Lowlands 2025

Ja, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje vrees dat Vampire Weekend op Lowlands dan juist wat minder gaat zijn dan in de AFAS. Ben een beetje bang voor een relatief kleine groep die daar op die plek en dat tijdstip echt vol aandacht gaat kijken en een grotere groep die uit gewoonte bij de Alpha hangt, geniet van de zon en wacht op A-Punk. Maar hopelijk heb ik het mis en benadert het hoe het in de AFAS was!
Voorraan staan is dus het devies! Zie je daar!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
. Met pijn in mijn hart afstand moeten doen van mijn kaartje, voor het eerst sinds 2010 niet aanwezig (de corona edities niet meegerekend uiteraard). Maar ik ben op dit moment thuis harder nodig laten we maar zeggen. Ik hoop dat ik nog een beetje op afstand mee kan genieten met goed materiaal van 3 voor 12 en jullie verhalen.
Ontzettend klote voor je. Hou je taai!

• Geweldig
Waarderingen: Indiaantje89
Ik krijg een heel vreemd gevoel bij deze reactie. Good Luck, Babe is 1.6 miljard keer gestreamed, Pink Pony Club en Hot To Go! bijna een miljard. In een jaar tijd als debuutartiest is dat een fucking icoon ja.
Liep op BKS langs de Casbah waar keihard werd meegezongen met Pink Pony Club als pauzemuziek. Dat gaat zeker een momentje worden!

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Vraagje, weet men of de bussen een andere route rijden dan de auto's? Want als het dezelfde route is, snap ik niet hoe je kan beloven dat je om 08:00u aankomt. Tenzij je om 01:00 snachts vertrekt natuurlijk maar dat lijkt me stug.

Bij KINK mis ik juist weer nieuwe muziek en vind ik het oude mannen gitaarrock gehalte te hoog. En mis soms ook wel een beetje artiesten als Sef. Bij mij staat de laatste tijd StuBru of Pinguin Radio aan(die openen vaak ook de Armedillow op Lowlands op donderdag)
Ik heb op weg naar Italië twee dagen lang Kink aangehad in de auto (kids hebben Spotify geconfisqueerd). Het is beetje trip down memory lane voor mijn gevoel, enorm jaren 90 gitaren gehalte. Op een gegeven moment had ik het wel echt helemaal gehad met alle Offsprings en Linkin Park en Green Day. Beetje Sky Radio voor gitaarliefhebbers, als in door en door voorspelbaar.

Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt warm of koud door wordt hoor. Maar goed, ik moet er wel heen lees ik. Al lonkt Dar Disku ook heel erg...
Je hoort mij niet zeggen dat je er heen moet, maar stellen dat zij daar niet hoort te staan met een aantal hits en het feit dat ze al een jaar lang ieder festival plat speelt, slaat gewoon nergens op.

Ik was daar. Chappell Roan is een must, of je nu van haar muziek houdt of niet.

Niet naar Chappell gaan doe je maar op Pinkpop

Ben wel benieuwd wat je er zo goed aan vond! Heb de show online terug gekeken en ik kan niet anders denken dan dat ik me volledig niet op mn plek ga voelen tijdens die show? Het voelt voor mij allemaal wat theatraal en gefocust op tienermeisjes? Ik sta volledig open voor een verrassing maar kom niet van het gevoel af dat ik me daar een uur lang sta te vervelen en mezelf af te vragen waar ik in hemelsnaam naar kijk. Ze heeft wel een paar leuke pop nummers als ik ze aanzet maar heel de act eromheen verpesten die dan weer voor mij. Idk, misschien gewoon niet mijn stijl?

Verder ben ik overigens volledig positief gestemd over de boeking, want ik denk dat er een doelgroep is die het zeker heel tof vindt en ik denk ook dat de show van een hoog niveau is qua productie.

Ik ga rustig FKA Twigs afkijken en dan vanaf de heuvel naar Chapell Roan kijken, eens even zien waar het allemaal om te doen is. Denk inderdaad dat dit een hele bijzondere boeking is waar we de komende jaren nog op terug gaan kijken en zeggen: "Wow, stond ZIJ op Lowlands?!"

Toch kan ik het sentiment van het andere kamp ook goed begrijpen, de muziek zelf is voor mij wat te popy, maar als je dan met 50.000 man een nummer staat mee te bléren zorgt ook die muziek voor een memorabel optreden. Ik ben benieuwd!

