Muzikanten die zijn gestorven

Pfff, ik moet dit toch echt verwerken. M'n vader was in de jaren '70 groot fan van Black Sabbath. Liep er ook net als Iommi bij, maar was toch vooral fan van Ozzy. Toen ik met 'hardere' muziek in aanraking kwam eind jaren '80/begin jaren '90 sprak Black Sabbath me het meest aan. Zwaar, hard en inspirerende teksten. Ik zag ze pas in 1998 voor het eerst en wel op Graspop. Memorabel optreden. Daarna nog 5 keer gezien en, ondanks dat het niet iedere keer vocaal gezien zo goed was, toch altijd genoten. Nooit fan geweest van die Ozzfest tv-opnames en de realityshow. Kreeg vooral medelijden met hem. Uiteindelijk toch nog een paar prachtige shows gegeven. Die van een paar weken terug ga ik toch maar terugkijken.

Pfff, ik moet dit toch echt verwerken. M'n vader was in de jaren '70 groot fan van Black Sabbath. Liep er ook net als Iommi bij, maar was toch vooral fan van Ozzy. Toen ik met 'hardere' muziek in aanraking kwam eind jaren '80/begin jaren '90 sprak Black Sabbath me het meest aan. Zwaar, hard en inspirerende teksten. Ik zag ze pas in 1998 voor het eerst en wel op Graspop. Memorabel optreden. Daarna nog 5 keer gezien en, ondanks dat het niet iedere keer vocaal gezien zo goed was, toch altijd genoten. Nooit fan geweest van die Ozzfest tv-opnames en de realityshow. Kreeg vooral medelijden met hem. Uiteindelijk toch nog een paar prachtige shows gegeven. Die van een paar weken terug ga ik toch maar terugkijken.

Zo herkenbaar dit😥

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Brian Wilson, nu Ozzy Osbourne. De rock, wat zeg ik, muziekpilaren vallen snel om dit jaar. Icoon hoor. Godver.

Nu nog eens N.I.B. op 11 knallen.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en Piebe71
Brian Wilson, nu Ozzy Osbourne. De rock, wat zeg ik, muziekpilaren vallen snel om dit jaar. Icoon hoor. Godver.

Nu nog eens N.I.B. op 11 knallen.
N.I.B. wat een song. Wat een heritage. Zonder die man en de band zat ik hier gewoon niet op het forum want dan luisterde ik waarschijnlijk net als mijn pa naar piratenplaten

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
En laten we eerlijk zijn. Met een gigantisch emotionele uitvoering van Mama i'm Coming Home............
Die uitvoering en dat moment gaat in een heel illuster rijtje komen waar je over 40 jaar nog van denkt "man wat was dat bijzonder".

• Geweldig
Waarderingen: Piebe71
Deze komt érg hard binnen.
De reden waarom ik als 15-jarig jongetje 11 jaar geleden voor het eerst naar Graspop ging. De reden waarom al m'n bands (die ik liefheb) bestaan.
Hij moest eens weten wàt voor een legacy hij achterlaat. Wat een betekenisvolle muzikant.

Merci, Ozzy.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joe
Het ligt natuurlijk aan het feit dat ik voornamelijk metalbands volg op Facebook maar het is ongezien hoeveel berichten er op mijn muur verschijnen over Ozzy.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer en Joslittel
Het nieuws kwam gisteravond ook bij mij hard binnen. Was er iemand van jullie bij het afscheidsconcert afgelopen maand? Wat een timing zeg.

Ik vind dat het vandaag draag je metalshirt naar werk-dag is. 🖤

Woorden schieten natuurlijk te kort voor wat deze man betekend heeft. De founding father van een hele muziekbeweging, die op vandaag breder gedragen wordt dan ooit. Een repertoire om u tegen te zeggen. Veel hoogtes en laagtes, zoals het een echte frontman van een heavy metal band betaamt. Maar wat een passend afscheid heeft hij toch gekregen daar in Birmingham! Respect.

George Kooymans, medeoprichter van de Golden Earring, maar ook gitarist, zanger, tekstdichter en producer is overleden. Vanwege zijn ziekte ALS ging het al langere tijd niet goed met hem. Vandaag blies hij zijn laatste adem uit.
Ja he, verdomme zeg. Gisteren Ozzy en vandaag dit Nederlandse rock icoon. Een van Nederlands grootste gitaristen. Rust zacht, we hebben van je genoten!

• Leuk
Waarderingen: Paddy
George Kooymans, medeoprichter van de Golden Earring, maar ook gitarist, zanger, tekstdichter en producer is overleden. Vanwege zijn ziekte ALS ging het al langere tijd niet goed met hem. Vandaag blies hij zijn laatste adem uit.

NOS.nl
pffff

Paar keer live gezien. Ontzettend groot gitarist in de Nederlandse scene. Mooie dingen gemaakt, met zowel Earring als Vreemde kostgangers. Ik weet wat ik vandaag luister.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread