Filmtopic

Van het weekend naar Weapons geweest. Hij wordt enorm gehyped, maar mede daardoor de verwachtingen voor mij niet helemaal waargemaakt. Het was wel een toffe film, met name door hoe de film opgebouwd is. Maar, zonder al te veel te willen spoilen;
het ontbrak me wel een beetje aan échte spanning en/of schrikmomenten, daarvoor ga ik toch naar een horrorfilm in de bios. Daarnaast voelde het soms een beetje random aan. Waarom die enge dromen bij enkele personages? Die vader (Josh Brolin) was toen nog helemaal geen target van Gladys, om maar een voorbeeld te noemen. Ook ontbrak het me een beetje aan het hoe en waarom.

Van het weekend naar Weapons geweest. Hij wordt enorm gehyped, maar mede daardoor de verwachtingen voor mij niet helemaal waargemaakt. Het was wel een toffe film, met name door hoe de film opgebouwd is. Maar, zonder al te veel te willen spoilen;
het ontbrak me wel een beetje aan échte spanning en/of schrikmomenten, daarvoor ga ik toch naar een horrorfilm in de bios. Daarnaast voelde het soms een beetje random aan. Waarom die enge dromen bij enkele personages? Die vader (Josh Brolin) was toen nog helemaal geen target van Gladys, om maar een voorbeeld te noemen. Ook ontbrak het me een beetje aan het hoe en waarom.
Ik ben vorige woensdag geweest en vond hem echt wel heel goed. Natuurlijk is hij niet perfect en zitten er wat gaten in het verhaal. Maar ben blij dat er terug wat mainstream originele horror regisseurs zijn (deze met weapons en barbarian en dan de makers van talk to me en bring her back). Ben ook totaal geen fan van standaard blumhouse jump scare zever zoals Conjuring en alle aanverwante zaken.

Ik ben vorige woensdag geweest en vond hem echt wel heel goed. Natuurlijk is hij niet perfect en zitten er wat gaten in het verhaal. Maar ben blij dat er terug wat mainstream originele horror regisseurs zijn (deze met weapons en barbarian en dan de makers van talk to me en bring her back). Ben ook totaal geen fan van standaard blumhouse jump scare zever zoals Conjuring en alle aanverwante zaken.
Ben ik ook niet perse fan van, maar als ik naar de bios ga voor een horror film is dat wel een beetje waar ik op hoop, althans meer dan nu het geval was. Snap je punt verder wel hoor, zoals ik al zei vond ik hem wel tof, maar had net wat andere verwachtingen. Barbarian vond ik bijvoorbeeld ook een stuk spannender.

Nog een film om naar uit te kijken dit jaar.
Of zou die dit jaar niet meer uitkomen in Europa?
De Amerikaanse release staat gepland op 12 september.

1755012243875.jpeg

• Confetti
Waarderingen: visdave34
Het programma van Cinema VRT Canvas van de volgende 7 dagen:

Ma 18/08: The Fly (David Cronenberg, 1986)
Di 19/08: Being John Malkovich (Spike Jonze, 1999)
Wo 20/08: Decision to Leave (Park Chan-Wook, 2022)
Do 21/08: Compartment No. 6 (Juho Kuosmanen, 2021)
Vr 22/08: C'mon C'mon (Mike Mills, 2021)
Za 23/08: Drive (Nicolas Winding Refn, 2011)
Zo 24/08: 1917 (Sam Mendes, 2019)

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik zag dit artikel voorbij komen en vraag me af in hoeverre zij nu al zo'n prijs verdient? Het klinkt meer als een soort oeuvreprijs en als ik dan kijk naar voorgaande winnaars met onder andere Quentin Tarantino, Robert DeNiro, Judi Dench, dan lijkt het me dat zij toch wat kort in de hele filmwereld bezig is voor zo'n prijs?

Wat vinden jullie filmkenners ervan?

• Thinking
Waarderingen: Mark's Kal
Dit klinkt alsof je (net zoals ik) nooit van deze prijs had gehoord, dus je kunt je afvragen waarom je het dit jaar belangrijk vindt wie deze prijs wint.

Dit soort prijzen is ook gewoon wie er maar beschikbaar is en wat er aandacht voor het festival genereert. Dat eerste weet ik niks van, dat tweede is duidelijk gelukt.

Dit klinkt alsof je (net zoals ik) nooit van deze prijs had gehoord, dus je kunt je afvragen waarom je het dit jaar belangrijk vindt wie deze prijs wint.

Dit soort prijzen is ook gewoon wie er maar beschikbaar is en wat er aandacht voor het festival genereert. Dat eerste weet ik niks van, dat tweede is duidelijk gelukt.

Het is ook de eerste keer dat ik het op Nu.nl voorbij heb zien komen. Het is niet dat ik het specifiek dit jaar belangrijk vind, vraag het me gewoon af. Zeker na een zoektocht op wikipedia met een lijst voorgaande winnaars en een uitleg over de prijs, ben ik vooral benieuwd naar de keuze tot deze winnaar. En eenzelfde zou ik vorig jaar kunnen stellen van Ryan Gosling, al is dat wel een bekendere naam voor mij en kan ik het wel meer begrijpen, maar alsnog wel wat vroeg.
Waar kunnen we Cynthia Erivo verder van kennen naast Wicked? En hoe wint ze zo’n prijs na een paar jaar aan films? Vervang Ryan Gosling en Cynthia Erivo voor pakweg Morgan Freeman en Jackie Chan en het zou een stuk logischer klinken.

