud heeft die kans wel met twee gretige handen gegrepen.

We zien Fender sowieso wel terug de komende jaren, maar dankzij die reputatie die blijft plakken en de tegenvallende verkoop, zie ik dat niet meer direct als headliner gebeuren, toch niet in een jaar waar ze veel andere opties hebben.
met Silverstone ertussen te plakken en zo een gekregen headlinerspot te cancellen ondanks tegenvallende ticketverkoop, denk dat die tegen enkele schenen heeft gestampt en dat die nooit meer op Werchter gaat staan.

• Leuk
met Silverstone ertussen te plakken en zo een gekregen headlinerspot te cancellen ondanks tegenvallende ticketverkoop, denk dat die tegen enkele schenen heeft gestampt en dat die nooit meer op Werchter gaat staan.
Sam Fender die op Silverstone zou een concert geven dat was toch al lang bekend van 20 februari jl. Gewoon pech dat RW niet doorging.

• Haha
FKA Twigs liet op Lowlands weten dat ze 'pregnant was'......................with new music. Dus een nieuw album binnenkort gevolgd door nieuwe tournees. Een kanshebber voor RW 2026 of Pukkelpop 2026.

• Haha
FKA Twigs liet op Lowlands weten dat ze 'pregnant was'......................with new music. Dus een nieuw album binnenkort gevolgd door nieuwe tournees. Een kanshebber voor RW 2026 of Pukkelpop 2026.

Van harte welkom maar een nieuw album gaat echt nog wel een paar jaar overheen, lijkt me.

Dat is wel een beetje de keerzijde van die streams. Ik zie haar show nu voor de 2e keer volledig. Dat is heerlijk en briljant maar op het moment dat je hem dan een keer echt live mee gaat pakken is de nieuwigheid en glans er wel een beetje vanaf.

Van harte welkom maar een nieuw album gaat echt nog wel een paar jaar overheen, lijkt me.

Dat is wel een beetje de keerzijde van die streams. Ik zie haar show nu voor de 2e keer volledig. Dat is heerlijk en briljant maar op het moment dat je hem dan een keer echt live mee gaat pakken is de nieuwigheid en glans er wel een beetje vanaf.
Het nieuw album van FKA Twigs is wel degelijk gepland voor release volgende maand in september.

Goh ja, je weet niet wat er voordien verder afgesproken was hè 😉
Duidelijke taal, jammer hoor. Maar moet zeggen dat het mij als fan ook wel een nasmaak gaf. Dat zijn volgende album dus maar zó goed wordt dat ze er niet meer om heen kunnen.

• Leuk
Wat heb je het over begrijpend lezen? Dat jij graag de dingen weg zet die je niet lust, of ik de dingen wat push waar ik iets mee heb...fair enough.

Maar mijn comment stipuleerde duidelijk dat we er hier in het verleden bepaalde members het er uitvoerig over hadden dat Stormzy te licht woog als sub en dat Pommelien geen plaats had op Werchter. Stormzy nailde zijn spot en Pommelien stak een volle weide in haar zak. Dus nu weer gaan poneren dat MCR geen plek heeft op Werchter wegens niet populair genoeg hier en andere landen die geen maatstaf zijn...het voelt mogelijk als een grappig deja vu. Als een band als MCR in de running is voor hoge spots in de periode van Werchter, dan zitten did overduidelijk in de poule, want voor de zoveelste keer: De status van die band is anno 2025 niet dezelfde als in 2011.

Maar welke namen zou je dan liever zien op die top spots in 2026? Ben ik ergens wel benieuwd naar?
MCR heeft z'n plek op werchter, maar afsluiter dat geloof k wel niet.

Users who are viewing this thread

• Joe