Ik begrijp echt niet dat we in augustus 2025 nog steeds een discussie hebben over de relevantie van Chappell Roan..
Hahaha ik snap dit ook echt niet. Deze discussie begon al toen ze aangekondigd werd en was toen al misplaatst. Maar na de festivalzomer die zij gehad heeft, hoeven we het hier inderdaad echt niet meer over te hebben. Niemand hoeft zich verplicht te voelen om er naartoe te gaan, zeker als je geen fan bent van pop, maar ze is dit jaar toch gewoon de meest relevante headliner op het affiche?

☝🏻 dat ben ik 🤘🏻‼️

Nieuwe muziek als in? Sef is andere muziek. Wunderhorse, is dat nieuw?

StuBru kom ik niet echt in. Pinguin, moet ik eens proberen
Ja maar ook bands als Squid, DITZ etc, die mis ik toch wel vaak op KINK. De graadmeter lijst van pinguin radio en de jaarlijkse SNOB2000 geven denk ik wel een beetje weer wat er op Pinguin radio gedraaid wordt.

Ik was daar. Chappell Roan is een must, of je nu van haar muziek houdt of niet.

Niet naar Chappell gaan doe je maar op Pinkpop
Oei, ik ga toch denk ik bij Papa Roach kijken en in die buurt blijven hangen omdat het waarschijnlijk lekker rustig is op de rest van het terrein. Ik hou niet heel erg van haar muziek, vandaar.. Maar snap heel goed dat ze op LL headliner is, het is denk ik een hele goede zet van LL.

Vraagje, weet men of de bussen een andere route rijden dan de auto's? Want als het dezelfde route is, snap ik niet hoe je kan beloven dat je om 08:00u aankomt. Tenzij je om 01:00 snachts vertrekt natuurlijk maar dat lijkt me stug.
Tuurlijk staan bussen in dezelfde file, maar zodra ze daar doorheen zijn is het wel echt een ander verhaal. Dan wordt je pal voor de ingang afgezet, ben je met minder mensen, hoef je niet van de parkeerplek helemaal nog te lopen. Dat gaat echt verschil maken. Al verwacht ik ook bij de bussen makkelijk 2000-3000 man die vroeg zullen aankomen. Ik ga de gok wagen. Eerste pendelbus vanaf Lelystad proberen te pakken.

Ik begrijp echt niet dat we in augustus 2025 nog steeds een discussie hebben over de relevantie van Chappell Roan..
Heb me hier nog niet in gemengd, maar voor mij zit het niet zo zeer in de relevantie. Ik vind het prima dat ze op die positie staat, hoor, alleen ik vind het nogal zuur dat ze dat doet met maar één uitgebracht album. Als je naar d'r setlist kijkt, zitten er heel veel uitgerekte nummers tussen en een cover. Dat is voornamelijk zonde. Als ik dan zie hoe sommige acts hier worden neergesabeld omdat ze maar twee/drie albums hebben en al een hoge positie (nog geen eens headliner) innemen, is dat op z'n minst ook opmerkelijk te noemen dat dat bij Chappell niet gebeurd. Maar hé, aan populariteit verder geen gebrek, het blijft wel knap wat ze neerzet.

Ben wel benieuwd wat je er zo goed aan vond! Heb de show online terug gekeken en ik kan niet anders denken dan dat ik me volledig niet op mn plek ga voelen tijdens die show? Het voelt voor mij allemaal wat theatraal en gefocust op tienermeisjes? Ik sta volledig open voor een verrassing maar kom niet van het gevoel af dat ik me daar een uur lang sta te vervelen en mezelf af te vragen waar ik in hemelsnaam naar kijk. Ze heeft wel een paar leuke pop nummers als ik ze aanzet maar heel de act eromheen verpesten die dan weer voor mij. Idk, misschien gewoon niet mijn stijl?

Verder ben ik overigens volledig positief gestemd over de boeking, want ik denk dat er een doelgroep is die het zeker heel tof vindt en ik denk ook dat de show van een hoog niveau is qua productie.
Ik ga al sinds 2009 naar festivals en ik heb nooit een show zo sterk als deze op een festival meegemaakt. De band is goed, haar stem komt live goed over en veel van haar nummers zijn catchy meezingers. Maar het was voor mij ook echt het publiek daar wat het daar zo speciaal maakte. Tijdens de hits was iedereen uitgelaten, maar tijdens de rustige ballads ontroerd. Om me heen werd alles woord voor woord meegezongen, en ik stond vrij ver van het podium. De andere headliners (Charli en Sabrina) kregen dit niet op deze wijze voor elkaar. Ik denk dat het op Lowlands gewoon goed gaat werken, maar ik denk dat het wel anders zal zijn, gezien Lowlands toch net een ander publiek aantrekt.

Theatraal is het zeker, dat is precies haar ding, dus daar moet je wel van houden ja.

Users who are viewing this thread