Niet belangrijk, wel interessant!

De keuze van de 'winnaar' van dit soort 'prijzen' is volgens mij echt gewoon wie er in de rolodex van de organisatie zit en tijd en zit heeft om op te komen dagen. Je moet er gewoon niet zoveel achter zoeken, zeker als je dus nooit eerder van deze prijs had gehoord.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Koekdoos
Het programma van Cinema VRT Canvas van de volgende 7 dagen:

Ma 18/08: The Fly (David Cronenberg, 1986)
Di 19/08: Being John Malkovich (Spike Jonze, 1999)
Wo 20/08: Decision to Leave (Park Chan-Wook, 2022)
Do 21/08: Compartment No. 6 (Juho Kuosmanen, 2021)
Vr 22/08: C'mon C'mon (Mike Mills, 2021)
Za 23/08: Drive (Nicolas Winding Refn, 2011)
Zo 24/08: 1917 (Sam Mendes, 2019)
The Fly destijds als tiener gehuurd op betamax ;-). Heeft toen indruk op mij gemaakt. Zal er nu vast niet meer zo geloofwaardig uitzien...

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Ik ga deze avond nog eens sinds lang naar de cinema voor deze film. Vooral omdat het dezelfde regisseur als The Barbarian zou zijn, was voor mij de trigger. Die was ongelofelijk goed.

Ik ga deze avond nog eens sinds lang naar de cinema voor deze film. Vooral omdat het dezelfde regisseur als The Barbarian zou zijn, was voor mij de trigger. Die was ongelofelijk goed.
Amusement, ik ben er nog steeds niet uit welke van de 2 ik het beste vind.

Woensdag together gaan zien, toffe body horror film.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Twee dagen geleden Eddington gezien, Ari Aster's nieuwste.

Vijf woorden, zonder iets te willen spoilen: coronaregels, complottheorieën, anti-racismeprotesten, ambitie en jaloezie.
Ook een kleine stad kan kolken van drama. 😅

Soms zwaar op de maag door hoe raak de film de coronasfeer vangt en ook bepaalde maatschappelijke spanningen van vandaag belicht.
Vond 'm beter dan Beau Is Afraid, die andere maatschappijkritische film van rare Ari.

Vijf woorden, zonder iets te willen spoilen: coronaregels, complottheorieën, anti-racismeprotesten, ambitie en jaloezie.

Soms zwaar op de maag door hoe raak de film de coronasfeer vangt en ook bepaalde maatschappelijke spanningen van vandaag belicht.
Vond 'm beter dan Beau Is Afraid, die andere maatschappijkritische film van rare Ari.
Klinkt ook een beetje als een zwarte comedy, ben door jou woorden toch wel weer erg nieuwsgierig ons Ari

• Leuk
Waarderingen: Bubba

Een van deze ook eens bekijken, gelukkig al half uur korter dan beau

Wil Eddington ook graag zien. In de schoolvakantie komt er toch altijd een stuk minder van bioscoopbezoekjes (zonder kids althans). Weapons, 28 Years Later, Materialists, Life of Chuck en Sorry, Baby moet ik ook allemaal nog zien...

Wel mijn zoon enthousiast gekregen voor de MCU na een bezoekje aan Fantastic Four, dus dat wordt weer een lange rewatch (als het hem blijft boeien). Toch één van mijn guilty pleasures.

Wil Eddington ook graag zien. In de schoolvakantie komt er toch altijd een stuk minder van bioscoopbezoekjes (zonder kids althans). 28 Years Later, Materialists, Life of Chuck en Sorry, Baby moet ik ook allemaal nog zien...

Wel mijn zoon enthousiast gekregen voor de MCU na een bezoekje aan Fantastic Four, dus dat wordt weer een lange rewatch (als het hem blijft boeien). Toch één van mijn guilty pleasures.
Life of chuck zeer de moeite waard

MCU is ook hier een guilty pleasure maar de drop off van quality na Endgame doet echt wel pijn, al kijk ik normaal wel alles nog.
Moet enkel ironheart nog inhalen

• Leuk
Waarderingen: BeWario
MCU is ook hier een guilty pleasure maar de drop off van quality na Endgame doet echt wel pijn, al kijk ik normaal wel alles nog.
Moet enkel ironheart nog inhalen
De laatste films zijn al wel een hele verbetering. Fantastic 4, Deadpool 3, Thunderbolts waren allemaal erg vermakelijk. Captain America was dan helaas wel minder. De Disney+ shows ben ik over het algemeen niet erg enthousiast over, voelen stuk voor stuk als fillers behalve Daredevil, daaraan was te zien dat het ook was bedoeld voor streaming.

De laatste films zijn al wel een hele verbetering. Fantastic 4, Deadpool 3, Thunderbolts waren allemaal erg vermakelijk. Captain America was dan helaas wel minder. De Disney+ shows ben ik over het algemeen niet erg enthousiast over, voelen stuk voor stuk als fillers behalve Daredevil, daaraan was te zien dat het ook was bedoeld voor streaming.
thunderbolts was aangenaam
Deadpool 3 fijn maar bij een rewatch was dat al heel wat minder
Captain was pile of trash en fantastic moet ik nog zien (en blijkbaar ben ik de daredevil nieuwe reeks ook nog vergeten zien maar dat zal het niveau van de netflix reeksen niet halen toch)

Users who are viewing this thread