Lowlands 2025

Heb me hier nog niet in gemengd, maar voor mij zit het niet zo zeer in de relevantie. Ik vind het prima dat ze op die positie staat, hoor, alleen ik vind het nogal zuur dat ze dat doet met maar één uitgebracht album. Als je naar d'r setlist kijkt, zitten er heel veel uitgerekte nummers tussen en een cover. Dat is voornamelijk zonde. Als ik dan zie hoe sommige acts hier worden neergesabeld omdat ze maar twee/drie albums hebben en al een hoge positie (nog geen eens headliner) innemen, is dat op z'n minst ook opmerkelijk te noemen dat dat bij Chappell niet gebeurd. Maar hé, aan populariteit verder geen gebrek, het blijft wel knap wat ze neerzet.
Dit ben ik volledig met je eens. Zelfde gold voor Olivia Rodrigo die (voor mijn gevoel) geheel terecht PP-headliner was, maar wel met maar twee relevante albums. Het is de tijdsgeest, waardoor je in een keer op de grootste podia staat.

Heb hetzelfde met bepaalde KPOP bands die vanuit het niets ineens in de ArenA staan, maar ergens is het ook wel weer gaaf. Totaal niet mijn smaak, maar vind het wel vet dat er subculturen bestaan waar ik niets van meekrijg die gewoon hele stadions uitverkopen.

Heb me hier nog niet in gemengd, maar voor mij zit het niet zo zeer in de relevantie. Ik vind het prima dat ze op die positie staat, hoor, alleen ik vind het nogal zuur dat ze dat doet met maar één uitgebracht album. Als je naar d'r setlist kijkt, zitten er heel veel uitgerekte nummers tussen en een cover. Dat is voornamelijk zonde. Als ik dan zie hoe sommige acts hier worden neergesabeld omdat ze maar twee/drie albums hebben en al een hoge positie (nog geen eens headliner) innemen, is dat op z'n minst ook opmerkelijk te noemen dat dat bij Chappell niet gebeurd. Maar hé, aan populariteit verder geen gebrek, het blijft wel knap wat ze neerzet.
Ik denk dat het met dit soort artiesten in het huidige festival/tourlandschap maar de vraag is of je ze daarna nog geboekt krijgt als je het niet dit jaar doet. Natuurlijk bestaat de kans dat een voglend album flopt en ze in de vergetelheid raakt, maar ik zie het zo gebeuren dat ze escape velocity bereikt en we haar de komende jaren alleen nog maar de grootste internationale majors zien doen. Dan is het toch een hele coole naam om 'alvast' gezien te hebben, zoals Jaigalaar hierboven (ongeveer) al zei.

Hahaha ik snap dit ook echt niet. Deze discussie begon al toen ze aangekondigd werd en was toen al misplaatst. Maar na de festivalzomer die zij gehad heeft, hoeven we het hier inderdaad echt niet meer over te hebben. Niemand hoeft zich verplicht te voelen om er naartoe te gaan, zeker als je geen fan bent van pop, maar ze is dit jaar toch gewoon de meest relevante headliner op het affiche?
Vond de discussie toen ze aangekondigd werd juist niet misplaatst, maar juist goed (zat zelf in kamp sceptisch). Toch heeft ze de afgelopen maanden bewezen dat zij de headliner positie aan kan (en meer dan verdiend).

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Mimi en reendje
Verwacht de komende jaren ook vaker headliners met 1/2 albums waar een (TikTok) hype omheen zit, dan artiesten die langzaam naar de headliner positie toe hebben gewerkt.

Vorig jaar voor het eerst naar Lowlands geweest met mijn (inmiddels) vrouw, en het was een waanzinnige ervaring!
Dit jaar extra speciaal voor ons want een kleine 3 maanden geleden kreeg ze te horen dat ze dit jaar zelf mag optreden op de Alpha (zij is onderdeel van ZO Gospel Choir)! Kippenvel over m'n hele lijf toen ik dat hoorde. Nadeel is wel dat ze rustig aan moet doen vrijdag ;-).

Ik ben niet bepaald objectief, maar of je nou gelovig bent of niet (wij zijn dat zelf niet), het is echt een aanrader om toch even heen te gaan. De energie die van dat koor afkomt is echt heel sick!

Nog een weekje jongens! Kan niet wachten!

Vorig jaar voor het eerst naar Lowlands geweest met mijn (inmiddels) vrouw, en het was een waanzinnige ervaring!
Dit jaar extra speciaal voor ons want een kleine 3 maanden geleden kreeg ze te horen dat ze dit jaar zelf mag optreden op de Alpha (zij is onderdeel van ZO Gospel Choir)! Kippenvel over m'n hele lijf toen ik dat hoorde. Nadeel is wel dat ze rustig aan moet doen vrijdag ;-).

Ik ben niet bepaald objectief, maar of je nou gelovig bent of niet (wij zijn dat zelf niet), het is echt een aanrader om toch even heen te gaan. De energie die van dat koor afkomt is echt heel sick!

Nog een weekje jongens! Kan niet wachten!

Wat leuk en bijzonder!

• Geweldig
Waarderingen: Marciano1010
Hoe druk denken we dat het bij Jamie XX wordt? Stiekem wil ik Mk.Gee erg graag zien, maar zeker ook Jamie XX....

Maar wil je vooraan staan bij Jamie XX? Want er gaat genoeg ruimte zijn om 'm te zien.
Neuh dat zeker niet hoor... maar wel in de tent zelf. Natuurlijk heeft het niet het gehalte van Fred Again., maar vorig jaar vond ik het erg jammer om van buiten de Alpha proberen mee te genieten. Geeft toch andere sfeer als je van 200m of van 50m van podium afstaat ;)

Neuh dat zeker niet hoor... maar wel in de tent zelf. Natuurlijk heeft het niet het gehalte van Fred Again., maar vorig jaar vond ik het erg jammer om van buiten de Alpha proberen mee te genieten. Geeft toch andere sfeer als je van 200m of van 50m van podium afstaat ;)
Juist bij Jamie XX zou ik zeggen, als je zijn muziek kent ga vooral vooraan staan want ik denk dat er meer dan bij de gemiddelde headliner, heel veel mensen zijn die het niet kennen. En dan sta je daar als liefhebber tussen buiten de tent of op de heuvel.. Dat is mij net iets te vaak gebeurd en ik vind dat toch best wel zonde bij zo'n artiest. Bij Underworld stond ik ook net buiten de tent en hoe leuk het ook was, je wil bij zo'n act gewoon in de tent staan.
De set van hem in Parijs op Youtube heeft me voldoende vertrouwen gegeven dat hij de Alpha kan gaan slopen. Maar helaas staat hij direct na Mk.gee en C&S. Waardoor vooraan staan wel een hele tocht gaat worden. Maar wellicht is het daardoor ook rustiger..

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf
Jammer dat Oceanic zo laat staat. Maar wellicht dezelfde route als BSS vorig jaar; volgend jaar Bravo!

Juist bij Jamie XX zou ik zeggen, als je zijn muziek kent ga vooral vooraan staan want ik denk dat er meer dan bij de gemiddelde headliner, heel veel mensen zijn die het niet kennen. En dan sta je daar als liefhebber tussen buiten de tent of op de heuvel.. Dat is mij net iets te vaak gebeurd en ik vind dat toch best wel zonde bij zo'n artiest. Bij Underworld stond ik ook net buiten de tent en hoe leuk het ook was, je wil bij zo'n act gewoon in de tent staan.
De set van hem in Parijs op Youtube heeft me voldoende vertrouwen gegeven dat hij de Alpha kan gaan slopen. Maar helaas staat hij direct na Mk.gee en C&S. Waardoor vooraan staan wel een hele tocht gaat worden. Maar wellicht is het daardoor ook rustiger..
Absoluut, in de Alpha staan of juist nog verder in het voorste vak maakt een gigantisch verschil bij artiesten waarbij het grotendeels om show gaat. Terwijl Underworld al bezig was, konden we aan de linkerkant nog in het voorste vak. Beetje plekje zoeken en echt intens genoten.

Hetzelfde bij Gorillaz en The xx; meningen waren wat verdeeld maar de negatieve meningen waren vooral van mensen die buiten de tent stonden.

Zelf heb ik de fout gemaakt bin The Chemical Brothers door te last achteraan in de Alpha te sluiten. Ik kon van een afstand zien hoe los het vooraan ging…

Sommige acts in de middag zijn juist heel chill vanaf de heuvels (zeker als je niet een groot fan bent) maar het kan een concert echt maken of breken door net die 10 min eerder er te zijn. En ja, dan is het lastige keuzes maken.

Ik zit zelf ook nog met die clash van Mk.gee (en het type muziek / gemoedstoestand zoals door anderen ook wel is benoemd).

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en freezeroz

Users who are viewing this thread